  • 1. Data: 2017-04-11 07:54:31
    Temat: Pytanie do speców od Atmega128
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dzień Dobry

    Mam pytanie do ludzi, którzy mają obcykany w/w procesor, w temacie małego
    poboru prądu zwłaszcza.
    Tytułem wstępu dodam, że osobiście znam zagadnienie od strony PICów
    Microchipa ale bym chciał pewną rzecz na atmega zrobić bo jest gotowe
    hardware.

    Do rzeczy:

    Atmega 128 normalnie chodzi na kwarcu około 7MHz, dodatkowo jest miejsce na
    kwarc 32768.
    Życzyłbym sobie, aby liczyło toto czas rzeczywisty (normalny
    zegar/kalendarz), było wybudzane kilka razy na sekundę (interwał nie musi
    być super dokładny) celem odczytu wejść dwustanowych i miało średni pobór
    prądu z baterii nie przekraczający około 10uA. (no może 20uA max).
    W przypadku gdy jest prąd, chodzi z zasilacza i hardware ma możliwość
    stwierdzenia obecności zasilania.

    Pytanie: Czy Atmega to będzie potrafiła?
    Jeśli tak, to zagłębię się w dokumentację.

    Oczywiście hardware było tak projektowane, aby można było poodcinać wszelkie
    wycieki prądu, odseparowane zasilanie z baterii, etc.

    Pozdrawiam

    jp

  • 2. Data: 2017-04-11 11:25:06
    Temat: Re: Pytanie do speców od Atmega128
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 07:54, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > stwierdzenia obecności zasilania.
    >
    > Pytanie: Czy Atmega to będzie potrafiła?
    > Jeśli tak, to zagłębię się w dokumentację.

    Robiłem kiedyś dawno coś na Atmega (nie wiem której), co miało brać mało
    prądu.
    Pamiętam, że do zasilania zastosowałem Torex: XC6216 i jego prąd
    zasilania wynoszący 5uA był porównywalny z tym co szło na procesor.
    P.G.

  • 3. Data: 2017-04-11 13:24:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Apr 2017 11:25:06 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Pamiętam, że do zasilania zastosowałem Torex: XC6216 i jego prąd
    > zasilania wynoszący 5uA był porównywalny z tym co szło na procesor.

    mcp1703 ma jeszcze mniejszy Iq na poziomie 2uA.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-04-11 14:06:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 13:24, Marek pisze:

    > mcp1703 ma jeszcze mniejszy Iq na poziomie 2uA.

    Ale toleruje max 18V na wejściu.
    Ja dla 12V stosuję transile 18V które impuls 25A obcinają do około 25V.
    Dlatego szukałem stabilizatora tolerującego co najmniej 25V.
    P.G.

  • 5. Data: 2017-04-11 15:25:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Apr 2017 14:06:08 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ja dla 12V stosuję transile 18V które impuls 25A obcinają do około
    25V.

    Impuls prądowy? Przecież transle działają w dziedzinie napięcia a nie
    prądu...

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-04-11 15:35:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 15:25, Marek pisze:
    > 25V.
    >
    > Impuls prądowy? Przecież transle działają w dziedzinie napięcia a nie
    > prądu...

    Co to znaczy działać w dziedzinie napięcia?
    P.G.

  • 7. Data: 2017-04-11 16:03:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Apr 2017 15:35:02 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Co to znaczy działać w dziedzinie napięcia?

    Transil wyzwala napięcie a nie prąd (Vb).

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-04-11 16:38:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 16:03, Marek pisze:

    > Transil wyzwala napięcie a nie prąd (Vb).

    Nic nie rozumiem. O jakim wyzwalaniu mówisz?
    Coś podejrzewam, że mówimy o jakichś innych elementach.
    Ja mam na myśli np:

    http://www.st.com/content/st_com/en/products/protect
    ion-devices/eos-10-1000-microsecond-surge-protection
    /600w-tvs/sm6t.html

    P.G.

  • 9. Data: 2017-04-11 17:03:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Apr 2017 16:38:56 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > Ja mam na myśli np:
    > http://www.st.com/content/st_com/en/products/protect
    ion-devices/eos-10-1000-microsecond-surge-protection

    Dokładnie o tym mówię. Drugi parametr Vb (breaking voltage). To
    napięcie wyzwala tą diodę a nie prąd. Reszta partnerów to tylko
    konsekwencja przyłożonego napięcia. Pisanie o impulsie prądowym w
    przypadku transila ma taki sam sens jak pisanie, że napięcie zabija
    (prąd zabija a nie napięcie).

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-04-11 17:20:00
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 11.04.2017 o 17:03, Marek pisze:
> [...]
    > przyłożonego napięcia. Pisanie o impulsie prądowym w przypadku transila
    > ma taki sam sens jak pisanie, że napięcie zabija (prąd zabija a nie

    Nic tam nie jest wyzwalane, tylko zaczyna mocniej przewodzić (jak
    zenerka) a prąd ma jak najbardziej sens, bo musisz być w stanie
    oszacować maksymalne napięcie na transilu podczas impulsu.