  • 1. Data: 2011-10-31 23:46:18
    Temat: Rury PE wodociagowe do powietrza z kompresora
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Czy sa jakies przeciwskazania do zastosowania typowych wodociagowych
    szarych rur PE zgrzewanych do instalacji sprezonego powietrza? Gdzies
    znalazlem opis, ze do 10 barow sa przystosowane, kompresor daje 8. Mam
    tez miekki przewod zbrojony siatka do tego celu, ale ze wzgledow
    praktycznych (latwosc instalacji zlaczek/rozdzielaczy) i estetycznych
    wolalbym takie stale rury.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2011-11-01 00:05:21
    Temat: Re: Rury PE wodociagowe do powietrza z kompresora
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Bylem w wielu barach - wszedzie rury PE sprawialy sie znakomicie ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 3. Data: 2011-11-01 07:13:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Oct 31, 11:46 pm, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
    > Powitanko,
    >
    > Czy sa jakies przeciwskazania

    Jeśli to jest jakieś miejsce publiczne to pewnie są na to przepisy.
    Przyjdzie jakaś inspekcja i nałoży odpowiedni mandat. A u siebie w
    garażu- dawaj śmiało. Ja dla bezpieczeństwa zrobiłbym próbę
    ciśnieniową na wodzie 1.5×ciśnienie kompresora. No i kombinuj żeby w
    pobliżu nie było niczego gorącego.
    Konrad

  • 4. Data: 2011-11-01 12:16:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miekki przewod zbrojony siatka do tego celu, ale ze wzgledow praktycznych
    > (latwosc instalacji zlaczek/rozdzielaczy) i estetycznych wolalbym takie

    Widziałem takie instalacje w warsztatach samochodowych.
    Jeśli są jakieś przeciwskazania to chyba tylko natury
    przepisowo/papierkowo/formalnej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2011-11-01 16:43:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja dla bezpieczeństwa zrobiłbym próbę
    > ciśnieniową na wodzie 1.5×ciśnienie kompresora.

    Tylko jak takie cisnienie wytworzyc?

    > No i kombinuj żeby w
    > pobliżu nie było niczego gorącego.

    Jasna sprawa.
    To ma byc instalacja w garazu i pracowni, ot czasem pierdnac w oponke,
    cos przedmuchac, albo pomalowac, kompresor chce przeniesc do piwnicy i
    stamtad pociagnac rure.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2011-11-01 19:13:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 1 Lis, 16:43, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
    > Powitanko,

    > Tylko jak takie cisnienie wytworzyc?

    Zwyczajną pompką do próbowania instalacji, na przykład taką
    http://allegro.pl/rems-push-inox-reczna-pompa-z-mano
    metrem-do-rur-i1862985094.html
    Myślę że da się wypożyczyć na godziny tam gdzie robią układy CO.
    Nie wiem jakie średnice tam masz i ile ter plaskitowej rury chcesz
    dać, ale jeśli pojemność tego powietrza będzie duża, to masz problem
    jeśli Ci jakaś zgrzeina się nagle urwie. Dlatego trzeba zrobić próbę
    na wodzie, która jest nieściśliwa i najwyżej opryskasz sobie koszulę,
    zamiast urwać głowę przy samej d...
    Konrad

  • 7. Data: 2011-11-03 13:09:30
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Czy sa jakies przeciwskazania do zastosowania typowych wodociagowych
    > szarych rur PE zgrzewanych

    Raczej to nie jest PE tylko PP.
    Jedyna wada to to, że są bardzo wiotkie i elastyczne. Powietrze za
    kompresorem bywa ciepłe, PP się badzo wydłuża z rury robi się falujący
    wężyk i może się zbierać kondensat w zagłębieniach.

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2011-11-07 23:01:28
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)

    W sklepach z częściami do samochodów ciężarowych oraz w serwisach hydrauliki
    siłowejkupisz specjalne rury poliamidowe zwane handlowo tecalan lub tekelan.
    Są one przystosowane do paliwa i sprężonego powietrza a ponadto można do
    nich dokupić pełen wachlarz złączek skręcanych metrycznych i calowych oraz
    szybkozłączek (do łączenia i rozgałęziania rur) które są tanie, szybkie i
    bezproblemowe w montażu. Rury też są tanie.
    Największe rury tekelanowe z jakimi ja się zetknąłem miały średnicę 15 mm,
    najmniejsze 6 mm nie wiem czy takie średnice zapewnią ci odpowienią ilość
    powietrza bo rury wodociągowe HDPE zaczynają się bodajże od 25 mm średnicy.
    Nie wiem czy są jakieś szczególne ograniczenia formalne co do stosowania ich
    w stacjonarnych instalacjach sprężonego powietrza, bo np w takie castoramie
    narzedzie pneumetyczne są zawsze na ekspozycji podpięte do stacjonarnej
    instalacji z HDPE a tego typu sklep raczej nie budowałby instalacji
    narażającej na szkodę klientów i pracowników

  • 9. Data: 2011-11-08 11:57:43
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

  • 10. Data: 2011-11-08 12:02:46
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > metrycznych i calowych oraz szybkozłączek (do łączenia i rozgałęziania
    > rur) które są tanie, szybkie i bezproblemowe w montażu. Rury też są
    (...)

    Ja równiez zalecam zastosowanie dedykowanych przewodów,- po to je
    wymyslono;-)

    Instalacja z rur hudraulicznych, szczególnie o większych średnicach może
    gromadzić całkiem sporo powietrza i to pod ciśnieniem az 8 atm, czyli
    zaledwie 2 atm ponizej cisnienia nominalnego tych rur.
    Taka instalacja może, ale nie musi wytrzymac, szczególnie po pewnym
    czasie,gdy dojdzie wpływ zmęczenia, temperatur itp.
    A jesli nie wytrzyma to wówczas ta spora ilość powietrza praktycznie
    wybuchając może spowodować naprawde powazne nieszczęście i jesli nawet
    ciebie osobiście nie uszkodzi, to możesz pójśc siedzieć za spowodowanie
    zagrożenia.