  • 1. Data: 2010-11-04 22:53:13
    Temat: ile ludzi zginęło przez zimówki?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Zbiorowa histeria na punkcie wymiany opon na zimowe już trwa w najlepsze,
    wulkanizatorzy mają żniwa, a magicznej temperatury 7'C przy której letnie
    opony jakoby "tracą swoje właściwości" nie ma. Śniegu tym bardziej.
    Czy ktoś zbiera informacje o liczbie wypadków, rannych i zabitych których
    nie musiało być gdyby opony były prawidłowo dobrane do aury?
    Gdy jest śnieg to policjanci występujący przed kamerami na miejscach
    wypadków od razu wiedzą co było przyczyną:" brak opon zimowych", a teraz?
    Są w Polce organizacje które na poważnie wnikają w przyczyny wypadków?

    --
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-11-04 23:07:39
    Temat: Re: ile ludzi zginęło przez zimówki?
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-11-04 22:53, PaweL pisze:
> [...]
    > wypadków od razu wiedzą co było przyczyną:" brak opon zimowych", a teraz?
    > Są w Polce organizacje które na poważnie wnikają w przyczyny wypadków?

    no to w tym roku jest szansa że po pierwszym śniegu kolejek i gumiarza
    nie będzie. I na to na razie czekam.

  • 3. Data: 2010-11-04 23:13:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zbiorowa histeria na punkcie wymiany opon na zimowe już trwa w najlepsze,

    Zaczęło się.
    Ale wróć z tymi mądrościami jak spadnie śnieg, teraz z tym trollowaniem
    zmykaj w podskokach.

  • 4. Data: 2010-11-04 23:19:59
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > wypadków od razu wiedzą co było przyczyną:" brak opon zimowych", a teraz?
    > Są w Polce organizacje które na poważnie wnikają w przyczyny wypadków?

    Przy obecnych temperaturach zimowki nie maja znaczaco gorszych parametrow
    niz opony letnie. Rowniez odprowadzanie wody miesci sie w rozrzucie jakosci
    opon letnich. Chcialbys rozpatrywania wypadkow w kontekscie: gdyby
    wlasciciel uzywal opon firmy X, ktore w tych warunkach maja droge hamowania
    3m krotsza od uzytych, to nie doszloby do wypadku?

    --
    Axel

  • 5. Data: 2010-11-05 08:47:02
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Przy obecnych temperaturach zimowki nie maja znaczaco gorszych parametrow
    > niz opony letnie. Rowniez odprowadzanie wody miesci sie w rozrzucie
    > jakosci opon letnich.

    Ty jeździsz trochę samochodem?
    Zimówki są znacznie gorsze od letnich w deszczu. Sa bardziej miękkie przez
    co zamiast wyciskać wodę uginają się - łatwiej o aquaplanning.
    Letnie opony są wyraźnie lepsze nawet przy -20'C na asfalcie od zimówek.
    Tylko na śniegu i lodzie zimówka jest lepsza od typowo letniej gumy.
    To moje odczucia, nie cytuję dziennikarzy. Mam okazję jeździć
    kilkudziesięcioma samochodami miesięcznie, na różnych oponach, różne
    samochody.

    Paweł

  • 6. Data: 2010-11-05 09:00:50
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-05 08:47, PaweL pisze:

    > To moje odczucia, nie cytuję dziennikarzy. Mam okazję jeździć
    > kilkudziesięcioma samochodami miesięcznie, na różnych oponach, różne
    > samochody.

    Hmm...policzmy. Kilkadziesią! samochodów miesięcznie to przynajmniej 1 a
    nawet kilka dziennie. Kto jeździ kilkoma samochodami dziennie dzień w
    dzień? Hmmm...kolego, fucha parkingowego się nie wlicza do statystyki,
    za krótkie odcinki :)

    A tak serio, to wprawdzie jeżdzę zwykle jednym samochodem, ale różnicę
    między zimówkami a letnimi przy -20 czuć i to mocno i to na korzyść
    zimówek. Jak się ma coś w miarę sensownego a nie "komplet za 400 zł" to
    kwestia deszczu wcale nie jest taka dramatyczna i jechać się da. A na
    koniec - żadna opona nie zastąpi myślenia, a tego się niestety nie kupi.

    pozdrawiam
    MZ

  • 7. Data: 2010-11-05 09:09:44
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > co zamiast wyciskać wodę uginają się - łatwiej o aquaplanning.
    > Letnie opony są wyraźnie lepsze nawet przy -20'C na asfalcie od zimówek.

    Takie w rozmiarze kółka od toczek? Jeżeli tak to może masz racje. Przy -20
    letnia guma praktycznie przestaje być plastyczna, bardziej przypomina
    plastik. Teraz na letnich u siebie pod domem gdzie mam minimalny spad rano
    zawsze miele w miejscu zanim rusze. Tyle, że bieżnik w tych oponach to
    jedynie 4 czy 5 rowków po obwodzie i 245 szerokość.

    > Tylko na śniegu i lodzie zimówka jest lepsza od typowo letniej gumy.

    j/w.

  • 8. Data: 2010-11-05 10:51:07
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

> [...]
    > zawsze miele w miejscu zanim rusze. Tyle, że bieżnik w tych oponach to
    > jedynie 4 czy 5 rowków po obwodzie i 245 szerokość.
    Myślisz, że zimowa nie mieliłoby? Jeszcze gorzej.
    W ub. roku tuż przed prognozowanym załamaniem pogody w połowie października
    zmieniłem letnie na zimówki, bo zaplanowali mi w firmie szkolenie z
    bezpiecznej/ekstremalnej jazdy. Już w momencie wyjazdu z warsztatu odczułem
    tragicznie słabą przyczepność zimówek (letnie i zimówki były nowe bo autko było
    nowe i miało dwa komplety). Chwilę wcześniej jeszcze na letnich było OK.
    W nocy spadł śnieg. Niedużo, ale kilka cm. mokrej masy się uzbierało i utrzymało
    do końca dnia, choć temp. powietrza oscylowała wokół 1-3st. C.
    Okazało się, że ci, co nie zmienili opon na zimówki mieli lepsze czasy przejazdów!
    Wcale nie byłbym zdziwiony gdyby było sucho lub mokro. Od lat zakładam zimówki
    dopiero kiedy ma spaść większy śnieg, więc wiem jak to jest. Dopiero kiedy opona
    nie ma styku z asfaltem przez śnieg albo oblodzenie, na letnich jest
    beznadziejnie. Ale tego już było za wiele.
    Okazało się, że jeśli śnieg jest mokry i cienki a pod spodem nieoblodzona
    nawierzchnia to nadal letnie się lepsze! Liczby i stoper nie kłamią.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 9. Data: 2010-11-05 11:59:37
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
    > Ty jeździsz trochę samochodem?

    Pewnie wiecej km przejechalem od ciebie, sadzac po gowniarskich
    wypowiedziach.

    > Zimówki są znacznie gorsze od letnich w deszczu.

    Zalezy jakie zimowki od jakich letnich. Gwarantuje, ze znajde jakas zimowke
    lepiej odprowadzajaca wode, niz jakas letnia. Z dostepnych na rynku.

    > Sa bardziej miękkie
    > przez co zamiast wyciskać wodę uginają się - łatwiej o aquaplanning.

    Co za bzdety.

> [...]
    > To moje odczucia, nie cytuję dziennikarzy. Mam okazję jeździć
    > kilkudziesięcioma samochodami miesięcznie, na różnych oponach, różne

    Na parkingu pracujesz? I ciekawe, jak jestes w stanie porownac rozne
    samochody na roznych oponach.
    Ja jezdze tylko kilkoma samochodami, za to mam porownanie opon, ktore sam
    kupowalem i np. tych, ktore mialem oryginalnie na autach. Mialem firmowe
    letnie opony, ktore nie nadawaly sie na wode i zimowki, ktore calkiem niezle
    po wodzie sobie daja rade.
    Swiat nie jest czarno-bialy i takie kategoryczne stwierdzenia o wyzszosci
    letnich nad zimowkami, az zeby to sankcjonowac - jest bzdura.

    --
    Axel

  • 10. Data: 2010-11-05 12:17:22
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Myślisz, że zimowa nie mieliłoby? Jeszcze gorzej.

    Miałem zimówki załozone przez poł dnia w sobote, na tym samym podjeździe nie
    ślizgały.