  • 1. Data: 2013-11-22 21:05:29
    Temat: Przenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIP
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Jak to jest obecnie z przenośnością numerów? W mieszkaniu znajduje się
    numer telefonii stacjonarnej na linii miedzianej do centrali (spadek po
    TP przeniesiony najpierw do Tele2 a potem do Netii). I na ten numer od
    czasu do czasu wydzwaniają telemarketerzy operatorów tv kablowych, czy
    sieci internetowych z propozycją przeniesienia numeru pod ich opiekę.

    Jako, że z przeniesieniem numeru stacjonarnego do innego operatora nie
    było do tej pory problemu to jak to teraz wygląda w przypadku VoIP-ów?
    Czy po rozwiązaniu umowy da się zachować swój numer i przenieść z
    powrotem do innego operatora (np. Orange, Netii tudzież innego), czy
    numer przepadnie?

    I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
    przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach
    telefonicznych dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu
    go stracić.

    Będę wdzięczny za informacje.

    Pozdrawiam

    Krystian

    PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
    wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem),
    ale szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi o
    telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale jakoś
    nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
    stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
    ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2013-11-22 21:24:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krystek napisał:

> [...]
    > przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach
    > telefonicznych dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu

    Przeniosłem kilka numerów stacjonarnych do Halonetu. Działają, problemów
    formalnych z przeniesieniem nie było. Jak by to było z przeniesieniem
    w drugą stronę, tego nie wiem. Ale chyba nie ma powodu, by sprawdzać.
    Halonet bierze złotówkę rocznie, a tepsa kilkaset złotych. Więc rachunek
    ekonomiczny jest prosty. Technicznie, to też mam mniej problemów z VoIP,
    niż kiedyś miałem z awariami kabli w tepsie.

> [...]
    > nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
    > stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może

    Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
    ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
    -- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
    więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
    łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
    zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
    a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
    Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
    z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
    drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2013-11-22 21:25:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest obecnie z przenośnością numerów? W mieszkaniu znajduje się

    Jest już od iluś lat.

> [...]
    > do czasu wydzwaniają telemarketerzy operatorów tv kablowych, czy sieci
    > internetowych z propozycją przeniesienia numeru pod ich opiekę.

    Można do UPC, bardzo dobre audio, 202122 net zbzykał mi się 54333...

> [...]
    > innego operatora (np. Orange, Netii tudzież innego), czy numer przepadnie?

    Nie widzę powodu, by numer miał przepaść.

    > I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
    > przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach telefonicznych
    > dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu go stracić.

    Nie przypuszczam, "aby"...

> [...]
    > nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
    > stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może

    W modemie jest gniazdko VoIP, włączasz normalny aparat, masz wszystkie
    numery włącznie z alarmowymi.
    Znajomy ma numer z Vectry, przeniesiony nie skąd inąd, jak z UPC. Zachował
    na nim dotychczasowy numer stacjonarny, będący początkowo w Tepsie.
    Ja mam kolejność TPSA, Netia WLR pod centralą TPSA, UPC VoIP własny. Na
    razie do Vectry nie przenoszę, ale jak lojalka minie, to zobaczymy, czy UPC
    zechce mnie zatrzymać...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 4. Data: 2013-11-22 22:10:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > W modemie jest gniazdko VoIP, włączasz normalny aparat, masz wszystkie
    > numery włącznie z alarmowymi.

    To przypadek z modemem kablowym, z sieci telewizji kablowej. Zapewne
    najczęstszy. Ja powyżej opisałem przypadek łącza internetowego Vectry
    zrealizowanego przez dprowadzenie do lokalu kabla ethernetu. Tak robiono
    dawno temu, kiedy jeszcze operatorzy CTV w ogóle nie oferowali łącz
    internetowych. Takich zakończeń chyba jeszcze trochę zostało. W każdym
    razie niecały rok temy w Warszawie było przynajmniej jedno takie. Tam
    właśnie operator poratował się osobną bramką linksys/cisco. Ciekawe,
    czy na modemie kablowym to wszystko działa lepiej.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2013-11-22 22:15:07
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > ekonomiczny jest prosty. Technicznie, to też mam mniej problemów z VoIP,
    > niż kiedyś miałem z awariami kabli w tepsie.

    Wiem, bo znajomy korzysta z numeru w HaloNet w firmie. Sam mu ten numer
    rejestrowałem i programowałem w centralce telefonicznej. W TP/Orange już
    dawno ten domowy numer nie jest. On był z czasów PPTiT. Nie był
    przenoszony do operatorów VoIP, bo jeszcze kiedyś był problem z
    odzyskaniem takiego numeru z powrotem. A poza tym jeszcze do niedawna
    VoIP działał tak sobie. Twój opis pt. jak to działą w Vectrze też daje
    do myślenia. Lepiej się nie naciąć, a przynajmniej nie ograniczać sobie
    możliwości korzystania ze swojego numeru tak, jak się chce. Dlatego
    zapytałem czy coś się w tej kwestii ostatnio zmieniło.

> [...]
    > z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
    > drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).

    No to z tą zahasłowaną bramką to nieciekawie. Muszę w takim razie
    zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
    panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła
    do VoIP-a na własnej bramce.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2013-11-22 22:40:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krystek napisał:

> [...]
    > zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
    > panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła

    W Netii też nie ma oficjalnie dostępu do parametrów logowania. Chociaż
    dało się to czasem jakoś wydłubać z konfiguracji dostarczanych routerów
    (Netia w LLU w ogóle nie ma klasycznej telefonii, jest tylko VoIP).
    Ale i tak będzie to na prywatnych adresach IP, więc marny to VoIP,
    całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
    postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich
    problemów nie miałem przez lata.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2013-11-22 22:56:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > czy na modemie kablowym to wszystko działa lepiej.

    Ja nie narzekam.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 8. Data: 2013-11-22 23:35:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
    > postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich

    OK. LLU to na poziomie centrali. Nie doprecyzowałem o jaką ofertę
    telefoniczną będę dopytywał znajomego: o VoIP do łącza internetowego z
    dawnej Internetii (obecnie Netii dla usług sieciowych)
    <http://www.netia.pl/internetia.html>

    W ofercie dają bramkę ZyXEL i telefon bezprzewodowy SIEMENS A120.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2013-11-23 00:20:39
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-11-22 23:35, Krystek pisze:

> [...]
    > <http://www.netia.pl/internetia.html>
    >
    > W ofercie dają bramkę ZyXEL i telefon bezprzewodowy SIEMENS A120.

    Cenowo wygląda to b. średnio - <http://www.netia.pl/oferta-dom/telefon.html>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2013-11-23 01:47:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krystek napisał:

    > Cenowo wygląda to b. średnio - <http://www.netia.pl/oferta-dom/telefon.html>

    Gorzej niż średnio. Ale po operatorach *telefonicznych* (stacjonarnych)
    już się niczego mądrego nie spodziewam. Ja mam w domu taki telefon Netii
    z nielimitowanymi połączeniami. Płacę za niego cztery dychy, bo jest
    w pakiecie z internetem, czyli taniej. Jeszcze *ani razu* z niego nie
    zadzwoniłem. Przez prawie sześć lat. Wolę korzystać z operatorów VoIP
    (między innymi przez to łącze internetowe z pakietu). Komórke też mam
    nielimitowaną, a kosztuje mnie tylko trzy dychy.

    --
    Jarek