  • 1. Data: 2012-07-24 08:48:59
    Temat: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    Witam.
    Mam starą wkrętarkę z padniętymi akumulatorami. Ponieważ ceny
    akumulatorów do takiego sprzętu wynoszą +/- tyle co cały nowy o ile
    wogóle są (mówię tu o budżetówkach) to chciałbym wykorzystać ją jako
    sprzęt stacjonarny. Robota raczej pod niedużym obciążeniem, sprawy
    modelarskie, robiłaby np za pseudotokarke ;) do plastików. Ponieważ nie
    ma na niej żadnego opisu odnośnie mocy a jedynie napięcie zasilania 18V
    to chciałbym wiedzieć czy mogę wykorzystać jako zasilacz do niej np
    zasilacz do laptopa (też mają koło 18V)? Prąd dla tych zasialczy to ok
    4-5A przynajmniej tyle na tabliczkach znamionowych stoi, wystarczy?
    --
    Ahmed
    - alez wodzu, co wodz???

  • 2. Data: 2012-07-24 09:46:39
    Temat: Re: Przeróbka zakręcarki na "stacjonarną"
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilacz do laptopa (też mają koło 18V)? Prąd dla tych zasialczy to ok
    > 4-5A przynajmniej tyle na tabliczkach znamionowych stoi, wystarczy?

    Mam tak podłączoną wkrętarkę.
    Jej zapotrzebowanie na prąd, przy maksymalnym obciążeniu
    to nieraz ponad 10A. Twój zasilacz jest trochę za słaby, ale jeśli
    nie przewidujesz męczenia wkrętarki dużymi obciążeniami to
    może wystarczy.
    Podłącz wkrętarkę poprzez amperomierz, włącz ją i spróbój
    ręką zatrzymać uchwyt. Amperomierz pokaże zapotrzebowanie
    prądowe wkrętarki.

  • 3. Data: 2012-07-24 10:48:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    wrote:

> [...]
    > zasilacz do laptopa (też mają koło 18V)? Prąd dla tych zasialczy to ok
    > 4-5A przynajmniej tyle na tabliczkach znamionowych stoi, wystarczy?

    nie wystarczy. Jak się raz zaklinuje, to zasilacz może zejść śmiercią
    raptowną. Masz jeszcze ładowarkę do tych akumulatorów? Akumulator może
    trzyma jeszcze parę minut? Jak tak, to podłącz ładowarkę na stałe, ale
    zostaw akumulatory jako "kondensator".
    Jak nie, to poszukaj gdzieś transformatora 12-15V, 150W. Ewentualnie starczy
    toroid do halogenów 12V. Do tego prostownik na 16-25A i kondensator, jakieś
    10mF.

    Waldek

  • 4. Data: 2012-07-24 12:16:10
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

> [...]
    > zasilacz do laptopa (też mają koło 18V)? Prąd dla tych zasialczy to ok
    > 4-5A przynajmniej tyle na tabliczkach znamionowych stoi, wystarczy?

    I zastosuj przewód między wkrętarką a zasilaczem przynajmniej
    2,5 bo 1,5 potrafi nieźle się zagrzać.

  • 5. Data: 2012-07-24 14:26:23
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-07-24 10:48, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > toroid do halogenów 12V. Do tego prostownik na 16-25A i kondensator, jakieś

    Nie za bogato z prądem ? Przekładnia zdechnie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2012-07-24 18:27:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-07-24 08:48, Marcin Gala wrote:
    > Mam starą wkrętarkę z padniętymi akumulatorami.

    Zastosuj 3x akumulator żelowy 6V.

  • 7. Data: 2012-07-24 19:45:06
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 24.07.2012 10:48, Waldemar Krzok pisze:

    > nie wystarczy. Jak się raz zaklinuje, to zasilacz może zejść śmiercią
    mam takie dwie wkrętarki, w użyciu. Jak padły oryginalne ogniwa, to
    traktowałem je jako bufory. czyli 5 minut ładowania i "kręcimy" z
    podłączoną ładowarką. Ale pewnego dnia zamawiałem większą ilość
    akumulatorów do upsów. Tak z głupia franc zamówiłem jeden więcej.
    1.2Ah/12V Podłączyłem do wkrętarki na stałe. Wyobraź sobie że działa już
    drugi rok!
    PArę tygodni temu wpadła mi aukcja z akumulatorkami 3.7V z laptopów. To
    się chyba nazywa 18650. 3 takie sztuki (7zł!!!) załatwiły sprawę. W tym
    jednak przypadku nie wiem jak to długo pociągnie, narazie jest obiecująco.

    ToMasz

  • 8. Data: 2012-07-24 23:38:25
    Od: Padre <P...@n...net>

    > PArę tygodni temu wpadła mi aukcja z akumulatorkami 3.7V z laptopów. To
    > się chyba nazywa 18650. 3 takie sztuki (7zł!!!) załatwiły sprawę. W tym
    > jednak przypadku nie wiem jak to długo pociągnie, narazie jest obiecująco.

    Ciekawe jak je ładujesz, każdy oddzielnie? Bo chyba nie w szeregu jak
    NiCd i na oko.

  • 9. Data: 2012-07-25 10:49:24
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2012-07-24 18:27, Sebastian Biały wrote:

    > Zastosuj 3x akumulator żelowy 6V.
    Pomysł niegłupi, tak teraz patrzę to komplet 4,5Ah w 70pln się zamyka.
    A można je ładować spięte równolegle? Bo tak po jednym jakby trzeba to
    trochę do d... by było. I jak to ładować? Z tego co w necie wyczytałem
    napięcie 7,2V, jakieś ograniczniki prądowe trzeba kombinowac? Czy
    wystarczy jakiś +/- 2A zasilacz z przydasiów albo prostownik na 12V +
    stabilizator?

    --
    Ahmed
    - alez wodzu, co wodz???

  • 10. Data: 2012-07-25 14:04:21
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Marcin Gala wrote:

> [...]
    > napięcie 7,2V, jakieś ograniczniki prądowe trzeba kombinowac? Czy
    > wystarczy jakiś +/- 2A zasilacz z przydasiów albo prostownik na 12V +
    Witam,
    tak jak rozładowujesz w szeregu z 21V zasilacza z ograniczeniem do 1,5A max
    Musisz sprawdzić "initial current" tych akumulatorów i go nie
    przekraczać
    przy ładowaniu.
    Oryginalna ładowarka do tego to prawdopodobnie trafo z diodą i rezystorem.
    Masz możliwość sprawdzenia budowy ładowarki?
    --
    pzdr, j.r.