  • 1. Data: 2016-11-14 21:31:31
    Temat: Zmiana CPU
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Czy procesory intela są ze sobą kompatybilne? Jest komputer z Sandy Bridge, a
    chcę wymienić na Ivy Bridge (chodzi o laptop). Czy są jakieś przeciwskazania?

  • 2. Data: 2016-11-14 21:43:52
    Temat: Re: Zmiana CPU
    Od: "Piotr S." <s...@a...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 21:31, qwerty pisze:
    > Czy procesory intela są ze sobą kompatybilne? Jest komputer z Sandy
    > Bridge, a chcę wymienić na Ivy Bridge (chodzi o laptop). Czy są jakieś
    > przeciwskazania?

    Jak mają taką samą podstawkę i są obsługiwane przez płytę główną to nie.

    P.S.

  • 3. Data: 2016-11-14 22:45:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-11-14 o 21:31, qwerty pisze:
    > Czy procesory intela są ze sobą kompatybilne? Jest komputer z Sandy
    > Bridge, a chcę wymienić na Ivy Bridge (chodzi o laptop). Czy są jakieś
    > przeciwskazania?

    Tak
    Chipset płyty głównej. Mało prawdopodobne aby obsłużył Ivy, ale może
    masz szczęście z tym laptopem...

    Uruchom CPU-Z i napisz, jaki wyświetli chipset w zakładce Mainboard

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-11-15 19:36:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Tak
    > Chipset płyty głównej. Mało prawdopodobne aby obsłużył Ivy, ale może masz
    > szczęście z tym laptopem...
    >
    > Uruchom CPU-Z i napisz, jaki wyświetli chipset w zakładce Mainboard

    Chipset Intel Sandy Bridge Rev. 09
    Southbridge HM70 Rev. 04

  • 5. Data: 2016-11-15 19:52:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    > Chipset Intel Sandy Bridge Rev. 09
    > Southbridge HM70 Rev. 04

    Znalazłem informację, że zmiana na i3, i5 nic nie da, bo co 30 min komputer
    będzie się wyłączać. :(

  • 6. Data: 2016-11-15 21:57:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-11-15 o 19:52, qwerty pisze:
    > Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    >
    > Znalazłem informację, że zmiana na i3, i5 nic nie da, bo co 30 min
    > komputer będzie się wyłączać. :(

    A no niestety masz specjalnie przez Intela spierdolony chipset. Miał być
    do tanich laptopów, więc zablokowali obsługę Core i3/i5/i7.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-11-16 14:11:01
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2016-11-14 o 21:43, Piotr S. pisze:
    > Jak mają taką samą podstawkę i są obsługiwane przez płytę główną to nie.

    Dobre;) Ale w sumie prawdę napisałeś. To nie AMD, że płyta obsługuje 30
    procesorów.
    Ja mam taką propozycję dla firmy Intel. Skoro i tak procesora nie da się
    zmienić(bo i tak zaraz zmienicie podstawkę), to może od razu wlutować na
    stałe w płytę. Najlepiej przy pomocy technologii BGA. Wtedy fraje... to
    jest klienci kupią od razu komplet, jak puści jedna kulka;)

    Dobra, upuściłem trochę jadu i ulżyło;)

    --
    t0maszek
    #nie lubię tego: tvn#wosp#facebook#gazeta#

  • 8. Data: 2016-11-16 14:21:23
    Od: atm <...@v...pl>

    On 16.11.2016 14:11, Tomaszek wrote:

> [...]
    > stałe w płytę. Najlepiej przy pomocy technologii BGA. Wtedy fraje... to
    > jest klienci kupią od razu komplet, jak puści jedna kulka;)

    Chyba za 3-4 lata temu pojawily sie w mediach plotki na ten temat ale
    cos ucichlo.

  • 9. Data: 2016-11-16 14:30:18
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2016-11-16 o 14:21, atm pisze:
    > Chyba za 3-4 lata temu pojawily sie w mediach plotki na ten temat ale
    > cos ucichlo.

    Ciekawe dlaczego zrezygnowali?

  • 10. Data: 2016-11-16 14:38:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 16.11.2016 14:30, Tomaszek wrote:

    > Ciekawe dlaczego zrezygnowali?

    Pozniej w temat nie wnikalem, ucichlo. Byc moze sprawdzali odzew rynku.