  • 1. Data: 2009-10-07 22:40:25
    Temat: Przejsciówka PATA - SATA, a niezawodnosc.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Potrzebuję podłączyć dysk do urządzenia ze złączem PATA (strumień wideo).

    Tymczasem dyski SATA są łatwiej dostępne i tańsze (chodzi o 500GB).

    Całość ma byc przede wszystkim niezawodna i pracować 24/7 - czy stosując dysk SATA +
    przejściówka dużo ryzykuję?

    I czy wystąpi dodatkowe wydzielanie ciepła / grzanie ?
    THX

  • 2. Data: 2009-10-08 06:20:02
    Temat: Re: Przejsciówka PATA - SATA, a niezawodnosc.
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2009-10-08 00:40:25 niejaki ąćęłńóśźż napisał:
    > Całość ma byc przede wszystkim niezawodna i pracować 24/7 - czy stosując dysk SATA
    + przejściówka dużo ryzykuję?

    jest to dodatkowy element w układzie a więc kolejne możnliwe ogniwo awarii
    w łańcuchu niezawodności

    > I czy wystąpi dodatkowe wydzielanie ciepła / grzanie ?

    minimalne

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2009-10-08 06:23:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 08 October 2009 00:40, ąćęłńóśźż wrote:
    > Tymczasem dyski SATA są łatwiej dostępne i tańsze (chodzi o 500GB).

    Hej,

    Miałem identyczny problem. Zamiar był taki, żeby zbudować sobie serwer
    służący m.in. za NAS.
    Płyta ma kontroler PATA, ale niestety znaleźć terabajtowy dysk PATA nie
    było sposób.
    Pierwsze podejście: zakupiłem (drogi!) kontroler SATA na PCI. Co
    kilkadziesiąt minut wysypywaj mi się filesystem... Widocznie trafiłem na
    wadliwy egzemplarz...
    Drugie podejście: kupiłem na aukcji internetowej przejściowkę PATA->SATA
    za dwa euro. Wynalazek super, w pełni przeźroczysta obsługa dysku,
    wspiera instrukcje SMART, pełna stabilność. Serwer ma obecnie uptime
    dwóch miesięcy, i zero problemów z dyskiem. :-)

    > Całość ma byc przede wszystkim niezawodna i pracować 24/7 - czy stosując
    > dysk SATA + przejściówka dużo ryzykuję?

    Z opisanego przeżycia powiedziałbym, że nie. Wręcz przeciwnie - w moim
    przypadku okazało się to rozwiązanie znacznie
    lepsze/wygodniejsze/stabilniejsze od zakupu dedykowanegop kontrolera.

    > I czy wystąpi dodatkowe wydzielanie ciepła / grzanie ?

    U mnie brak. Przejściówka jest letnia (~20-30°C).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste