  • 1. Data: 2016-02-16 18:16:05
    Temat: co psujesie najczesciej w zasilaczu ATX?
    Od: a...@g...com

    witam
    schematu nie mam, bo on jakis takis dziwny,
    wiec pytam grzecznie, bezpiecznik po stronie 230 V wylecial.

    pzdr

  • 2. Data: 2016-02-16 20:56:30
    Temat: Re: co psujesie najczesciej w zasilaczu ATX?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-16 o 18:16, a...@g...com pisze:
    > witam
    > schematu nie mam, bo on jakis takis dziwny,
    > wiec pytam grzecznie, bezpiecznik po stronie 230 V wylecial.
    To sprawdz mostek i tranzystory kluczujące i jeszcze tranzytorod
    pomocniczego zasilacza.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2016-02-16 23:17:59
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Uzytkownik wrote:
    > witam
    > schematu nie mam, bo on jakis takis dziwny,
    > wiec pytam grzecznie, bezpiecznik po stronie 230 V wylecial.
    >
    > pzdr

    U mnie byl to najwiekszy kondensator, przebilo go gdy wyschnal, bo byl tani i
    ch...y. Po wymianie + 2diody jeszcze (bo polecialy) dziala juz 3 rok.

    Odpalaj przez 75W zarowke ;)

  • 4. Data: 2016-02-17 12:06:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > witam
    > schematu nie mam, bo on jakis takis dziwny,
    > wiec pytam grzecznie, bezpiecznik po stronie 230 V wylecial.

    Ujarałeś prostownik, to wyleciał. Mogą być jeszcze warystory. Uwalonych
    kondziołów jeszcze nie spotkałem. Ale prostownik i warystory nieraz.
    Teoretycznie, dławik w filtrze, jeśli się zgrzeje i zetkną uzwojenia.
    Zdarzyło mi się wymieniać tranzystory, potrafią się przebić, drogie nie są,
    można kupić, warto dać o lepszych parametrach, ale pasujące, powinny
    wystartować. Może je zabić brak chłodzenia. Warystory mogą wywalić, gdy
    starszego typu zasilacz przestawi się na 110 przełącznikiem. Miałem i taki
    przypadek, jak użytkowniczka chciała się niezbyt grzecznie zabawić w "co się
    stanie, gdy...". Wyciągnąłem warystory, oczyściłem płytkę, jako, że nowych
    mie miałem, to wymontowałem przełącznik, zasilacz ruszył.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.