    From: "Robbo" <y...@m...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Przekazywanie danych w _POST
    Date: Mon, 18 Oct 2010 23:00:56 +0200

    Witam,

    Stworzyłem w HTML formularz, w którym użytkownik
    może wypełnić kilka pól. Po wypełnieniu formularza,
    użytkownik klika przycisk "Podgląd" (typu "submit"),
    co powoduje przejście do następnej strony, na której
    prezentowane są wpisane uprzednio dane.
    Użytkownik ma teraz do dyspozycji dwa przyciski "Cofnij"
    oraz "Zatwierdź" (typu "submit") -- jeden
    zatwierdza dane, drugi powoduje ponowne przejście do
    strony umożliwiającej poprawę wpisanych danych.
    Mam pewien problem z realizacją "powrotu" ze
    strony prezentacji danych, do formularza, w którym
    użytkownik móglby dane poprawić. Chodzi o przekazanie
    danych przez _POST. Poniżej przedstawiłem, o co chodzi.

    Plik "formularz.php":
    <form name="editingForm" enctype="multipart/form-data" method="post"
    action="podglad.php">
    <input type="hidden" name="newplace" value="1" />
    nazwisko: <input type="text" name="nazwisko" value="<?PHP echo
    $_POST["nazwisko"]; ?>" />
    <input type="submit" name="formularzSubmit" value="Podgląd" />
    </form>

    Plik "podlad.php":
    <?PHP print_r($_POST); ?>
    <form name="PodladForm" enctype="multipart/form-data" method="post"
    action="formularz.php">
    <input type="submit" name="podladSubmit" value="Cofinj" />
    </form>

    Najpierw odpalamy "formularz.php", wypełniamy pole
    nazwisko i klikamy "Podląd", co powoduje uruchomienie
    "podlad.php" i prezentację danych z _POST.
    Chodzi o to, że teraz gdy nacisnę "Cofnij" i powrócę do
    "formularz.php", to chciałbym mieć w _POST wpisane
    uprzednio w formularzu nazwisko.
    W jaki sposób to zrobić?

    Przychodzi mi do głowy coś takiego w pliku "podlad.php":
    <?PHP print_r($_POST); ?>
    <form name="PodladForm" enctype="multipart/form-data" method="post"
    action="formularz.php">
    <input type="hidden" name="nazwisko" value="<?PHP echo $_POST["nazwisko"];
    ?>" />
    <input type="submit" name="podladSubmit" value="Cofinj" />
    </form>
    ... ale może ktoś ma lepszy pomysł, zwłaszcza, że widziałem
    stronę, na której jest przycisk "Cofnij" (typu "submit") i nie
    stosują ukrytych pól formularza.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    R.