  • 1. Data: 2011-10-29 14:38:18
    Temat: Przełożenie w przekładni obiegowej
    Od: justyna <j...@g...com>

    Kieruję swoje pytanie do osób którzy znają tematykę przekładni
    obiegowych. Aby pytania były bardziej zrozumiałe załączam odnośnik do
    uproszczonego schematu przekładni której mam wykonać:
    http://wstaw.org/m/2011/10/29/Przechwytywanie_.PNG

    Sporządziłam wstępne obliczenia dla kola 1 (słonecznego). Mając dane
    wyjściowej (moment na wyjściu jarzma i jego prędkość) obliczyłam
    przełożenie kinematyczne całkowite, dobrałam silnik, obliczyłam moduł i
    dobrałam odpowiednią liczbę zębów. Obliczenia te wykonywałam wg schematu
    dla kół walcowych. Moje pytanie jest takie pamiętam że przy projekcie
    dla kół walcowych obliczenie zębów koła 2 wyliczało się ze wzoru:
    z2=u*z1=... Jak dobrze myślę tego tutaj wzoru nie mogę zastosować
    ponieważ to przełożenie które ja wyliczyłam jest przełożeniem
    całkowitym, a nie przełożeniem między kołem 1 i 2. Dla tego ten wzór nie
    znajduje zastosowania dla przekładni planetarnych. W takim razie jak
    zabrać się za geometrię koła 2?

    Drugie pytanie. Jeśli moja przekładnia zakłada zęby proste w takim razie
    kąt pochylenia linii zęba ? wynosi 0 i we wzorach gdzie jest konieczne
    podanie tego kąta pomijam tą wartość czy może jak np dla obliczenia
    średnicy podziałowej koła 1 ze wzoru: d1=((mn*z1)/cos?) podaję w miejsce
    ? wartość 0? Generalnie wynik wychodzi ten sam kwestia tylko wyglądu
    zaleca się pisanie ułamka czy nie?