  • 1. Data: 2010-02-02 17:10:05
    Temat: labview
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    chcialbym nauczyc sie obslugi probramu LabView.
    czy moglbym Was prosic o wskazanie mi jakiegos taniego rozwiazania by
    nauczyc sie tego programu?
    chcialbym jakis czujnik temperatury, do tego musze jakas karte akwizycji
    dokupic, cos czym moglbym sterowac.
    ja wiem jak to glupawo brzmi ale chcialbym ruszyc a na rozwiazania dobrej
    klasy na raze mnie nie stac.

  • 2. Data: 2010-02-02 18:38:04
    Temat: Re: labview
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > dokupic, cos czym moglbym sterowac.
    > ja wiem jak to glupawo brzmi ale chcialbym ruszyc a na rozwiazania dobrej

    Tanio LabView? Nie słyszałem... wydaje mi się, że to dosyć drogie
    oprogramowanie... no chyba, że o czymś nie wiem ;)... Jeśli masz
    licencję, to przepraszam za ten post...
    Ale jeśli nie masz licencji i zamierzasz ukraść program, to możesz też
    ukraść kartę akwizycji... ma je wiele firm, uczelni itp...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2010-02-02 22:47:44
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 2, 7:38 pm, Konop <k...@g...pl> wrote:

    > Ale je li nie masz licencji i zamierzasz ukra program, to mo esz te
    > ukra kart akwizycji... ma je wiele firm, uczelni itp...

    prosimy nie mieszać piractwa i kradzieży, to są dwie zupełnie różne
    rzeczy, na każdą jest paragraf i kara, ale to nie jest to samo i nie
    może być utożsamiane.

    W wersji "dla opornych": przy kradzieży poszkodowany jest
    *właściciel*, który za coś zapłacił, miał i nie ma, bo mu to ktoś
    zabrał. Producentowi to pies, ani do przodu ani do tyłu na tym nie
    jest, nawet potencjalnie do przodu, bo za pieniądze z odszkodowania
    były właściciel pewnie kupi ponownie jego produkt.

    Przy piractwie poszkodowany jest producent, a nie właściciel
    zduplikowanej nielegalnie licencji (o ile to nie on sam ją
    zduplikował). W dodatku poszkodowany producent jest tylko
    potencjalnie, tj. nie zarobił, co wcale nie znaczy, że mógł zarobić
    (np. ja mogę sobie spiratować photoshopa, ale jak go nie spiratuję, to
    go nie kupię, bo za drogi, tylko kupię tańsze narzędzie, więc strata
    jest tylko iluzoryczna - nie jestem potencjalnym kilentem, co nie
    zmienia charakteru piractwa).

    To, żefirmy muzyczne nakręcają kampanie piractwo=kradzież wynika tylko
    z tego, że piractwo ICH dotyka, więc apelują do społecznego odczucia
    względem złodziei (bo kradzieże dotykają szarych obywateli).

    Marek

  • 4. Data: 2010-02-03 00:33:13
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    > To, żefirmy muzyczne nakręcają kampanie piractwo=kradzież wynika tylko
    > z tego, że piractwo ICH dotyka, więc apelują do społecznego odczucia
    > względem złodziei (bo kradzieże dotykają szarych obywateli).

    AMEN

    e.

  • 5. Data: 2010-02-03 05:59:24
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:
> [...]
    > go nie kupię, bo za drogi, tylko kupię tańsze narzędzie, więc strata
    > jest tylko iluzoryczna - nie jestem potencjalnym kilentem, co nie

    Słusznie Waść to ujął :-)
    Na zasadzie domniemanej utraty zysków MZK powinno ścigać sądownie
    obywateli biegających za autobusem (że o taksówkarzach nie wspomnę) :-)
    patrz: kawał o małym Szkocie, który zaoszczędził sześć pensów ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-02-03 09:11:14
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 02 Feb 2010 19:38:04 +0100,
    Konop <k...@g...pl> screamed:

> [...]
    > licencję, to przepraszam za ten post...
    > Ale jeśli nie masz licencji i zamierzasz ukraść program,

    http://www.vincentchow.net/wp-content/uploads/2008/0
    9/piracy.png

    > to możesz też
    > ukraść kartę akwizycji... ma je wiele firm, uczelni itp...

    A to już inna sprawa.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:211B ]
    [ 10:10:53 user up 12337 days, 22:05, 1 user, load average: 0.81, 0.18, 0.09 ]

    mother: Half a word.

  • 7. Data: 2010-02-03 09:47:45
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 2, 6:10 pm, "doktorek" <q...@m...pl> wrote:
> [...]
    > dokupic, cos czym moglbym sterowac.
    > ja wiem jak to glupawo brzmi ale chcialbym ruszyc a na rozwiazania dobrej

    Komercyjnie, czy prywatnie (bo są softy dla prywatnych za darmo, ale
    nie dla komercyjnych, nie, nie LabView).
    Potrzebujesz tylko obserwować, czy to ma czymś sterować?
    Marek

  • 8. Data: 2010-02-03 11:06:51
    Temat: piractwo
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    jeszcze nie czytalem reszty postow ale od razu wyjasniam, ze mam full
    legalna wersje programu , zakupiona w polsce z autualizacjali i to jest ta
    maksymalna wersja.

    podpiete jest to w pracy do EPR-u i niestety nie moge zadnej karty z tamtak
    wyjac bo szef by zrobil ze mnie bigos.

    poniewaz w ramach licencji moge zainstalowac labvie na 3 komputerach wiec na
    swoim tez mam i chcialbym sie go nauczyc.

    to tak "ku pokrzepieniu serc" :)

  • 9. Data: 2010-02-03 11:10:20
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    moze najpierw obserwowac, sterowanie pozniej.
    Labview mam w wersji legalnej.

    wiem, ze potrzebuje karte akwizycji ... no i teraz co dalej.
    nie frame grabber bo to akwizycja obrazu ale jakas karte do akwizycji danych
    z czujnikow parametrow fizycznych: temperatura, wilgotnosc, jasnosc... no
    takie bzdury.

  • 10. Data: 2010-02-03 11:42:46
    Od: Konop <k...@g...pl>

    doktorek pisze:
> [...]
    > z czujnikow parametrow fizycznych: temperatura, wilgotnosc, jasnosc... no

    Nie wiem, na ile znasz LabView... podstaw można się nauczyć bez
    tego! Dajesz źródło sygnału złożonego, obrabiasz, wynik wyświetlasz jako
    na przykład przebieg. Nauka trochę na sucho, ale do podstaw wystarczy.
    Jeśli uda Ci się uzyskać kilka plików z przykładowymi pomiarami, to to
    będzie już tylko "pół na sucho" ;)... Na uczelni studenci tłuką wiele
    rzeczy w LabView bez kart akwizycji danych ;)...
    Drugie wyjście jest takie, że można "ściągnąć" pomiary z dowolnego
    miernika posiadającego RS-232... nie podam Ci szczegółów, bo mam małe
    doświadczenie z LabView, ale parę razy ludzie pokazywali mi co tam robią
    za jego pomocą ;)...

    Konop