  • 1. Data: 2009-01-23 05:59:37
    Temat: Re: Prosze o porade - jaki aparat
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Grendelek wrote:

    > E-420? W sumie zapomnialem o nim. Musze sie przyjrzec...
    >
    > A jak w nim wyglada jakosc kitowych obiektywow?

    Małe, lekkie, ostre, nie ma się do czego przyczepić...

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 2. Data: 2009-01-23 13:29:47
    Temat: Prosze o porade - jaki aparat
    Od: Grendelek <g...@g...pl>

    Po kwartale uzytkowania Fuji S8100 fd jakiemus ciulowi przykleila sie do
    reki i wyparowala z pokoju hotelowaego jak sen jaki zloty, zostawiajac
    resztke kredytu do splacenia. Czas ten przeznaczylem na wybranie czegos
    fajniejszego bardziej "przyszlosciowego". Zauroczenie hybrydami troche
    mi przeszlo, choc nadal rozwazam np. secondhandowego Fuji 9600, ale moze
    jednak cos z wymiennym obiektywem? Jeden wymog ma byc tak male, jak sie
    tylko da,

    Ad rem... na razie na szort liscie mam
    - Panasonica G1
    - Pentaxa Km

    Co do pierwszego, to czekam jedynie na "urealnienie" ceny, bo obecna
    wydaje mi sie "nieco" wygorowana... chyba, ze doloza drugie szklo, to
    zaczne go powaznie rozpatrywac.

    Bardziej interesuje mnie Wasza opinia o Pentaxie. Wiem, jakie ten aparat
    ma korzenie... i to mnie cieszy. Przyjmijmy, ze kupuie "pakiet startowy"
    w postaci:
    http://www.sklepfotograficzny.pl/aparaty-cyfrowe/lus
    trzanki/Pentax/Km-18-55mm-50-200mm/
    (chodzi o zestaw a nie sam sklep).
    Czy sa to dobre obiektywy, czy "zatyczki" do korpusu?
    Jakie obiektywy moglibyscie mi polecic?

    Przeznaczenie:
    - glownie na zewnatrz
    - architektura
    - dzieci i inne male zwierzeta
    - sport (narty /zagla / deski)
    - koleje
    - wnetrza... glownie dosc obszerne, bez lampy

    Z gory dzieki za jakies wskazowki...

    --
    Grendel'ek

  • 3. Data: 2009-01-23 14:00:15
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 23 styczeń (prawdopodobnie piątek), gdy o godz. 14:29 *Grendelek*
    napisał(a):

    > Bardziej interesuje mnie Wasza opinia o Pentaxie. Wiem, jakie ten aparat
    > ma korzenie... i to mnie cieszy. Przyjmijmy, ze kupuie "pakiet startowy"

    Ja bym się nawet nie zastanawiał i brał Pentaxa. Malutki, solidnie
    wykonany, detekcja fazy przy AF. W końcu to lustrzanka, niezły wizjer,
    lepsza matryca (wielkość, szumy). Masa obiektywów zarówno Pentaxa jak i
    Sigma czy Tamron. Świetna współpraca ze starymi szkłami. Jakie konkretnie
    obiektywy to już ciężko powiedzieć, zależy ile kasy. Tu masz 100zł taniej i
    bez kosztów wysyłki:
    http://fotozakupy.pl/lustrzanka-cyfrowa/pentax-k-m-o
    b-18-55mm-50-200mm,8580s
    Polecam sklep. Brałem u nich 2 Sigmy i 1 Tamrona i zawsze obiektywy "Made
    in Japan" oraz szybko i solidnie.

    --
    To ja, Krasnal...

  • 4. Data: 2009-01-23 14:01:35
    Od: m...@a...net.pl

    >Zauroczenie hybrydami troche
    >mi przeszlo, choc nadal rozwazam np. secondhandowego Fuji 9600, ale moze
    >jednak cos z wymiennym obiektywem? Jeden wymog ma byc tak male, jak sie
    >tylko da,

    Jak male to NIE Fuji 9600.

    >cos z wymiennym obiektywem? Jeden wymog ma byc tak male, jak sie
    >tylko da

    No to Olympusy Ecostam?

    Michal

  • 5. Data: 2009-01-23 14:05:52
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jeden wymog ma byc tak male, jak sie tylko da,

    A Olek E420?

    > Bardziej interesuje mnie Wasza opinia o Pentaxie.
    > (...)
    > Czy sa to dobre obiektywy, czy "zatyczki" do korpusu?

    Pentaksowe "kity" maja opinie jednych z lepszych.

    Z tym, ze akurat 18-55 dodawany do K-m zdaje sie
    nie ma mozliwosci przeostrzania bez uprzedniego
    wysprzeglenia AF (w 18-55 z zestawu z K200d tego
    problemu nie ma). Nie wiem, czy to dla Ciebie istotne.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2009-01-23 14:51:23
    Od: Grendelek <g...@g...pl>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Jak male to NIE Fuji 9600.

    W rekach nie mialem tego aparatu. Bawilem sie S100 - kobyla ogromna,
    jesli 9600 nie jest mniejszy to na drzewo z nim!;-P

  • 7. Data: 2009-01-23 15:16:30
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Grendelek pisze:
    > Bardziej interesuje mnie Wasza opinia o Pentaxie.
    Ja mam K200D, to kawał solidnego uszczelnionego body, a z
    gripem jest co trzymać i dźwigać w łapkach, wiec do małych
    nie należy.
    > Przyjmijmy, ze kupuie "pakiet startowy" w postaci:
    Szukaj zestawu *nie* z obiektywem DAL 18-55 tylko
    *DA 18-55 II*
    Ma bdb recenzje, jeden najlepszych kitow.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-01-23 17:04:05
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <glcn0d$624$1@news.dialog.net.pl>,
    Krzysztof 45 nabazgrał:
    > Szukaj zestawu *nie* z obiektywem DAL 18-55 tylko
    > *DA 18-55 II*

    Jesteś pewien, że ta rada ma podstawy? Kołacze mi po głowie,
    że L-ka to optycznie to samo co kit, różnice są w mechanice.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 9. Data: 2009-01-23 17:28:18
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Jesteś pewien, że ta rada ma podstawy? Kołacze mi po głowie,
    > że L-ka to optycznie to samo co kit, różnice są w mechanice.

    Mówię o tym obiektywie DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II
    http://www.optyczne.pl/119.1-Test_obiektywu-Pentax_s
    mc_DA_18-55_mm_f_3.5-5.6_AL_II.html
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-01-23 18:03:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grendelek pisze:

> [...]
    >
    > Co do pierwszego, to czekam jedynie na "urealnienie" ceny, bo obecna
    > wydaje mi sie "nieco" wygorowana... chyba, ze doloza drugie szklo, to

    Trochę w tej cenie jest za nowość, ale pewnie najwięcej za wyświetlacz,
    ten w wizjerze - 1440 000 pikseli. No i obraz wielki jak w dobrej
    lustrzance FF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79