  • 1. Data: 2011-12-04 18:11:13
    Temat: Przelicznik drewno-stal
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    Po 20 krotnej zmianie pomysłu z drewna na stal i stali na drewno
    zdecydowaem, że zrobię dzwigary pod dach 4x7 metrów dwuspad 35 stopni z
    profilu
    zamkniętego. 'Pionowe' wsporniki zrobił bym ze zbrojeniówki fi10, ale
    po 2 pręty po 2 stronach profilu, a nie jeden centralnie.

    Drewno planowałem 7x14 cm w rozstawie co 100 cm, stal chcę dać
    w rozstawie 70 cm.
    Jaki dać profil na tę konstrukcję ? 50x30x2 mm wystarczy ?

    No i pochwalę się: wczoraj przytargałem do dom 8 litrową butlę
    pełniutką argonu. Organizuję uchwyt tigowy.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 2. Data: 2011-12-04 21:24:21
    Temat: Re: Przelicznik drewno-stal
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    pluton <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No i pochwalę się: wczoraj przytargałem do dom 8 litrową butlę
    > pełniutką argonu. Organizuję uchwyt tigowy.

    A nie wrzucił byś gdzieś\szkicu. Bo tak z wyobraźni to wychodzi że te pręty
    będą ściskane. To tak trochę niepoprawnie. Na ściskanie profil lepszy. Poza
    tym chyba nie chcesz spawać tego tigiem. Pomijam że część stali zbrojeniowej
    kiepsko się spawa to tig nie bardzo się nadaje do takich chamskich
    konstrukcji. Do profili to mig-mag albo elektroda otulona. Z tym że do
    elektrody trzeba trochę wprawy a mig magiem każdy potrafi spawać tylko nie
    wszyscy o tym wiedzą.

  • 3. Data: 2011-12-16 11:16:46
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > A nie wrzucił byś gdzieś\szkicu.