  • 1. Data: 2012-06-11 11:54:46
    Temat: Re: Proszę o pomoc w diagnozie.
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    marsel nabazgrał(a):

    > Mam płytę Asrock H77M i procesor i3-2125, niestety płyta nie startuje.
    > Niestety nie mam innej płyty ani procka LGA 1155, żeby podmienić i
    > sprawdzić co padło.
    > Wiec pytanie, czy płyta powinna podawać napięcia na wentylatory w każdej
    > sytuacji i te powinny stratować, czy dopiero po wstępnym
    > sprawdzeniu/przetestowaniu procesora? Bo w moim wypadku żaden wentylator
    > nie staruje. Dodam, że pamięci sprawdziłem i są sprawne, a na innych płyta
    > też nie daje znaku życia.
    > Muszę coś odesłać do sprzedawcy, a dopóki nie ustalę co, to leżę.

    Zasilacz ...

  • 3. Data: 2012-06-11 12:00:48
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Zasilacz ...

    Pudło, zasilacz "gada".

  • 4. Data: 2012-06-11 12:12:33
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    marsel nabazgrał(a):

    > Pudło, zasilacz "gada".

    To czemu nie piszesz że zasilacz sprawny ...

  • 5. Data: 2012-06-11 12:39:45
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 11-06-2012 o 12:00:48 marsel <marcin@pl> napisał(a):

    > Pudło, zasilacz "gada".

    Płyta zamontowana w obudowie czy leży na stole?
    Zwierałeś piny PWR_BTN (czy jak tam się one nazywają...) na płycie jakimś
    wkrętakiem?

    --
    Brak sygnaturki.

  • 6. Data: 2012-06-11 13:37:53
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 11 Jun 2012 11:58:07 +0200, marsel napisał(a):

> [...]
    > płyta też nie daje znaku życia.
    > Muszę coś odesłać do sprzedawcy, a dopóki nie ustalę co, to leżę.

    Na moje oko: sekcja zasilania na płycie głównej. Ale zrób jeszcze jak
    Sławek Maculewicz pisze.
    --
    GLaF

  • 7. Data: 2012-06-11 14:45:07
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 2012-06-11 12:39, Sławek Maculewicz pisze:

    > Płyta zamontowana w obudowie czy leży na stole?
    Próbowałem tak i tak.

    > Zwierałeś piny PWR_BTN (czy jak tam się one nazywają...) na płycie
    > jakimś wkrętakiem?
    Jakoś tak się nazywają, zwierałem je i też nic.

    Zasilacze i pamięci powymieniane, i posprawdzane, są sprawne.
    Niestety wszystkie inne komputery u mnie to albo AMD albo Intele na
    innym sokecie niż i3, i nie mam jak sprawdzić płyty lub procka.
    Zakładam, że jak nawet procesor jest uszkodzony, to wiatraki powinny się
    kręcić. Wydaje mi się więc, że to płyta jest walnięta ale chciałem się
    upewnić co do tego napięcia na gniazdach wiatraków.

  • 8. Data: 2012-06-11 14:51:57
    Od: marsel <marcin@pl>

    > To czemu nie piszesz że zasilacz sprawny ...
    Nie napisałem też, że napięcie w gniazdku jest. ;)

  • 9. Data: 2012-06-11 15:35:05
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Zworka CLEAR CMOS nie jest czasem w pozycji CLEAR ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 10. Data: 2012-06-11 18:46:59
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 2012-06-11 15:35, Marek pisze:
    > Zworka CLEAR CMOS nie jest czasem w pozycji CLEAR ?

    Przyznam, że temu "głupstewku" akurat się nie przyglądałem.
    Sprawdzę jak będę przy płycie.