  • 1. Data: 2010-11-24 21:56:31
    Temat: Przedawnienie a OC
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Sprawa dziwna.
    Link4 zadzwonilo że nie odnotowali wplaty za rok ubezpieczenia maj
    2003-maj 2004.
    O tyle dziwne ze zawsze pilnuje by miec aktualne OC. Jestem pewien ze
    zaplacilem.
    Jednak bylo to dawno temu i nie moge znalesc juz potwierdzenia wplaty.
    Wyczytalem ze jesli przypomnieli sobie teraz to po ptakach bo na
    przedawnienie takiego roszczenia jest 3 lata od chwili wymagalnosci o
    ile sie nie kontaktowano potem w tej sprawie a nie kontaktowano sie.
    Auta dawno juz nie mam, było na teścia zarejestrowane.
    Ja to jest tak naprawde z tymi przedawnieniami?
    http://www.rzu.gov.pl/aktualnosci-z-rynku/ubezpiecze
    nia-majatkowe/Kiedy_przedawnienie_roszczenia_o_nieza
    placona_skladke_OC_____1884
    tu wyczytalem o tych 3 latach.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-11-26 03:47:33
    Temat: Re: Przedawnienie a OC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał
> [...]
    > kontaktowano sie.
    > Ja to jest tak naprawde z tymi przedawnieniami?

    Mniej wiecej wlasnie tak. Taka ogolna zasada z KC, ze przedawniaja
    sie po 3 latach. Sporne moze byc tylko od kiedy - od maja 2004, od
    grudnia 2004, a moze od 15 stycznia 2005. Tak czy inaczej
    przedawnione.

    Ponoc ostatnio rozni tacy mimo wszystko kombinuja, bo dobrowolnie
    zaplacic mozna, a postraszyc wpisaniem do jakiegos Kruka tez mozna.
    Zawsze mozna odpisac "niezly macie burdel w tym swoim archeo4
    siostry", ale z takimi to moze warto pograc dluzej, niech sie sami
    podenerwuja.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-26 10:15:49
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Norbert* w wiadomości news:icjufu$g6i$1@mx1.internetia.pl napisał(a):
> [...]
    > zaplacilem.
    > Jednak bylo to dawno temu i nie moge znalesc juz potwierdzenia wplaty.

    Ja takie rzeczy przechowuje znacznie dłużej, co każdemu polecam. Ty nie masz
    się czego bać jeśli chodzi o płatność.

    Lekkie OT
    Ja takie kwitki przechowuje z 8-10 lat, ostanio mi się przydały bo TU
    pominęło 2 moje polisy sprzed lat i miedzy 2004, a 2006 miałem luke w
    historii. A biorąc pod uwage że akurat w tych latach miałem jedno auto, to
    najbliższe 2 lata miałbym problem ze zniżkami gdyby nie stare kwity, które
    miejsca praktycznie nie zajmują wiele :)

    Pozdr