  • 1. Data: 2015-05-25 21:08:04
    Temat: Przekładniki prądowe
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Na wejściu czujki regulatora mam dostarczyć (w celu jego sterowania) prąd
    0 -20 mA.
    Szukam czegoś co z prądu 230 V i mocy 3 kW (czyli ok. 10-15A) zrobi taki
    pożądany prąd 750 razy niższy.
    Czy jakiś przekładnik by się do tego nadawał?
    Byłbym wdzięczny za jakiś link.

  • 2. Data: 2015-05-25 22:31:11
    Temat: Re: Przekładniki prądowe
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 21:08, Cavallino pisze:
> [...]
    > pożądany prąd 750 razy niższy.
    > Czy jakiś przekładnik by się do tego nadawał?
    np LEM
    http://www.dacpol.eu/pl/przetwornik-pradu-z-zamkniet
    a-petla-sprzezenia-
    zwrotnego-cl-2113/product/przetwornik-pradowy_LA-
    55-P_LEM?gclid=Cj0KEQjwkIurBRDwoZfi1bGCxocBEiQAmcs-
    ejG6LxKidOhR4AoLK1aYnYEzJMVv-VNaLRZtGo1TiisaAqHb8P8H
    AQ

    tu taniej
    http://allegro.pl/lem-przetwornik-pradowy-100a-przek
    ladnik-bocznik-i5372246419.html

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-05-26 14:04:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> [...]
    >taki pożądany prąd 750 razy niższy.
    >Czy jakiś przekładnik by się do tego nadawał?

    Nadawalby sie, ale pewnie te 0-20mA to pradu stalego, a za
    przeksztaltnikiem wyjdzie przemienny.
    Wyprostowac, wygladzic ...

    No i co to za regulator i obiekt, bo IMO - dosc rzadko sie mierzy taki
    prad, albo nim zadaje nastawe do regulatora ...

    J.

  • 4. Data: 2015-05-26 14:45:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > pożądany prąd 750 razy niższy.
    > Czy jakiś przekładnik by się do tego nadawał?

    Przekładnik hallotronowy, np. taki:

    https://elty.pl/pl/p/Czujnik-WCS1800/1210

    Na wyjściu dostaniesz napięcie proporcjonalne do mierzonego prądu
    i przesunięte o 2,5V.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2015-05-26 17:08:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...

    > Nadawalby sie, ale pewnie te 0-20mA to pradu stalego, a za
    > przeksztaltnikiem wyjdzie przemienny.
    > Wyprostowac, wygladzic ...

    Czyli musi być jakieś inne urządzenie.
    Jakie?

    > No i co to za regulator i obiekt, bo IMO - dosc rzadko sie mierzy taki
    > prad, albo nim zadaje nastawe do regulatora ...

    Regulator taki:
    http://www.pamel.pl/sklep/prestashop/pl/jednofazowe/
    122-regulator-mocy-i-temperatury-prd2u-maks-2-sondy.
    html
    A chodzi o sterowanie poborem prądu w bojlerze w zależności od produkcji
    prądu z fotowoltaiki.

  • 6. Data: 2015-05-26 17:11:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:mk1pu3$te5$...@n...news.atman.pl...

    > Przekładnik hallotronowy, np. taki:
    >
    > https://elty.pl/pl/p/Czujnik-WCS1800/1210
    >
    > Na wyjściu dostaniesz napięcie proporcjonalne do mierzonego prądu
    > i przesunięte o 2,5V.

    Czyli konkretnie ile w zadanym przypadku?
    Bo regulator jest ze sterowaniem prądowym, nie napięciowym.

  • 7. Data: 2015-05-26 17:44:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Czyli musi być jakieś inne urządzenie. Jakie?

    No, wydaje sie, ze mostek prostowniczy i kondensator powinny
    wystarczyc, choc dobrze byloby sprawdzic.

    Bo czegos takiego to chyba nie chcesz ... kupowac :-)

    http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=198997

> [...]
    .html
    >A chodzi o sterowanie poborem prądu w bojlerze w zależności od

    Aaa, pamietam, no tak, to musisz prad mierzyc.

    Bo ten regulator niby moc reguluje, a zaloze sie, ze pradu ktory
    przepuszcza nie mierzy :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-05-26 18:28:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    a.pl...

    > No, wydaje sie, ze mostek prostowniczy i kondensator powinny wystarczyc,
    > choc dobrze byloby sprawdzic.

    No tak, ale to już budowa jakiegoś urządzenia, ja tego nie zrobię - totalnie
    nie moja działka.
    Wolałbym gotowca.

    > Bo czegos takiego to chyba nie chcesz ... kupowac :-)
    >
    > http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=198997

    Nie chcę bo cena nie ta, poza tym to chyba nie jest do mierzenia DC.

> [...]
    >
    > Aaa, pamietam, no tak, to musisz prad mierzyc.
    >
    > Bo ten regulator niby moc reguluje, a zaloze sie, ze pradu ktory

    Przede wszystkim reguluje na podstawie danych, które trzeba mu dostarczyć.

  • 9. Data: 2015-05-26 18:30:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cavallino wrote:

    > Czyli konkretnie ile w zadanym przypadku?

    Datasheet nie jest tajny. 60mV/A przy jednokrotnym przeprowadzeniu
    przewodu przez rdzeń i proporcjonalnie więcej przy "cewce".

    > Bo regulator jest ze sterowaniem prądowym, nie napięciowym.

    No ale zamiana 2,5V+U(I) na potrzebny prąd to już chyba trudna nie jest?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2015-05-26 18:35:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Nie chcę bo cena nie ta, poza tym to chyba nie jest do mierzenia DC.

    Ale Ty chyba chcesz mierzyc AC ?

    Jesli naprawde chcesz mierzyc DC (prad prosto z paneli ?) to zaden
    transformatorowy przekladnik, tylko hallotronowy.

    J.