  • 1. Data: 2016-11-14 14:50:51
    Temat: Przejściówka SCART - HDMI.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chciałbym połączyć odtwarzacz DVD (parunastoletni Panasonic Home Theater SA-HT75) z
    telewizorem Samsung (seria JU rocznik katalogowy 2015) mającym wejścia HDMI 2.0a
    (oraz Y-Pb-Pr).
    Polecicie jakiś konkretny kabel SCART <-> HDMI?
    Potrzebny byłby kabel z wtyczką SCART mniej więcej normalnych rozmiarów, bo duża
    przejściówka wtykana bezpośrednio w gniazdo SCART raczej się gabarytowo nie zmieści
    za odtwarzaczem (jest bardzo głęboki w tył niemal na całą głębokość szafki).
    Czy takie połączenie SCART-HDMI może i powinno się udać (w sensie sygnału)? Na SCART
    są prawdopodobnie sygnały composite, s-video oraz RGB.
    To połączenie będzie analogowe, czy cyfrowe? RGB na SCART analogowe było -
    "cyfryzację" przeprowadzi przejściówka czy telewizor?

  • 2. Data: 2016-11-14 15:05:39
    Temat: Re: Przejściówka SCART - HDMI.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-11-14 14:50, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > To połączenie będzie analogowe, czy cyfrowe? RGB na SCART analogowe było -
    "cyfryzację" przeprowadzi przejściówka czy telewizor?

    HDMI to cyfrowe wejście, na SCART masz analogowy sygnał - nie wystarczy
    odpowiednio podłączyć kabelki we wtyczkach, musisz zaopatrzyć się w
    konwerter.

  • 3. Data: 2016-11-14 16:12:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czyli raczej gra nie warta świeczki, skoro konwerterem jest sam TV UHD (łykający
    composite z całkiem niezłym skutkiem)? Oglądanie DVD bardzo okazyjne, jak to w
    dzisiejszych czasach (jakość mniej więcej dobrego SD, gęsty strumień z niską
    kompresją, ale to jednak nie HD), jakąś klasyczną staroć sobie przypomnieć lub na
    komedię romantyczną koleżanki zaprosić ;-)

    Wejście Y-Pb-Pr w TV jest dla jakichś specjalizowanych kart graficznych / kamer video
    z epoki analogowej? Mam też takie wejścia (component) w monitorze Dell (1920x1200),
    ale jeszcze nie udało mi się skorzystać. Z kolei lapek ma wyjście s-Video, ale tu
    potrzebny byłby doktorat z wtyczkologii stosowanej (7 pin + kołek prowadzący).

    -----

  • 4. Data: 2016-11-14 20:18:46
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-11-14 16:12, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    kompresją, ale to jednak nie HD), jakąś klasyczną staroć sobie przypomnieć lub na
    komedię romantyczną koleżanki zaprosić ;-)

    Tyle że przez component i RGB jakość obrazu jest zdecydowanie wyższa,
    sygnał jasności nie jest zakłócany sygnałem koloru - obraz jest
    ostrzejszy i bez kolorowego szumu wokół drobnych elementów z wysokim
    kontrastem.

> [...]
    s-Video, ale tu potrzebny byłby doktorat z wtyczkologii stosowanej (7 pin + kołek

    Nie, np. sporo nagrywarek miało takie wyjście. Nadal mam jakiegoś
    Panasonika z wyjściem component (ale SCART z RGB też ma). Tak naprawdę
    jest najlepsze, lepsze niż RGB, jeżeli chodzi o jakość obrazu.

    Piotr