  • 1. Data: 2011-03-11 15:26:14
    Temat: Przekręty "nigeryjskie" na otomoto.pl ?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jakaś nowa odmiana Nigerii zaistniała na otomoto.pl ?
    Wczoraj napisałem emaila do gościa w typie "co uszkodzone" (cena niska).
    Tylko adres miasta i kontakt via email.

    Taka odpowiedź nadeszła:
    "Hallo,

    Przykro mi, ale nie mówie po polski, wiec pisze w jezyku angielskim. Prosze
    stosowac nastepujace link do mnie napisac w jezyku angielskim:
    http://translate.google.pl
    I am glad that you are interested to buy my car. The car works and stands in
    perfect condition, I never had any problems with the engine.
    The price is 17800 zl.
    We live in Germany, in Dusseldorf. The reason for selling it now is that we are
    a nice couple (I am 28 years old), we love spending our time (and money)
    traveling around the world by plane, so a car is no more useful for us.
    If you agree and you are decided for a meeting to see the car and make a
    test-drive we are ready to make a trip to Poland and meet you in a city
    acceptable for both of us (were are you located?).
    We truly believe that this can be a good deal!
    "

    Co będzie następne?
    Bo raczej do PL nie przyjedzie, żeby perfekcyjne auto oddać za pół ceny.

  • 2. Data: 2011-03-11 15:29:47
    Temat: Re: Przekręty "nigeryjskie" na otomoto.pl ?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 11 Mar, 15:26, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:
> [...]
    > "
    >
    > Co będzie następne?
    > Bo raczej do PL nie przyjedzie, żeby perfekcyjne auto oddać za pół ceny.

    Daj linka do ogłoszenia ;) o jaki pojazd chodzi.

    Pozdrawiam !

  • 3. Data: 2011-03-11 15:36:34
    Temat: Re: Przekręty
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    stawiam na octavie ;)

  • 4. Data: 2011-03-11 16:30:47
    Od: w_wi <s...@o...eu>

    W dniu 2011-03-11 15:26, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > "
    >
    > Co będzie następne?
    > Bo raczej do PL nie przyjedzie, żeby perfekcyjne auto oddać za pół ceny.

    Dalej prawdopodobnie będzie tak:

    Miał już kilku kupców i go naciągnęli na koszty podróży, więc aby być
    pewnym że jesteś poważnym kupcem i masz pieniądze zaproponuje abyś
    przelał pieniądze komuś znajomemu, członkowi rodziny, żonie itp przez
    Money "coś tam" a jemu wysłał skan przelewu.
    Gdzieś czytałem płacz pary narzeczonych którzy w ten sposób kupili
    okazyjnie samochód za pieniądze przeznaczone na wesele.

  • 5. Data: 2011-03-11 16:34:23
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 11/03/2011 15:30, w_wi wrote:

> [...]
    > Gdzieś czytałem płacz pary narzeczonych którzy w ten sposób kupili
    > okazyjnie samochód za pieniądze przeznaczone na wesele.

    Zdarzaja sie tez "kurierzy", ktorym trzeba wplacic pieniadze na konto,
    oni samochod przywioza a ty sobie obejrzysz i jesli cos bedzie nie tak,
    wszystko oddadza. W Polsce tez juz coraz wiecej takich walkow, znajomego
    probowano wkrecic i musze przyznac, ze cala otoczka byla dosc
    profesjonalnie zrobiona - porzadnie poskladana strona firmy kurierskiej,
    jakies niby-recenzje na forach itp.

    Kamil

  • 6. Data: 2011-03-11 17:56:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Mar 2011 06:29:47 -0800 (PST), w
    <0...@d...go
    oglegroups.com>, Czarek
    Daniluk <c...@c...com> napisał(-a):

    angielskim:http://translate.google.pl

    > Daj linka do ogłoszenia ;) o jaki pojazd chodzi.

    A poszukaj, jest kilka takich z samym miastem (tu był chyba Gdańsk) i kontaktem
    przez email. No i okazyjną ceną.
    To był VW Eos, poszukaj po cenie :).

  • 7. Data: 2011-03-11 18:07:29
    Od: "FAN" <m...@w...pl>

    > profesjonalnie zrobiona - porzadnie poskladana strona firmy kurierskiej,
    > jakies niby-recenzje na forach itp.

    Panowie szczerze mowiac, to ja nawet sie nie wkurzam na tych oszustow.
    Przeciez oni nie naciagaja uczciwych ludzi tylko takich samych jak oni
    oszustow.
    Oczywiscie ofiary uwazaja sie tylko za sprytnych "lowcow okazji", ale jezeli
    w dzisiejszych
    czasach ktos probuje kupic auto za 50% wartosci to ma chyba cos nie tak z
    glowa.
    A z definicji oszustwa:
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-11 18:45:30
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-11 17:56, r...@k...pl pisze:

    > A poszukaj, jest kilka takich z samym miastem (tu był chyba Gdańsk) i kontaktem
    > przez email. No i okazyjną ceną.
    > To był VW Eos, poszukaj po cenie :).

    Za te pieniądze to ja żadnego nie widzę, albo ślepy jestem, albo
    ogłoszenia wyleciały ;)
    Widzę jednego za 18600, ale rozpirzony tył z przodem ;)

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2011-03-11 19:00:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 11 Mar 2011 18:45:30 +0100, w <ildn3o$vi3$1@news.onet.pl>, Czarek Daniluk
    <c...@n...com> napisał(-a):

    > Za te pieniądze to ja żadnego nie widzę, albo ślepy jestem, albo
    > ogłoszenia wyleciały ;)
    > Widzę jednego za 18600, ale rozpirzony tył z przodem ;)

    Cóż, faktycznie, już nima ;).

  • 10. Data: 2011-03-12 01:31:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FAN" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia

    Niebezpiecznie uogólniasz.
    Ktoś się może nie znać na aktualnej wartości auta.
    Zwłaszcza gdy auto jest ogłaszane jako uszkodzone.