-
31. Data: 2012-04-11 21:22:40
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
> news:120411.204515.pms.2689@int.dyndns.org.invalid..
.
>> Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>:
>>> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
>>> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)
>> To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
>> wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
>> przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?
> Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,
Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.
> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc
> miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 - 6,7 -
> bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.
I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o mocy
rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej
Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
którego w miarę trudno sie dobrać.
I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
sugerować...
Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?
--
Tomasz Nycz
-
32. Data: 2012-04-11 21:23:08
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:1eb8kacj8mxgh$.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 20:56:41 +0200, Yogi(n)
>
> Rozumiem też, że trzeba poświęcić czas i tego się nie da usprawiedliwić,
> ale z drugiej strony samochód to nie długopis, a wady w produktach się
> zdarzały i zdarzać się będą, na nieszczęście klienta.
On akurat jeździ po całej Polsce,więc zgłoszenie się do inne ASO nie powinno
być problemem, "kowalstwo" bowiem miejscowego odczuliśmy boleśnie i ja i on
(mi zjarali dwukrotnie ECU, pierwszy raz podczas montażu alarmu, drugi
podczas wymiany z powodu pierwszego; jemu urwali elektronikę od turbo przy
wymianie alternatora w ramach akcji przywoławczej). Niestety (wg forum
mitsumaniaków) rozwiązania dla lancera jeszcze nie ma w MMC, więć wizyta w
innym ASO raczej nie rozwiąże problemu.
--
Yogi(n)
-
33. Data: 2012-04-11 21:27:00
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "Yogi(n)"
> Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega
Przybywało mi kiedyś oleju w Nissanie Primera, tyle, że miała silnik
benzynowy a przyczyną było zatankowanie etyliny pomieszanej z NAFTĄ ! To
cholerstwo nie spalało się razem z benzyną a dzięki zdolności do penetracji
ściekało po cylindrach do michy olejowej.
Na szczęście wymieniłem w porę olej i tylko raz zatankowałem na tej
gównianej stacji.
-
34. Data: 2012-04-11 21:29:04
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:1lkpnwyj9y395.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 19:53:17 +0200, Yogi(n)
>
>> który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą
>> technologią. I co ma Bór do tego?
>
> Ponownie. Nie miej pretensji do technologii, skoro problemem jest
> prawodpodobnie jeden z podzespołów systemu. Trzeba go zwyczajnie
> zlokalizować i zreperować...
O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili - przynajmniej wg informacji z
ASO - nie.
> Tymczasem Twój wniosek jest taki, że należy wyciąć element systemu defacto
> niemający bezpośrednio nic wspólnego z problemem. Ponadto sugerujesz
> wycięcie elementu, który dba o to, żeby inni nie musieli nadużywać
> przycisku obiegu zamkniętego i krzywić się na zapach i widok czarnej
> chmury
> dymu wydobywającej się z rury...
Napisz jeszcze, że powinienem apelować do świadomości ekologicznej kolegi,
żeby nie jeździł w godzinach szczytu, a przepuszczając staruszki na
przejściach powinien wyłączać silnik ;-)
> Tymczasem powielę istotę rzeczy:
>
> DPF/FAP nie jest sam w sobie problematyczny. Tzn jest końcowym ogniwem,
> które daje szybko znać o tym, że z silnikiem jest coś nie tak. Problemy z
> DPF/FAP zazwyczaj mają swój początek w niewłaściwej pracy silnika. Czyli,
> wszystko co generuje nadmierne ilości sadzy: nieszczelny układ dolotowy
> (brak powietrza), zepsuty EGR, lejące wtryski, sonda lambda, czujniki
> (zbyt
> bogata mieszanka). To samo w przypadku podzespołów, które "rzygają" olejem
> (IC/turbina) - mogą być przyczyną zatykania DPF.
I podobnie z ilomaś tam silnikami w ASX i lancerach -tyle, że powinien to
być problem producenta a nie klienta.
--
Yogi(n)
-
35. Data: 2012-04-11 21:30:55
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n)
> Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca
> jak w avensisie czy passacie.
Jednak bym polemizował, bo w takim wypadku musiałoby być także więcej
miejsca niż w mojej M6. Tymczasem na przednim siedzeniu siedziałem
praktycznie z kolanami wbitymi w deskę rozdzielczą, choć z tyłu siedziała
moja, w sumie mała, żona. Auto jest ładnie zestylizowane. Ale więcej się
tym w podobną podróż nie wybiorę.
> Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w
> komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej
> 130 km/h, wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku.
> Ale silnik chodzi bardzo ładnie,
No tak, miałem na myśli hałas od szosy,
bo sam silnik ładnie trzyma kulturę.
> "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...
A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?
> Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA.
Ups, widocznie przekimałem część wykładu, hhiihi :P
> Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności.
...i hałasu.
> Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę
> sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo
> rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach
> jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO
> tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi.
Które to ASO?
--
Pozdor Myjk
-
36. Data: 2012-04-11 21:37:54
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
news:120411.212240.pms.2691@int.dyndns.org.invalid..
.
> Yogi(n) w <news:4f85d33e$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>:
>
>> Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
>> news:120411.204515.pms.2689@int.dyndns.org.invalid..
.
>>> Yogi(n) w <news:4f85b853$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>:
>>>> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
>>>> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną)
>>> To znaczy ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
>>> wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
>>> przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?
>
>> Ja nie zwracam uwagi na spalanie pokazywane przez komputer,
>
> Nie zwracasz też uwagi na zadane pytanie.
Nie zwracam - może gdybyś grzeczniej pooprosił, to sprawdziłbym. Teraz mi
się nawet nie chce.
>> Mierzone pod dystrybutorem - wiele razy, więc
>> miarodajnie - u mnie miasto: 10,5 a w zimie nawet 12, w trasie 6,5 -
>> 6,7 -
>> bez autrostrady, 8,2 - gdy autostrada to ok. 70% całej trasy.
>
> I możesz wiesz gdzie sobie cały ten powyższy pomiar wsadzić.
> Ja tez potrafię jechać po autostradzie 70km/h i wlec się za ciężarówką
> średnio 40km/h, tylko do tego nie jest potrzebny samochód z silnikiem o
> mocy
> rzędu 1KM na 10kg masy, wystarczy pewnie 1/3 tej mocy jak nie mniej
Jeżdżę dokładnie tak samo jak jeździłem wcześniej, autostradą w granicach
160 km/h, a zdarzało się kilkadziesiąt kilometrów przejechać 190 ;-)
Wiesz zatem gdzie możesz sobie te przypuszczenia wsadzić.
> Pytałem nie bez kozery o średnie spalanie i średnią prędkość z licznika do
> którego w miarę trudno sie dobrać.
> I póki co nie podam wskazań z mojego, żeby niczego dodatkowo nie
> sugerować...
Nie podawaj, ja przestałem sie przejmować spalaniem jakieś 3 lata temu.
Zwłaszcza cudzym.
> Aha -- Lancer 1.8 Invite SB z 2010, przejechane 39kkm -- jak tam sie
> przednie klocki w Twoim prezentują i po jakim przebiegu?
Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z
czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,
albo na wiosnę.
--
Yogi(n)
-
37. Data: 2012-04-11 21:42:57
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 21:29:04 +0200, Yogi(n)
> O ile taka możliwość istnieje. W tej chwili
> - przynajmniej wg informacji z ASO - nie.
Ale defacto nie zaistaniał też, jeszcze, żaden nieprzewidziany przez
producenta problem. Ta technologia ma to do siebie, że "mieszanki olejowej"
z zasady przybywa.
Co śmieszniejsze, tematu w większości nie było, dopóki nie zrobili nowego
bagnetu i nie opisali "problemu" w instrukcjach. Dlatego w Mazdach problem
jest znany od 2007 roku, gdy zaczęły do nas trafiać auta z Niemiec (2-3
lata po wprowadzeniu wersji z DPFem). Tymczasem problem istniał w tym
czasie i w Oplach (Vectry, teraz Insignie, BTW, widziałeś bagnet w Insigni
-- śmiech na sali) i w VW i PSA, tylko użytkownik zwyczajnie o nim nie
wiedział, bo czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.
Wiedza dobra rzecz, ale i parszywa. ;P
--
Pozdor Myjk
-
38. Data: 2012-04-11 21:44:15
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Myjk w <news:gfg4uetpu77w$.dlg@myjk.org>:
> Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n)
>> "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...
> A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?
I tak sie kończą opowieści o "niskim" spalaniu tego czy tamtego -- wystarczy
zapytać o średnią prędkość i się w odpowiedzi usłyszy, ze nie sprawdzano,
ale w trasie to taki pali mniej, a na autostradzie to spalił X litrów nie
przekraczając Y km/h -- 10km/h powyżej to są głośne, a 30 km poniżej to
rockford na wyposażeniu słyszalny jak w pokoju odsłuchów...
--
Tomasz Nycz
-
39. Data: 2012-04-11 21:46:03
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:gfg4uetpu77w$.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200, Yogi(n)
>
>> Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca
>> jak w avensisie czy passacie.
>
> Jednak bym polemizował, bo w takim wypadku musiałoby być także więcej
> miejsca niż w mojej M6. Tymczasem na przednim siedzeniu siedziałem
> praktycznie z kolanami wbitymi w deskę rozdzielczą, choć z tyłu siedziała
> moja, w sumie mała, żona. Auto jest ładnie zestylizowane. Ale więcej się
> tym w podobną podróż nie wybiorę.
Bo trzeba sięgnąć ręką pod siedzenie i pociągnąć taką wajchę, wtedy fotel
się przesuwa ;-)
>> "rwie asfalt" [...] Tylko ten olej...
>
> A właśnie, może kolega za długo go trzyma na niskich obrotach?
Bo ja wiem? Raczej nie, ja jako pasażer jeździłem z nim tylko po mieście,
ale niczego niezwyczajnego w jego stylu jazdy nie było.
>> Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA.
>
> Ups, widocznie przekimałem część wykładu, hhiihi :P
>
>> Ale zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności.
>
> ...i hałasu.
Nie wiem, ale tego pewnie nie musieli w ramach gwarancji naprawiać.
>> Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę
>> sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo
>> rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach
>> jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO
>> tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi.
>
> Które to ASO?
W N. Sączu, multidealer.
--
Yogi(n)
-
40. Data: 2012-04-11 21:48:30
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 21:37:54 +0200, Yogi(n)
> Klocki mają mniej więcej 1/3 oryginalnej grubości, przebieg mam o 2,5
> tys.mniejszy, ale mój to 1,8 SB z 2008. Jeżdzę nim ok. 12-13 tys rocznie, z
> czego 5 tys. po mieście, reszta w trasie.Pewnie zmienię klocki przed zimą,
> albo na wiosnę.
W M6 wymieniałem przednie pierwszy raz po 82tkm jazdy głównie po Wawie. ;)
W Fabce, w zasadzie w identycznych warunkach, wytrzymały tylko 60 tkm.
--
Pozdor Myjk