  • 1. Data: 2010-06-21 11:18:16
    Temat: Pytanie - canon 580II tryby pomiaru światła (Average /Evaluative )
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Witam

    Czy są jakieś istotne różnice w tych trybach w lampie canon 580II. Jakieś
    konkretne sytacje w których się je powinno zamiennie stosować ?

    E-TTL Mode: Average
    E-TTL Mode: Evaluative

    Na razie zauważyłem, że lampa w trybie pomiaru Average mocniej błyska.

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

  • 2. Data: 2010-06-21 13:07:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Krzysztof W. napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy s? jakie? istotne ró?nice w tych trybach w lampie canon 580II. Jakie?
    > konkretne sytacje w których sie je powinno zamiennie stosowaae ?
    >
    > E-TTL Mode: Average
    > E-TTL Mode: Evaluative
    >
    > Na razie zauwa?y?em, ?e lampa w trybie pomiaru Average mocniej b?yska.

    Przypuszczam, że Average bierze pod uwagę głównie poprawne doświetlenie
    centrum kadru (pomiar średnioważony), a Evaluative (matrycowy) stara się
    nie przepalić żadnego obszaru, w szczególności obszarów poza centrum
    kadru, np bliskiego stołu z białym obrusem, albo panny młodej przy ścianie.
    Sprawdź empirycznie. :-)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2010-06-22 06:14:35
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > nie przepalić żadnego obszaru, w szczególności obszarów poza centrum
    > kadru, np bliskiego stołu z białym obrusem, albo panny młodej przy

    Dzięki za info
    Tak jakoś przypuszczałem. Szkoda, że instrukcja obsługi jest taka uboga.