  • 11. Data: 2010-09-29 09:46:47
    Temat: Re: Prosty sposób na zachęcenie Polaków do kupowania lepszych samochodów
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-28 20:00, kamil d pisze:
    > Mam inny pomysł. Przegląd rejestracyjny darmowy ale pod warunkiem, że auto jest
    sprawne, kasowanie następowało by dopiero przy wykryciu usterki w/g oficjalnego
    taryfikatora. Kary były by wyznaczane w zależności od rocznika i typu usterki. Czuję,
    że to był by biznes na miarę fotoradarów.

    A jak dokładniej z tym karaniem w zależności od rocznika?
    Rozumiem że taka sama usterka w nówce byłaby droższa, bo przecież jeśli
    nowe się sypie, to albo właściciel kat, albo auto syfiaste?

  • 12. Data: 2010-09-29 10:02:38
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 29 Sep 2010 09:25:07 +0200, Heraklit
    <w...@p...onet.pl> wrote:

    > a pieniądze na utrzymanie bazy? Zabezpieczenia, kontrolowanie,

    Która już istnieje (CEPiK)?

    > Po prostu nie wierzę w takie rozwiązania. Zawsze najlepszym rozwiązaniem
    > jest zwiększenie dobrobytu: obniżenie podatków lub innych płatności
    > spadających na obywatela, a obniżające jego dochody.

    Patrz, Szwedzi raczej chyba nie narzekają na dobrobyt
    (przynajmniej w porównaniu do Bulandy), a mimo to podobną bazę
    mają.

    r.
    _____________

  • 13. Data: 2010-09-29 10:04:46
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > usterki w/g oficjalnego taryfikatora. Kary były by wyznaczane w
    > zależności od rocznika i typu usterki. Czuję, że to był by biznes na

    Przeciez tak w zasadzie jest caly czas.
    Policja zabiera ci dowod za jakas tam niesprawnosc, jedziesz na stacje
    diagnostyczna i tam placisz od pozycji, czyli ilosci usterek, ktore
    miales naprawic.

    > Inny pomysł to nałożenie obowiązku dopisania każdego posiadacza auta
    > starszego niż powiedzmy 3 lata do banku dawców organów. Tutaj załatwiamy
    > dwie rzeczy na raz ;)

    A glupote jakbys ukaral?

    --
    Karolek

  • 14. Data: 2010-09-29 10:14:00
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości grup
    .

    > Która już istnieje (CEPiK)?

    > Patrz, Szwedzi raczej chyba nie narzekają na dobrobyt
    > (przynajmniej w porównaniu do Bulandy), a mimo to podobną bazę
    > mają.

    Szwedzi właśnie zaczynają rezygnować ze swojego socjalizmu. Uznali, że
    podatki ich przygniatają i zniechęcają do aktywności zawodowej.
    Mają tam nastąpić poważne reformy.

  • 15. Data: 2010-09-29 11:40:21
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 19:09, J.F. pisze:

    > Jak zaczna spadac ceny to i zwykly czlowiek pomysli o przyszlosci :-)

    Zbyt daleko idące założenie. Moim zdaniem przeważająca liczba polaków to
    jednak uczciwi ludzie.

    > No owszem - efekt psychologiczny bedzie. IMO niezbyt duzy, bo rodakow
    > nadal nie stac na salonowe samochody.

    Ale nawet nie o to chodzi. Ważne aby kupować auto na miarę własnej
    kieszeni. A tak się zwykle nie dzieje, wiara w magiczne okazję
    doprowadza do tego co mamy obecnie.

    > Przeciez wszyscy wiedza ze liczniki sa krecone, a jednak zludzenia sa
    > silne :-)

    Jakbyś nie wiedział jak to działa. Zawsze każdemu się wydaje, że to
    właśnie jemu trafiła się okazja, a wszyscy dookoła dali się zrobić. Ci
    co kupują w salonie to najbardziej bo przecież tyle przepłacili.

    A.

  • 16. Data: 2010-09-29 11:44:00
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 18:57, Marcin N pisze:

    > Znam mnóstwo osób, które kupiło używany samochód. Nie znam ani jednej,
    > która kupiła kradziony, a nie słyszałem o nikim, który kradziony kupuje
    > świadomie.

    To się rozumie samo przez się:) Jak samochód od profesora, lekarza,
    dyrektora dużej firmy ma być kradziony, bity itp.

    > Piszesz bzdury. Generalizujesz na podstawie jakichś dziwnych wyjątków.

    A Ty nie?

    A.

  • 17. Data: 2010-09-29 11:46:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał
    > On Wed, 29 Sep 2010 09:25:07 +0200, Heraklit
    >
    > Która już istnieje (CEPiK)?

    A w dodatku .. wplywy podatkowe z nowych samochodow zwroca koszta z
    nawiazka :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-09-29 12:14:20
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-29 10:14, Marcin N pisze:

    > Szwedzi właśnie zaczynają rezygnować ze swojego socjalizmu. Uznali, że
    > podatki ich przygniatają i zniechęcają do aktywności zawodowej.
    > Mają tam nastąpić poważne reformy.

    Tak samo można by powiedzieć, że skoro w Polsce wygrała kiedyś lewica to
    oznacza, że Polacy mają dosyć wolności i tęsknią za stalinem. Jak
    wygrało PIS, że maja dosyć UE i chcą wojny z Rosją itp.

    To, że ktoś inny niż zwykle wygrał w Szwecji wybory nie oznacza, że chcą
    rezygnować z czegoś co sobie akurat bardzo cenią.

    A.

  • 19. Data: 2010-09-29 12:50:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w

    > Zbyt daleko idące założenie. Moim zdaniem przeważająca liczba
    > polaków to jednak uczciwi ludzie.

    Uczciwosc ma swoje granice, a ta jest taka niewinna - dopasowac sie
    do klienta :-)

    > Ale nawet nie o to chodzi. Ważne aby kupować auto na miarę
    > własnej kieszeni. A tak się zwykle nie dzieje, wiara w magiczne
    > okazję doprowadza do tego co mamy obecnie.

    Ale takie auta beda za drogie. I myslisz ze co rodacy wybiora ?
    Kredyt - ktory w zasadzie nie rozwiazuje problemu, kupia jeszcze
    bardziej zajezdzony zlom - ale przynajmniej tani, czy przesiada sie
    do tramwaju ?

    Imo - sporo wybierze zludzenia prosto od niemieckiego dziadka co to
    tylko do kosciola :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-09-29 14:25:51
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 29 wrzesień (środa), gdy o godzinie 12:14 *Arek
    (G)* naskrobał(a):

> [...]
    >
    > To, że ktoś inny niż zwykle wygrał w Szwecji wybory nie oznacza, że chcą
    > rezygnować z czegoś co sobie akurat bardzo cenią.

    ale może znaczyć, że wybrali inną drogę do realizacji/zachowania tego co
    już osiągnęli.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-09-29 14:23:48