  • 1. Data: 2023-11-08 21:54:18
    Temat: Przekaźnik napięciowy sterowany kontaktronem
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Na alle pełno przekaźników beznapięciowych lub takich które były
    napięciowe ale zostały przerobione do sterowania za pomocą kontaktronu.

    Ale ja bym chciał taki, który po rozłączeniu sygnału przez kontaktron,
    poda mi napięcie - znajdę taki? Potrzeba - brama się otwiera => załącza
    się oświetlenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-11-09 01:20:59
    Od: Hanss Kloss <n...@a...com.pl>

> [...]
    >
    > Ale ja bym chciał taki, który po rozłączeniu sygnału przez kontaktron,
    > poda mi napięcie - znajdę taki? Potrzeba - brama się otwiera => załącza

    Nie wiem co to "przekaźnik beznapięciowy" ale z opisu to pewnie chodzi o
    SPST-NC.

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=S
    PST-NC+kontraktron

    --
    KLoSS

  • 3. Data: 2023-11-09 09:23:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.11.2023 o 01:20, Hanss Kloss pisze:

    > Nie wiem co to "przekaźnik beznapięciowy" ale z opisu to pewnie chodzi o
    > SPST-NC.
    >
    > https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=S
    PST-NC+kontraktron

    Czyli kontaktronowy z magnesem.

    Robert

  • 4. Data: 2023-11-09 11:37:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uii4je$1rm$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    PST-NC+kontrak

    > Czyli kontaktronowy z magnesem.

    mongoły z allegro tak sobie nazwały :)

    - inwestor
    - Janusz bram instalator
    - [I] chciałbym mieć lampke ze furtka otwarta
    - [J] polecam godny zaufania przekaźnik beznapięciowy

    a jaki to jest napięciowy wtedy?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 5. Data: 2023-11-09 11:47:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.11.2023 o 01:20, Hanss Kloss pisze:
    > Nie wiem co to "przekaźnik beznapięciowy"

    Beznapięciowy to prądowy. ;)

    Robert

  • 6. Data: 2023-11-09 12:10:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Na alle pełno przekaźników beznapięciowych lub takich które były
    > napięciowe ale zostały przerobione do sterowania za pomocą kontaktronu.

    Jakieś 10 lat temu spotkałem się z pojęciem wejście beznapięciowe.
    Po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że wejście beznapięciowe w
    odróżnieniu od normalnego to takie na którym (jakie to logiczne) jest
    napięcie.
    Czyli:
    - na zwykłym wejściu - nie ma napięcia jak nie poda się z zewnątrz,
    - na wejściu beznapięciowym - jest napięcie nawet jak nie poda się z
    zewnątrz.

    O przekaźniku beznapięciowym jeszcze nie słyszałem.
    Na zasadzie analogii powinno być tak:
    - zwykły przekaźnik ma wyprowadzone styki - jak to przekaźnik,
    - przekaźnik beznapięciowy powinien dodatkowo dawać napięcie.

    Dobrze kombinuję ? :)

    > Ale ja bym chciał taki, który po rozłączeniu sygnału przez kontaktron,
    > poda mi napięcie - znajdę taki? Potrzeba - brama się otwiera => załącza
    > się oświetlenie.

    Jeśli beznapięciowy to taki, który podaje napięcie to może to jest
    właśnie to :)
    P.G.

  • 7. Data: 2023-11-09 12:19:53
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    czwartek, 9 listopada 2023 o 12:10:07 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > - zwykły przekaźnik ma wyprowadzone styki - jak to przekaźnik,
    > - przekaźnik beznapięciowy powinien dodatkowo dawać napięcie.

    Być może dobrze ale nie do końca :)
    Wg Twojej definicji przekaźnik "napięciowy" wymaga podania na styki sterujące
    napięcia (czyli dostarczyć energię elektryczną),
    a w przekaźniku beznapięciowym wystarczy styki sterujące zewrzeć (nie musisz
    dostarczyć energii elektrycznej)

    Adam

  • 8. Data: 2023-11-09 14:12:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-11-09 o 12:19, a...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    napięcia (czyli dostarczyć energię elektryczną),
    > a w przekaźniku beznapięciowym wystarczy styki sterujące zewrzeć (nie musisz

    To co napisałeś to opis wejścia beznapięciowego - styki wejścia
    wystarczy zewrzeć bez dostarczania napięcia.

    Założyłem, że skoro wejście ma już swoje beznapięciowe pojęcie to jak
    ktoś wymyśla inne beznapięciowe pojęcie - przekaźnik beznapięciowy to
    nie może dotyczyć tego samego - czyli wejścia. Powinno dotyczyć wyjścia.

    Pasowało by mi przekaźnik beznapięciowy do kontaktrona sterowanego
    przesuwanym magnesikiem - nie mamy żadnego napięcia (jak nazwa wskazuje).

    Jeśli przekaźniki beznapięciowe to układy zawierające zasilanie i
    przekaźnik sterowany wejściem beznapięciowym to nazwanie ich
    beznapięciowymi jest mocno mylące - przecież one wymagają jakiegoś
    napięcia do zasilania.

    Luźne skojarzenie.
    Napisałem kiedyś mail do PKN w stylu:
    Opublikowaliście w oryginale nową wersję PN-EN 60950-1 więc zapewne
    obecnie ją tłumaczycie i przyda Wam się lista błędów w poprzednim
    tłumaczeniu. I załączyłem listę 20 błędów. Większość była drobna.
    Najfajniejszy błąd był taki:
    W jakiejś tabelce jakaś uwaga określała, że chodzi o "Urządzenie
    nienormalnie zasilone".

    Skojarzyło mi się teraz z beznapięciowymi przekaźnikami - niby bez
    napięcia a jednak zasilone :).

    Zgaduj zgadula co było w oryginale normy.
    P.G.

  • 9. Data: 2023-11-09 15:07:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ale ja bym chciał taki, który po rozłączeniu sygnału przez kontaktron,
    > poda mi napięcie - znajdę taki? Potrzeba - brama się otwiera => załącza

    Sam zrób. Cewka przekaźnika będzie połączona szeregowo z kontaktronem i
    zasilaniem 12V. Magnes zwiera kontaktron i cewka "trzyma" na NO. Po
    odjęciu magnesu, przekaźnik robi NC i masz. Chyba że chodzi Ci coś z
    WiFi. To są gotowce.

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-sterownik-bramy-bez
    napieciowy-furtki-supla-13393364309
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-11-09 15:23:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2023 o 11:37, PiteR pisze:

> [...]
    > - Janusz bram instalator
    > - [I] chciałbym mieć lampke ze furtka otwarta
    > - [J] polecam godny zaufania przekaźnik beznapięciowy

    Bo głupie ludziny tak sobie nazwały styki przekaźnika, które nie są
    podłączone w "zestawie" do żadnego napięcia i można stosować "dowolne".

    Modne to jak: "kola ZERO/bezcukrowa", mleko bez laktozy, czy schabowy z
    kurczaka, stek z indyka albo nóżki śledzia w zalewie octowej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>