  • 1. Data: 2010-11-04 20:58:10
    Temat: Przejście dla pieszych
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    Dwie jezdnie po dwa pasy w każdą stronę, po środku wysepka. Jadę prawym
    pasem, widzę wchodzącego pieszego. W lusterku widzę ściganta na lewym.
    Ponieważ mam przeczucie, że mnie ominie nie zwalniając (i zdejmie
    pieszego) zjeżdzam troszkę na jego pas, żeby dać mu do myślenia, że
    skoro ktoś się bez powodu zatrzymuje przed przejściem i zajeżdza mu
    drogę, to może jednak ma jakiś powód;) Przekraczam troszkę pojedynczą
    ciągłą, ale jest miejsce, żeby się na siłę wcisnąć, co też scigant czyni
    prawie spotykając się lusterkami i jadąc przy samym krawężniku. pieszy
    nietknięty, bo wyczaił sytuację i zatrzymał się przed moją maską.

    Do tej pory tak to wyglądało - dalej teoria. Zakładam, że jakby skasował
    pieszego nikt by nie wnikał czy była w tym moja wina, oczywiście pomijam
    kwestie moralne (bo i tak niewiele więcej mogłem zrobić).

    Czyja wina byłaby jakbyśmy skasowali sobie lusterka? IMHO moja wina
    kolizji, typa wyprzedzanie na przejściu. Mam rację? Wole sobie nie
    wyobrażać co by było, gdyby typ mnie strzelił w kufer, a ja pieszego,
    choć z prawnego punktu widzenia sytuacja najciekawsza ;)

    Shrek.

  • 2. Data: 2010-11-04 22:50:04
    Temat: Re: Przejście dla pieszych
    Od: Krystian <k...@w...pl>

    On 4 Lis, 20:58, Shrek <lskorupka@wirtualna> wrote:
    > Dwie jezdnie po dwa pasy w każdą stronę, po środku wysepka.

    Dobrym zwyczajem jest nie nauczać innych użytkowników drogi poprzez
    wymuszenia.

    >zjeżdzam troszkę na jego pas, żeby dać mu do myślenia

    Najlepiej zostań na swoim pasie i zahamuj przed przejściem.
    Jak się upierasz żeby kogoś ostrzegać to ostrzeż pieszego (klaksonem).

    >Czyja wina byłaby jakbyśmy skasowali sobie lusterka?
    Jeżeli przekroczyłeś linię to Twoja.

    >wyprzedzanie na przejściu
    a nie czasem jeszcze przed przejściem? Przecież przepuszczałeś
    pieszego.
    --
    Krystian

  • 3. Data: 2010-11-04 23:06:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Krystian <k...@w...pl> wrote:

    > Dobrym zwyczajem jest nie nauczać innych użytkowników drogi poprzez
    > wymuszenia.

    Tutaj to nie była próba nauki tylko próba ocalenia życia pieszego.

    > Najlepiej zostań na swoim pasie i zahamuj przed przejściem.
    > Jak się upierasz żeby kogoś ostrzegać to ostrzeż pieszego (klaksonem).

    IMO klakson, hamulec i szarpnięcie kierownicą lewo-prawo.

    > Jeżeli przekroczyłeś linię to Twoja.

    Zależy co zeznają świadkowie.

    > a nie czasem jeszcze przed przejściem? Przecież przepuszczałeś
    > pieszego.

    Tuż przed przejściem też nie wolno!

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2010-11-04 23:13:35
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Shrek" <lskorupka@wirtualna> wrote in message

    > Czyja wina byłaby jakbyśmy skasowali sobie lusterka? IMHO moja wina
    > kolizji, typa wyprzedzanie na przejściu. Mam rację?

    Twoja wina, jesli zjechales na jego pas. Ale mysle, ze do obrony przed sadem
    (z pieszym jako swiadkiem).

    > Wole sobie nie wyobrażać co by było, gdyby typ mnie strzelił w kufer, a ja
    > pieszego, choć z prawnego punktu widzenia sytuacja najciekawsza ;)

    Niestety - najbezpieczniejsze w takiej sytuacji jest nieprzepuszczenie
    pieszego i zablokowanie przejscia, zeby nie mial szans wejscia przed
    samochod na drugim pasie.

    --
    Axel

  • 5. Data: 2010-11-05 06:26:16
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-11-04 22:50, Krystian pisze:

    > Dobrym zwyczajem jest nie nauczać innych użytkowników drogi poprzez
    > wymuszenia.

    Zgadzam się. Ale nie chodziło mi o naukę.

    > Najlepiej zostań na swoim pasie i zahamuj przed przejściem.

    To też zrobiłem.

    > Jak się upierasz żeby kogoś ostrzegać to ostrzeż pieszego (klaksonem).

    Rękę miałem na klaksonie jakby się pieszy nie zorientował. Problem w
    tym, że IMHO odruchowo pieszy próbowałby mi spieprzać sprzed maski - pod
    koła debila.

    > Jeżeli przekroczyłeś linię to Twoja.

    > a nie czasem jeszcze przed przejściem? Przecież przepuszczałeś
    > pieszego.

    Bez znaczenia. Przed przejściem też nie wolno, w zasadzie głównie przed
    przejściem, bo rzadko ktoś zatrzymuje się na przejściu;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2010-11-05 06:28:32
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    > Zależy co zeznają świadkowie.

    Załóżmy, że prawdę.

    Shrek.

  • 7. Data: 2010-11-05 09:28:24
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości

    > Zgadzam się. Ale nie chodziło mi o naukę.

    a co ty kurwa pedagog jesteś?? pilnuj siebie!!

    zwarzywszy że faktycznie lewym pasem jedzie debil to na jakiej podstawie
    wymagasz od niego ___myślenia___ ?????

    > Rękę miałem na klaksonie jakby się pieszy nie zorientował. Problem w tym,
    > że IMHO odruchowo pieszy próbowałby mi spieprzać sprzed maski - pod koła
    > debila.

    dokładnie tak by było. ewentualnie lekkie myśnięcie w klaksonżeby zwrócić
    uwagę pieszego na ciebie a potem pokazanie mu dłonią że ma stać.

    oczywiście twoja. i nauka debila kosztowałaby Ciebie ~1000pln lub zniżki na
    OC

  • 8. Data: 2010-11-05 17:38:20
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-11-05 09:28, PH pisze:

    > a co ty kurwa pedagog jesteś?? pilnuj siebie!!

    Nie, ale żal mi było kurwa pieszego;) W dupie mam edukacje innych (z
    drobnym wyjątkiem - nie wpuszczam innych przed końcem zanikającego pasa
    - nie mam takiego obowiązku, a może się nauczą na zamek jeździć). Ma to
    też swoje uzasadnienie - idiotów wolę mieć daleko przed sobą, a nie za
    nimi na drodze walczyć.

    Tu nie chodziło o edukacje. Przecież jazda polega właśnie między innymi
    na reakcji na poczynania innych uczestników. Po to się rozglądasz na
    drodze i sprawdzasz lusterka.

    > zwarzywszy że faktycznie lewym pasem jedzie debil to na jakiej podstawie
    > wymagasz od niego ___myślenia___ ?????

    Zwa_ż_yłem, że nawet jak ktoś nie myśli, to jak będzie miał mało
    miejsca, to może się zatrzymać. Taki odruch, nawet bez myślenia.

    > dokładnie tak by było. ewentualnie lekkie myśnięcie w klaksonżeby zwrócić
    > uwagę pieszego na ciebie a potem pokazanie mu dłonią że ma stać.

    Też rozsądnie, ale aż na taką interakcje to bym nie liczył. No i jak
    wygląda gest "stój, bo cie rozjadą"?

    Shrek.

  • 9. Data: 2010-11-05 17:50:20
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 04.11.2010 20:58, Shrek pisze:
    > Czyja wina byłaby jakbyśmy skasowali sobie lusterka?

    Twoja.

    > Wole sobie nie
    > wyobrażać co by było, gdyby typ mnie strzelił w kufer, a ja pieszego,
    > choć z prawnego punktu widzenia sytuacja najciekawsza ;)

    Również Twoja wina. Jak widać nie opłaca się bawić w policjanta gdy
    prawo jest przeciwko twoim działaniom.

  • 10. Data: 2010-11-06 16:17:05
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > a co ty kurwa pedagog jesteś?? pilnuj siebie!!

    Widzisz Shrek, chciałeś lepiej, miałeś refleksje, napisałeś to jasno, i
    dostałeś opieprz. Warto się starać? Było pieszemu po palcach przejechać!
    <sarkazm>

    A ja w ostatnich dniach miałem kilka razy (!) na odwrót - jadę rowerem
    po ulicy jednopasmowej, owszem blisko prawej bo tak trzeba, hamuję przed
    przejściem, a tu samochód ziuuu.

    --
    Alf/red/