  • 1. Data: 2010-12-21 23:47:46
    Temat: Przetwornica dc/dc 12/19 na LM3478
    Od: Szczur <s...@o...pl>

    Witam!

    Chcę (a raczej muszę) zbudować przetwornicę dc/dc 12/19, 3,5A (do
    laptopa), problem w tym że powinna mieć jak największą sprawność.
    Skorzystałem z programu WebenchDesigner na stronie Nationala i wypluł mi
    on coś takiego:
    http://strony.toya.net.pl/~szczur/przetw12-19nationa
    l.pdf
    Pytania są następujące do znawców tematu (a są tutaj tacy):
    Czy to co wypluł program ma w ogóle sens (czy to będzie działać)?
    Czy jeśli chodzi o zaprojektowanie płytki - czy trzeba się szczególnie nad
    czymś skupić (prowadzenie ścieżek masy) - elementy SMD, poza scalakiem,
    który niestety jest tylko w takiej formie, wolałbym jednak zamienić na
    przewlekane.
    Jaki zastosować zamiennik dla tego tranzystora RJK0330, bo to jakiś
    kosmiczny mosfet "niekupowalny". Podobnież dla cewki 22uH, program wypluwa
    jakiś konkretny typ (ser2918h-223kl) ale czy nie wystarczy jak zastosuje
    np. DL50-22 (http://www.tme.eu/html/PL/dlawiki-smd-duzej-
    mocy/ramka_992_PL_pelny.html)?
    --
    Nic na siłę, weź większy młotek!
    Pozdrawiam, Jakub Rakus

  • 2. Data: 2010-12-22 00:52:40
    Temat: Re: Przetwornica dc/dc 12/19 na LM3478
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Szczur,

    Wednesday, December 22, 2010, 12:47:46 AM, you wrote:

    > Chcę (a raczej muszę) zbudować przetwornicę dc/dc 12/19, 3,5A (do
    > laptopa),

    I koniecznie musisz wyważać otwarte drzwi?

    > problem w tym że powinna mieć jak największą sprawność.

    Jasne. Kosztować jeden grosz i mieścić się we wtyku zapalniczki może
    jeszcze?

> [...]
    > Pytania są następujące do znawców tematu (a są tutaj tacy):
    > Czy to co wypluł program ma w ogóle sens (czy to będzie działać)?

    W postaci ze schematu? Diabli wiedzą - bez kropek we właściwych
    miejscach tego nie posklejasz...

    [...]

    Tak, jakby nie można było zajrzeć tutaj:

    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-12-23 11:13:33
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 22 Gru, 00:47, Szczur <s...@o...pl> wrote:
    > Witam!
    (...)
> [...]
    > jakiś konkretny typ (ser2918h-223kl) ale czy nie wystarczy jak zastosuje

    Wg. mnie (nie jestem ekspertem) DL50-22 nie nada się- powinno być
    minimum coś koło 6A, jednak lepszy będzie dławik na większy prąd
    (mniejsza rezystancja). Co do tranzystora to trzeba znaleźć jakiś
    dostępny o podobnych parametrach tj. napięcie progowe, prąd drenu,
    Rds(on)

    --
    Artur