  • 1. Data: 2024-03-06 09:53:45
    Temat: Przyszedł google i posprzątał struktury
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/qo1FFNUVB-Q

    Serio przez 30 lat nikt na to nie wpadł, że kolejność zmiennych w
    strukturze może mieć znaczenie przy użyciu cache??
    40%!!

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-03-07 05:34:10
    Temat: Re: Przyszedł google i posprzątał struktury
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-03-06 02:53, Marek wrote:
    > https://youtu.be/qo1FFNUVB-Q
    >
    > Serio przez 30 lat nikt na to nie wpadł, że kolejność zmiennych w
    > strukturze może mieć znaczenie przy użyciu cache??
    > 40%!!

    To wiadomo od dawna.
    Ale te 40% to jak liczone? Bo wiesz, 40% z czegos co zabiera 2% czasu to
    ledwo 1% poprawy...

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2024-03-07 07:05:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Mar 2024 22:34:10 -0600, ptoki <p...@e...pl> wrote:
    > To wiadomo od dawna.

    I tego nikt nie zrobił? Sorry ale to trochę żenua.
    Gość pozamieniał miejscami zmienne w strukturze i uzyskał 40%
    zwiększenie wydajności stosu. Nie 1%, nie 4%...a 40%! 30 lat temu
    niektórzy onanizowali się w jakieś experymentalnej wersji gcc
    specjalnymi flagami do optymalizacji pod intel dającymi bagatela 15%
    szybszy kod. Podjarany tym całe libc + kernel + istotne binaria wtedy
    tą wersją przekompilowałem po to by stwierdzić, że właściwe nie widzę
    różnicy...

    > Ale te 40% to jak liczone? Bo wiesz, 40% z czegos co zabiera 2%
    > czasu to
    > ledwo 1% poprawy...

    Widziałeś film?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-03-07 07:39:52
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 06.03.2024 o 09:53, Marek pisze:
    > https://youtu.be/qo1FFNUVB-Q
    >
    > Serio przez 30 lat nikt na to nie wpadł, że kolejność zmiennych w
    > strukturze może mieć znaczenie przy użyciu cache??
    > 40%!!

    To mowisz, ze sprawdzili na 30 letnim komputerze i wyszlo, ze aplikacje
    dzialaja 40% szybciej?

    No to faktycznie, zbrodnia, ze nikt tego wczesniej nie naprawil!

  • 5. Data: 2024-03-07 07:41:20
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 07.03.2024 o 07:05, Marek pisze:

> [...]
    > kernel + istotne binaria wtedy tą wersją przekompilowałem po to by
    > stwierdzić, że właściwe nie widzę różnicy...

    Odsylanie do filmow jako "dokumentacji technicznej oprogramowania"
    powinno byc karane.

  • 6. Data: 2024-03-07 12:51:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2024 07:39:52 +0100, Ghost <g...@h...net> wrote:
    > To mowisz, ze sprawdzili na 30 letnim komputerze i wyszlo, ze
    > aplikacje
    > dzialaja 40% szybciej?

    Serio cache w CPU jest od roku?
    Niesamowite...

    --
    Marek

  • 7. Data: 2024-03-07 12:52:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2024 07:41:20 +0100, Ghost <g...@h...net> wrote:
    > Odsylanie do filmow jako "dokumentacji technicznej oprogramowania"
    > powinno byc karane.

    Podobnie jak komentowanie nie na temat i bez zrozumienia kontekstu.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2024-03-07 15:28:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Mar 2024 12:51:32 +0100, Marek wrote:

    > Serio cache w CPU jest od roku?
    > Niesamowite...

    A komputer rzeczywiscie 30 lat?

    Bo 30 lat ... 1994 ... juz chyba były pecety z 486, a nawet Pentium.

    cache w pecetach pojawił sie raptem kilka lat wczesniej, bo gdzies
    przy 386 zaistniała potrzeba ...

    J.

  • 9. Data: 2024-03-07 15:32:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Mar 2024 07:05:15 +0100, Marek wrote:

    > I tego nikt nie zrobił? Sorry ale to trochę żenua.
    > Gość pozamieniał miejscami zmienne w strukturze i uzyskał 40%
    > zwiększenie wydajności stosu.

    stosu czy sterty?

    > Nie 1%, nie 4%...a 40%! 30 lat temu

    Ale co - zrobili wyrównanie do granicy słów pamięci?

    Niektóre kompilatory same to robiły, bo chyba i procesory wymagały.
    Intel x86 akurat był zgrabny i nie wymagał, ale jak widać - wydajność
    może ucierpiec ...

    J.

  • 10. Data: 2024-03-07 15:44:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2024 15:28:00 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A komputer rzeczywiscie 30 lat?

    Co komputer?
    Mówimy o odpowiedniej optymalizacji kodu a nie o komputerze. Ta
    optymalizacja powinna być już od dawna.
    Nie od 30 to zapewne od min 20 bo wtedy już były procesory z
    odpowiednio dużym cache umożliwiającym optymalizację, o której mowa.
    Oczywiście dyskusyjne może być jedynie czy 20 lat temu wynik
    optymalizacji byłby na podobnym poziomie 40%. Zakładam
    wspaniałomyślnie, że każda optymalizacja dająca wynik dodatni jest
    pożądana.

    --
    Marek