  • 1. Data: 2010-09-28 17:40:12
    Temat: Złomowanie auta uszkodzonego przez innego sprawcę
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witam,
    znajomy miał stare Cinquecento 700 (r.1998). Ucierpiało w stłuczce
    spowodowanej przez osobę trzecią, osoba ta została uznana za winną.
    Przyjechał rzeczoznawca z PZU (w ramach OC sprawcy) i wycenił szkodę na
    ok 1800zł - przy czym wrak zostanie u właściciela.
    Co najlepiej zrobić z wrakiem? Czy PZU w ramach OC nie powinno go zabrać
    i zezłomować? (nie ma czegoś takiego jak OWU dot. OC, więc niewiele wiem
    w temacie)

  • 2. Data: 2010-09-28 17:49:18
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > na ok 1800zł - przy czym wrak zostanie u właściciela.
    > Co najlepiej zrobić z wrakiem? Czy PZU w ramach OC nie powinno go

    Może nie musi. Jeśli nie chce, to ich nie zmusisz. A orzekli tzw. "szkodę
    całkowitą"? Bo jak nie, to można tak zrobić, że się da samochód do klepania,
    a PZU zapłaci - tyle ile mechanik im zaśpiewa. Ty dostajesz cały samochód, a
    kasy nie widzisz.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2010-09-28 19:36:29
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 17:49:18 +0200, Wiktor S. napisał(a):

> [...]
    > a PZU zapłaci - tyle ile mechanik im zaśpiewa. Ty dostajesz cały samochód, a

    Tylko jeżeli mechanik/blacharz/lakiernik zaśpiewa więcej niż jest wart
    samochód to nici z całego samochodu :(

    Jak bardzo jest rozwalony ten samochód ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 4. Data: 2010-09-28 21:39:39
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-09-28 19:36, huri_khan pisze:

    > Jak bardzo jest rozwalony ten samochód ?

    Tylna oś cala przekrzywiona, tylne siedzienie dotyka przednich (auto
    dostalo w lewy tylny rog). Czy auto mozna rozebrac i sprzedac na czesci,
    a pozostale elementy oddac na zlom?

  • 5. Data: 2010-09-28 23:02:23
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-28 21:39, Przemolo pisze:

    > dostalo w lewy tylny rog). Czy auto mozna rozebrac i sprzedac na czesci,
    > a pozostale elementy oddac na zlom?

    Nie można.
    Ale możesz sprzedać auto na osobę typu Kareem Abdahil z Iranu, zgłosić
    sprzedaż w WK i u ubezpieczyciela, rozkręcić a pozostałości oddać na
    złom. Jak sam rozkręcisz nikt Ci tego nie wyrejestruje, wg przepisów
    musisz oddać na szrot za 350zł a wtedy tamci złodzieje rozkręcą auto i
    zarobią na tym kilka kPLN.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 6. Data: 2010-09-29 09:25:08
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 21:39, Przemolo pisze:
    \> Tylna oś cala przekrzywiona, tylne siedzienie dotyka przednich (auto
    > dostalo w lewy tylny rog).

    nie opłaca się naprawiać, cała konstrukcja naruszona. Skąd jesteś może
    dogadamy się co do części? Potrzebuje trochę fantów.

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-09-29 17:23:59
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

    > nie opłaca się naprawiać, cała konstrukcja naruszona. Skąd jesteś może
    > dogadamy się co do części? Potrzebuje trochę fantów.

    Tak jak napisałem to nie moje auto - tak czy inaczej znajomy jest ze Śląska.

  • 8. Data: 2010-09-29 17:25:43
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak sam rozkręcisz nikt Ci tego nie wyrejestruje, wg przepisów musisz
    > oddać na szrot za 350zł a wtedy tamci złodzieje rozkręcą auto i zarobią na

    Co w przypadku gdyby właściciel sprzedał kilka elementów - nie wiem: drzwi,
    silnik, itp. i resztę oddał na złom? przyjmą?
    Są może jakieś przepisy, które regulują sposób "likwidacji" auta?

  • 9. Data: 2010-10-02 14:21:49
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Przemolo wrote:

    > Są może jakieś przepisy, które regulują sposób "likwidacji" auta?

    Są. Się nawet nazywają po staropolsku - o risajklingu pojazdów
    wycofanych z eksploatacji czy jakoś tak...
    ;-)

    --
    Bydlę