  • 1. Data: 2023-04-11 16:53:48
    Temat: Prosba o porade dot. baterii
    Od: K <...@l...com>

    Witam,
    W swoim Home Assistant mam miedzy innymi dwa sensory Aqara, oba
    zamontowane na zewnatrz w takich obudowach:
    https://www.olx.pl/d/oferta/obudowa-czujnika-tempera
    tury-xiaomi-aqara-mi-smart-sonoff-CID99-IDTac5d.html

    Sensory sa zasilane bateryjkami CR2032 i o ile latem ich zywotnosc to ok
    3-4 miesiace o tyle zima spada do 1-2 miesiecy. Przy czym podane okresy
    to w przypadku oryginalnych Duracell-i. Z podrobkami, glownie Energizera
    potrafia sie dziac cuda. Jako, ze jeden z sensorow zamontowalem w takim
    miejscu, ze do wymiany baterii potrzebuje drabiny wymyslilem sobie, ze
    zamiast CR2032 uzyje CR123. Patrzac na pojemnosc obu typow baterii
    powinno mi to dac ok. 5 krotnie dluzszy czas pracy. Na probe kupilem
    zwykle CR123 bez podstawek czy pinow do lutowania, po dolutowaniu
    kabelkow i owinieciu tasma samowulkanizacyjna wszystko sie miesci ladnie
    w w/w obudowie. Teraz sobie mysle, ze jak sie rozladuja to moglbym uzyc
    akumulatorkow. Niestety te nie wystepuja z pinami do lutowania, a
    podstawka nie zmiesci mi sie w/w obudowie.

    Ma ktos pomysl jak to najlepiej zrobic tak aby najlepiej wymiana ogniw
    odbywala sie bez lutowania za kazdym razem?

  • 2. Data: 2023-04-11 16:59:48
    Temat: Re: Prosba o porade dot. baterii
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/04/2023 16:53, K wrote:
    > W swoim Home Assistant mam miedzy innymi dwa sensory Aqara

    Używam takich:

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-zigbee-czujnik-temp
    eratury-i-wilgotnosci-12902827980

    Bateri od 1.5 roku nie wymieniałem w kilku, jakie mam w domu. Co do
    zewnętrznego, to wymagała wymiany po około roku. Obudowa jest
    przystosowana do wymiany. Aczkolwiek:

    1) bateria to CR2450

    2) obudowa nie jest szczelna, mam zamontowaną pod daszkiem.

    Jestem z nich zadowolony. W przeciwieństwie do czujnika ruchu z sonoff,
    który konsumuje baterię w 2 miesiące, tutaj Aquara ma zdecydowanie
    lepszy czujnik (prawie rok i końca nie widzę).

  • 3. Data: 2023-04-11 17:11:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    K napisał(a) :
> [...]
    >
    > Sensory sa zasilane bateryjkami CR2032 i o ile latem ich zywotnosc to ok
    > 3-4 miesiace o tyle zima spada do 1-2 miesiecy. Przy czym podane okresy

    Może spróbuj 2032 Energizer Ultimate Lithium. Wg specyfikacji mogą
    pracować przy -40C. Jeśli radzą sobie tak dobrze jak R6 przy -20, to
    będziesz zadowolony.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2023-04-11 17:18:56
    Od: K <...@l...com>

    On 11/04/2023 16:11, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    >
    > Może spróbuj 2032 Energizer Ultimate Lithium. Wg specyfikacji mogą
    > pracować przy -40C. Jeśli radzą sobie tak dobrze jak R6 przy -20, to

    Problem polega na tym, ze nie moglem trafic na oryginaly, a unikalem
    kupowania na Ebay itp. Nawet w Tesco czy diy.com maja jakies podroby
    ktore potrafia przestac dzialac po 2-3 tygodniach. Zaczalem omijac
    Energizery z daleka i najlepsze efekty mam z Duracellami, tymi co maja
    naklejke zabezpieczajaca na minusie i opakowaniem, ktore trudno otworzyc.

  • 5. Data: 2023-04-11 17:23:14
    Od: K <...@l...com>

    On 11/04/2023 15:59, heby wrote:

> [...]
    > który konsumuje baterię w 2 miesiące, tutaj Aquara ma zdecydowanie
    > lepszy czujnik (prawie rok i końca nie widzę).

    Rozwazalem tego Sonoffa bo pasuje do tej samej obudowy, a i podejrzenie
    padlo na slabe Xiaomi. Jeden taki sensor padl mi po dwoch tygodniach
    lezenia na biurku. CR2450 ma 2x wieksza pojemnosc od CR2032 wiec i czas
    dzialania sensora powinien byc dwa razy wiekszy w teorii.

  • 6. Data: 2023-04-11 17:30:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 April 2023 at 17:23:16 UTC+2, K wrote:

> [...]
    > lezenia na biurku. CR2450 ma 2x wieksza pojemnosc od CR2032 wiec i czas
    > dzialania sensora powinien byc dwa razy wiekszy w teorii.

    Tylko sensory z protokołem oszczędzającym energię Zigbee.
    Sensory radiowe to złom do zużywania niepotrzebnych bakteryjek

    Mam 2 piloty Zigbee i dzialaja już 2 lata bez wymiany bakterii (2 male paluszki)

  • 7. Data: 2023-04-11 17:51:12
    Od: K <...@l...com>

    On 11/04/2023 16:30, a a wrote:

    > Tylko sensory z protokołem oszczędzającym energię Zigbee.
    > Sensory radiowe to złom do zużywania niepotrzebnych bakteryjek
    >
    > Mam 2 piloty Zigbee i dzialaja już 2 lata bez wymiany bakterii (2 male paluszki)

    Przeciez od poczatku jest mowa o Zigbee wlasnie. Po WiFi to takie CR2032
    nie wiem czy w ogole by dzialalo dluzej niz jeden dzien. Roznica miedzy
    tymi sensorami i twoimi pilotami jest taka, ze te piloty dzialaja tylko
    jak im nacisniesz guzik, a nie co kilka minut no i nie trzymasz ich
    przeciez caly rok na zewnatrz. Poza tym te sensory jednak cos tam
    jeszcze robia oprocz z gory zdefiniowanego wysylania sygnalu otworz/zamknij.

  • 8. Data: 2023-04-13 15:13:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.04.2023 o 16:53, K pisze:
> [...]
    >
    > Ma ktos pomysl jak to najlepiej zrobic tak aby najlepiej wymiana ogniw
    > odbywala sie bez lutowania za kazdym razem?

    Można ... zasilić kablem albo panel fotowoltaiczny dać. Jak kablowo to w
    ogóle nie bardzo widzę potrzebę wynoszenia modułu na zewnątrz, tylko
    właściwy czujnik potrzeba, jak to temp to ... DS18B20 w trybie
    pasożytniczym kabelkiem ekranowanym. Nie wiem co tam w tym module jest,
    może właśnie taki czujnik. Poza tym takie czujniki niekoniecznie trzeba
    umieszczać w jakiejś obudowaie o ile ma się tyle czujników po różnych
    stronach świata, by wybierać nieoświetlone słońcem. No ale do czujników
    jakieś wsparcie musi być w postaci procesora, np ESP z ESPHome w HA.

  • 9. Data: 2023-04-15 18:10:18
    Od: K <...@w...pl>

    On 13/04/2023 14:13, io wrote:

> [...]
    > stronach świata, by wybierać nieoświetlone słońcem. No ale do czujników
    > jakieś wsparcie musi być w postaci procesora, np ESP z ESPHome w HA.

    Gdybym chcial isc w ta strone to bym dal zasilacz 3v i kabelek na
    zewnatrz ale nie chce. Chociaz rozwazam cos takiego do czujnika
    predkosci wiatru/wysokosci opadow ktory bedzie zamontowany ponad
    krawedzia skosnego dachu.

  • 10. Data: 2023-04-19 11:20:14
    Od: Stan <k...@w...pl>

    W dniu 11.04.2023 o 16:53, K pisze:

    > Ma ktos pomysl jak to najlepiej zrobic tak aby najlepiej wymiana ogniw
    > odbywala sie bez lutowania za kazdym razem?

    wyprowadż przewody zasilania na zewnątrz i zastosuj coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/koszyk-na-baterie-typ-cr12
    3a-13411150564
    Są też koszyki na CR2032.