  • 1. Data: 2010-02-02 15:44:25
    Temat: Przekaźnik "logiczny"
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy ktoś spotkał się z takim przekaźnikiem na szynę 35mm, który, w
    pierwszym przybliżeniu, załącza obwód wyjściowy po wykryciu zwarcia
    (spowodowanego np. naciśnięciem przycisku) na wejściu sterującym?
    Mam przycisk o max napięciu roboczym 50V, a muszę tym załączać obwód 230V,
    i brak miejsca (pomijając już sens) żeby dołożyć jakiś zasilacz tylko w
    tym celu żeby wygenerować prąd dla normalnego przekaźnika (więc ten
    przekaźnik "logiczny" też powinien być możliwie wąski). Aha, obciążenie po
    stronie 230 będzie malutkie (z 10W).

    RobertP.

  • 2. Data: 2010-02-02 16:22:43
    Temat: Re: Przekaźnik "logiczny"
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:op.u7ibcbqhbpkylh@pc-rp.bustec.pl,
    RobertP. <r...@p...onet.pl> nabazgrał:
> [...]
    > (więc ten przekaźnik "logiczny" też powinien być możliwie wąski).
    > Aha, obciążenie po stronie 230 będzie malutkie (z 10W).

    http://www.etipolam.com.pl/files/userfiles/ETI%20POL
    AM/Katalog%20Produktow/2008_2009/eve.pdf

    strona 60

    Włodek

  • 3. Data: 2010-02-02 17:11:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Włodzimierz Wojtiuk schrieb:
    > In news:op.u7ibcbqhbpkylh@pc-rp.bustec.pl,
    > RobertP. <r...@p...onet.pl> nabazgrał:
    >
    > http://www.etipolam.com.pl/files/userfiles/ETI%20POL
    AM/Katalog%20Produktow/2008_2009/eve.pdf

    > strona 60

    on ma 230V na przycisku, więc się nie nadaje. Jak już, to wziąć czujnik
    poziomu cieczy ze strony 66. Ciecz czy przycisk to jedna pupa.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-02-02 21:15:22
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    AM/Katalog%20Produktow/2008_2009/eve.pdf

    > on ma 230V na przycisku, więc się nie nadaje. Jak już, to wziąć czujnik
    > poziomu cieczy ze strony 66. Ciecz czy przycisk to jedna pupa.
    >
    > Waldek

    Waldku, on ma przycisk na max 50V

    Andrzej

  • 5. Data: 2010-02-02 22:24:31
    Od: Marek Dzwonnik <m...@W...message.pl>

    Andrzej pisze:

    > Waldku, on ma przycisk na max 50V

    Przycisk NC czy NO?

    Jeżeli NC to może tak:
    1) Wziąć optotriak. Np. MOC3023, bo najczulszy (I_F_trig <= 5mA).

    2) Z sieci 230V przez szeregowe RC i mostek prostowniczy zasilić IREDa w
    optotriaku. Przy R=2k2/1W i C=100n/400V przez IREDa popłynie w szczycie
    ok. 10mA. Z przesunięciem fazowym bliskim 90st. więc optotriak będzie
    bez problemu wyzwalał na początku każdej połówki sin. Na R w normalnych
    warunkach będzię wygrzewać się ok. 100mW ale musi być jakiś większy,
    żeby go nie przebiło w stanach nieustalonych.

    3) Przyciskiem NC zbocznikować na krótko IREDa w optotriaku.
    Przycisk zwolniony -> IRED zwarty -> optotriak wyłączony.
    Przycisk wciśnięty -> IRED zasilany -> optotriak ząłaczony.

    Napięcie między stykami nie przekroczy pojedycznych V. Między stykami a
    otoczeniem oczywiście może wystąpić pełne napięcie fazowe. Ale tego nie
    było w zadaniu. ;)

    4) Do optotriaka podłączyć cokolwiek pędzonego z 230Vac.

    Z dodatkowych elementów mamy R, C, mostek prostowniczy i optotriak. Da
    się zmontować na skrawku płytki i np. zalać w żywicy.

    c.b.d.o.

    --
    MDz

  • 6. Data: 2010-02-02 22:29:11
    Od: PH <s...@w...pl>

    RobertP. pisze:
> [...]
    > ten przekaźnik "logiczny" też powinien być możliwie wąski). Aha,
    > obciążenie po stronie 230 będzie malutkie (z 10W).

    Tobie zapewne chodzi o przekaźnik podnapięciowy ze sterowaniem 24V i
    stykami 230V. Takie są, ale nie widziałem z wewnętrznym zasilaniem. W
    dwa moduły może się wyrobisz, ale tanio nie będzie.

    --
    PH

  • 7. Data: 2010-02-03 13:19:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hka5a7$1th$1@nemesis.news.neostrada.pl,
    Andrzej <w...@w...pl> nabazgrał:
    (ciap)

    > Waldku, on ma przycisk na max 50V

    IMO najprościej (i najtaniej) wymienić ten przycisk na "normalny" ==
    dopuszczony do pracy na 230V
    dodać wskazany przeze mnie "przekaźnik" i bedzie efekt o jaki wątkotwórca
    pytał.

    Włodek

  • 8. Data: 2010-02-03 14:12:52
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Feb 2010 14:19:15 +0100, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
    wrote:

    > IMO najprościej (i najtaniej) wymienić ten przycisk na "normalny" ==
    > dopuszczony do pracy na 230V
    > dodać wskazany przeze mnie "przekaźnik" i bedzie efekt o jaki wątkotwórca
    > pytał.

    Przy takim założeniu to przekaźnik w ogóle potrzebny nie jest. Jak
    pisałem, obciążenie raczej symboliczne, można więc bezpośrednio obciążyć
    styki przełącznika.
    Kurcze, nie wieżę że potrzebuję coś czego jeszcze Chińczyki nie
    produkują... ;)

    RobertP.

  • 9. Data: 2010-02-03 15:39:43
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy takim założeniu to przekaźnik w ogóle potrzebny nie jest. Jak
    > pisałem, obciążenie raczej symboliczne, można więc bezpośrednio obciążyć
    > styki przełącznika.

    Jeśli nie będzie przeszkadzał Ci pewien niewielki prąd sączący się przez
    obciążenie, wtedy możesz zrobić eksperyment: włączyć niewielkie trafo
    sieciowe uzwojeniem pierwotnym w szereg z obciążeniem. Do uzwojenia
    wtórnego podłączyć przełącznik. Zwarcie uzwojenia wtórnego powinno być
    widoczne od strony uzwojenia pierwotnego jako znaczące zmniejszenie
    impedancji ;) No i masz pełną, certyfikowaną izolację od sieci.

    e.