  • 11. Data: 2020-06-18 20:15:04
    Temat: Re: Przerzutniki na cenzurowanym
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a) w wiadomości:
    <3905716021$20200616093308@squadack.com>...
> [...]
    https://www.dobreprogramy.pl/Bojownicy-o-tolerancje-
    wytaczaja-dziala-przeciwko-Gitowi.-Nie-p
    odoba-im-sie-galaz-master,News,108348.html

    >Problemy świata toleraków :(

    Gdzieś zasłyszałem: wręcz "zionących tolerancją".

    Nieco wcześniej w USA ocenzurowano "Przygody Hucka Finna." Twaina
    http://www.bibula.com/?p=30821
    zamieniając "nigger" na... "slave". Będzie kolejna poprawka?
    Kolekcjonować "białe kruki"! Twain, wydanie... rocznik...
    Jak z winem. Lub elementarzem...

    Arek

  • 12. Data: 2020-06-18 20:34:52
    Temat: Re: (OT)Przerzutniki na cenzurowanym
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-06-18 20:15, Arek wrote:

> [...]
    > zamieniając "nigger" na... "slave". Będzie kolejna poprawka?
    > Kolekcjonować "białe kruki"! Twain, wydanie... rocznik...

    https://www.youtube.com/watch?v=9NoUzMjBMKU

    pierwsze skojarzenie

  • 13. Data: 2020-06-18 23:05:38
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-18 20:34, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=9NoUzMjBMKU
    >
    > pierwsze skojarzenie

    To jaks wersja 'politpoprawna'... do Opola...

    tu do radia:https://www.youtube.com/watch?v=xhldb3R8VDE

  • 14. Data: 2020-06-19 13:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >zamieniając "nigger" na... "slave". Będzie kolejna poprawka?
    >Kolekcjonować "białe kruki"! Twain, wydanie... rocznik...

    Przygody Tytusa tez sie doczekaly wznowienia,
    a tam np "a za zarobione pieniadze kupimy sobie rowery" zmieniono na
    "komputery".

    J.

  • 15. Data: 2020-06-19 15:28:39
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-06-19 13:22, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Przygody Tytusa tez sie doczekaly wznowienia,
    > a tam np "a za zarobione pieniadze kupimy sobie rowery" zmieniono na

    Szczerze nienawidzę takich operacji (takie odcinanie korzeni).

    Przez chwilę oglądałem TV, lekcja j. polskiego dla podstawówki.
    Prowadząca omawiała przysłowia
    zonk
    przysłowie dotychczas nieistniejące:

    "Ślusarz zawinił, a kowala powiesili."

    Włodek

  • 16. Data: 2020-06-19 15:38:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-19 o 15:28 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    > przysłowie dotychczas nieistniejące:
    >
    > "Ślusarz zawinił, a kowala powiesili."

    Internet podaje źródło sprzed co najmniej 20 lat (oraz inne warianty).

    https://wsjp.pl/do_druku.php?id_hasla=5090&id_znacze
    nia=796567

    Mateusz