  • 1. Data: 2010-06-21 07:14:15
    Temat: Dobry zoom turystyczny
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Witam,

    szukam dobrego szkła tzw. spacerowego, tzn z dużym mnożnikiem i lekkiego,
    pod pełną klatkę Nikona. Rozważam Tamrona AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC LD,
    ale może wiecie coś o lepszej konkurencji w podobnej kasie?

    Wiem, wiem, nie ma czegoś takiego jak dobry spacerzoom, ale to konieczność,
    kiedy się jedzie na kilkunastodniowy pieszy, namiotowy wypad w zupełne
    odludzie, dość będzie tam innych rzeczy do dźwigania, bez których po prostu
    trudno przeżyć :)

    zdrówka, PW

  • 2. Data: 2010-06-21 07:30:09
    Temat: Re: Dobry zoom turystyczny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    PW pisze:
> [...]
    > pod pełną klatkę Nikona. Rozważam Tamrona AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC LD,
    > ale może wiecie coś o lepszej konkurencji w podobnej kasie?

    Czy wymaganie, aby był pod FF jest niezbędne? Bo na spacerowy zestaw
    szukałbym i puszki i szkła APS-C lub 4/3.
    A co do zuma - z własnego doświadczenia przekonałem się, że
    17-70/2.8-4.5 Sigmy wystarcza w większości wypadków i praktycznie nie ma
    potrzeby go zmieniać. Jest nawet stosunkowo jasny.
    W Nikonie masz lepiej, niż ja w Pentaksie, bo masz dostęp do fajnych
    spacerowych szkieł o trochę większym zakresie(18-105 itp), 18-250 nie
    jest taki niezbędny jak się wydaje, chociaż jak go widziałem w sklepie
    (Tamron lub Sigma) byłem pod silnym wrażeniem jego kompaktowych
    rozmiarów, więc nadałby się jako spacerzoom.
    Co do FF, to chyba nie masz wyboru - albo tanio i to, co wymieniłeś,
    albo drogo i jednak mniej "uniwersalnie", bo ciężko połączyć taką
    krotność z naprawdę dobrą jakością optyczną, szczególnie w zakresie od
    szerokiego kąta do długiego tele.

> [...]
    > odludzie, dość będzie tam innych rzeczy do dźwigania, bez których po prostu

    E tam. Jak mówiłem wyżej - 17-70 jest niemalże optymalnym zakresem. A i
    sensownie dobraną stałką sfotografujesz większość tematów :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 3. Data: 2010-06-21 07:47:32
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konieczność, kiedy się jedzie na kilkunastodniowy pieszy, namiotowy wypad
    > w zupełne odludzie, dość będzie tam innych rzeczy do dźwigania, bez

    jak już to bardziej chwalony jest Tamron 18-270 z VR, popatrz na optyczne.pl
    te 30 pomiędzy 270 do 300 to mało odczuwalne ale zakres 18-28 na początku
    może się przydać a światło takie samo też od 3.5

    Paweł Łukawski

  • 4. Data: 2010-06-21 07:49:48
    Od: John Smith <u...@e...net>

    PW napisał(a):
    > Witam,
    >
    > szukam dobrego szk?a tzw. spacerowego, tzn z du?ym mno?nikiem i lekkiego,
    > pod pe?n? klatke Nikona. Rozwa?am Tamrona AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC LD,
    > ale mo?e wiecie co? o lepszej konkurencji w podobnej kasie?

    Nie wiem jak cenowo, ale ja bym wolał więcej szerokiego kąta i wziął pod
    uwagę np.:
    Nikon AF-S Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G IF ED VR

    Może lepiej kompakt, np coś z tego:
    http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-06-21 07:51:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł Łukawski napisał(a):
    > U?ytkownik "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > jak ju? to bardziej chwalony jest Tamron 18-270 z VR, popatrz na optyczne.pl
    > te 30 pomiedzy 270 do 300 to ma?o odczuwalne ale zakres 18-28 na pocz?tku
    > mo?e sie przydaae a ?wiat?o takie samo te? od 3.5

    To nie jest obiektyw pełnoklatkowy, chociaż akurat pod Nikonową pełną
    klatkę "podejdzie".

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2010-06-21 09:18:31
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy wymaganie, aby był pod FF jest niezbędne? Bo na spacerowy zestaw
    > szukałbym i puszki i szkła APS-C lub 4/3.

    Niestety, to jedyny korpus jaki posiadam. Musi być FF

> [...]
    > drogo i jednak mniej "uniwersalnie", bo ciężko połączyć taką krotność z
    > naprawdę dobrą jakością optyczną, szczególnie w zakresie od szerokiego

    W zeszłym roku fotografowałem stareńkim Nikkorem 28-200 i gdyby nie brak
    telecentryczności, byłoby w miarę OK. Ale te 300 mm do polowań na zwierzynę
    i okazjonalne ptactwo bardzo by się przydało :)

    zdrówka, PW

  • 7. Data: 2010-06-21 09:19:47
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    > To nie jest obiektyw pełnoklatkowy, chociaż akurat pod Nikonową pełną
    > klatkę "podejdzie".

    Mówisz że kryje FF? A jak z winietowaniem? Zakres byłby wręcz idealny.

    zdrówka, PW

  • 8. Data: 2010-06-21 09:22:50
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    > Nie wiem jak cenowo, ale ja bym wolał więcej szerokiego kąta i wziął pod
    > uwagę np.:
    > Nikon AF-S Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G IF ED VR

    W górach te 120mm mogłoby się okazać za krótkie. 200mm było całkiem całkiem,
    300 to pełnia szczęścia :) Poza tym mam szkło 24-70 i jest psychologiczna
    bariera przed dublowaniem zakresów :)

    > Może lepiej kompakt, np coś z tego:
    > http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/

    Niestety, jestem zwierzęciem lustrzankowym :)

    zdrówka, PW

  • 9. Data: 2010-06-21 09:32:59
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@n...gazeta.pl>

    > Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    >
    > Mówisz że kryje FF? A jak z winietowaniem? Zakres byłby wręcz idealny.
    >
    > zdrówka, PW

    http://optyczne.pl/146.1-Test_obiektywu-Tamron_AF_18
    -270_mm_f_3.5-6.3_Di_II_VC_LD_Asph._(IF)_MACRO-Wstęp
    .html

  • 10. Data: 2010-06-21 10:07:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    PW napisał(a):
    > U?ytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Mówisz ?e kryje FF? A jak z winietowaniem? Zakres by?by wrecz idealny.

    Nie, nie kryje.
    "Podejdzie" w sensie, że możesz przypiąć i używać w trybie cropowym. W
    trybie pełnoklatkowym będzie najpewniej winietował i to mocno (choć może
    nie w całym zakresie ogniskowych).

    --
    Mirek