  • 1. Data: 2010-12-21 20:00:52
    Temat: UPS APC Smart 400 zimny start
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Czy ktoś przerabiał ten UPS tak aby zastartował z akumulatorów bez
    napięcia sieciowego, tzw zimny start?
    Chciałbym go wykorzystać jako przetwornicę w samochodzie. UPS ten ma
    pełnego sinusa i dlatego mi na nim zależy.

    Marek

  • 2. Data: 2010-12-21 20:50:49
    Temat: Re: UPS APC Smart 400 zimny start
    Od: "plexer" <p...@o...pl>

    > Czy ktoś przerabiał ten UPS tak aby zastartował z akumulatorów bez
    > napięcia sieciowego, tzw zimny start?
    > Chciałbym go wykorzystać jako przetwornicę w samochodzie. UPS ten ma
    > pełnego sinusa i dlatego mi na nim zależy.

    Podpowiem, jesli to smart 2-giej generacji taki plaski to sprawdz ustawienia
    dip switch-a z tylu obudowy.

    pozdr.
    plexer

  • 3. Data: 2010-12-21 20:53:00
    Od: "plexer" <p...@o...pl>

    > Podpowiem, jesli to smart 2-giej generacji taki plaski to sprawdz
    > ustawienia dip switch-a z tylu obudowy.

    Acha dodam jeszcze ze ten typ sprawdzal czy ma jakies obciazenie na wyjsciu
    wtedy dopiero dalo sie go uruchomic.

    pozdr.
    plexer

  • 4. Data: 2010-12-21 21:56:44
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "plexer" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podpowiem, jesli to smart 2-giej generacji taki plaski to sprawdz
    > ustawienia dip switch-a z tylu obudowy.

    Ma jakieś switche ale z ich opisu wynika że raczej tam nic takiego nie
    ma co by dawało mozliwość zimnego startu.

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-21 21:59:03
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Acha dodam jeszcze ze ten typ sprawdzal czy ma jakies obciazenie na
    > wyjsciu wtedy dopiero dalo sie go uruchomic.

    A to muszę sprawdzić bo w sumie sprawdzałem go "na sucho" ale to
    jutro.
    DOdam że mam jeszcze Smarta 1400 i ten startuje normalnie z czy bez
    obciążenia. No ale 1400 ma dwa przyciski on off a ten 400 tylko
    włącznik z tyłu i przycisk testu. Ten przycisk też naciskałem i nic

    Marek

  • 6. Data: 2010-12-22 14:59:51
    Od: "plexer" <p...@o...pl>

    > Ma jakieś switche ale z ich opisu wynika że raczej tam nic takiego nie ma
    > co by dawało mozliwość zimnego startu.

    sprawdz pierwszy lub drugi DIP na ON, nie pamietam dokladnie. Ale na pewno
    tak było.
    Oczywiscie jesli to smart 400 w wer. płaskiej o taki np. jak tu:
    http://archiwumallegro.pl/1501_zasilacz_awaryjny_ups
    _apc_smart_400-1249860657.html

    pozdr.
    plexer

  • 7. Data: 2010-12-22 15:01:38
    Od: "plexer" <p...@o...pl>

> [...]
    > tak było.
    > Oczywiscie jesli to smart 400 w wer. płaskiej o taki np. jak tu:

    To obciarzenie wykrywa tylko na wyj. master load

    plexer

  • 8. Data: 2010-12-22 18:35:50
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > pewno tak było.
    > Oczywiscie jesli to smart 400 w wer. płaskiej o taki np. jak tu:

    Dokładnie taki sam.
    Znalazłem manuala i jest w nim taki opis DIPa:

    1 czułość UPSa na krótkotrwałe skoki napięć.

    2 Zwiększenie o 4% tolerancji kontroli napięcia.

    3 blokada sygnału dzwiękowego na pierwsze 30 sekund przerwy zasilania

    4 Jezeli switch jest ustawiony na ON to tryb Auto-on jest zablokowany
    a UPS musi zostac włączony i wyłączony wyłącznikiem z tyłu.
    Jeżeli switch jest na Off wtedy UPS oraz urządzenia wpięte do gniazd
    wyjściowych "accesory" będa załączone wtedy kiedy urządzenie wpięte w
    gniazdo wyjściowe "master" jest załączone.

    Czyli DIP 4 to tylko powiązanie włączenia się UPSa oraz wyjść accesory
    z obecnością obciążenia na wyjściu "master"
    Ale nadal nie ma zimnego startu.

    Marek