  • 1. Data: 2017-04-10 22:11:01
    Temat: uzywane lampy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Macierewicz oszukany

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/mon-oszuk
    any-na-lampach-do-radar%C3%B3w/ar-BBzFakd

    "Z ustaleń śledztwa wynika, że wojsko zamawiało nowe, nieużywane
    ,,pochodzące z bieżącej produkcji|" lampy. A dostarczano im produkt, w
    którym część podzespołów pochodziła z lamp używanych, wycofanych z
    eksploatacji i przeznaczonych do zniszczenia. Informacje o wyciąganiu
    ze starych lamp używanych podzespołów miały być - według oskarżenia -
    ,,przemilczane" przez wrocławską firmę. A wojsko - gdyby o tym
    wiedziało - lamp by nie kupiło."

    Ale ... czy takie lampy nie sa lepsze niz "nowe" ?

    Te "niektore podzespoly", zakladam, ze nie katoda, to chyba dzieki
    temu porzadnie odgazowane ?

    J.

  • 2. Data: 2017-04-10 23:55:55
    Temat: Re: uzywane lampy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Ale ... czy takie lampy nie sa lepsze niz "nowe" ?
    >
    > Te "niektore podzespoly", zakladam, ze nie katoda, to chyba dzieki

    "A ceny obniżano od kilkunastu do przeszło 130 tysięcy złotych za jedną lampę".

    Co wy tam we Wrocławiu za lampy Antkowi sprzedajecie, że można tyle
    opuścić, a one nadal drogie? Pierwsze co mi do głowy przyszło, to
    że jakieś bardzo audiofilskie. Ale w takich radarach, to pewnie nie
    siedzi zwykła ECC-82.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-04-11 01:08:33
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > opuścić, a one nadal drogie? Pierwsze co mi do głowy przyszło, to
    > że jakieś bardzo audiofilskie. Ale w takich radarach, to pewnie nie

    W radarze jest jedna lampa - magnetron albo klistron, służąca do
    wytwarzania mikrofal. Lepszy jest klistron, ale to luksus chyba jedynie
    w radarach meteorologicznych. Barachło wojskowe prawdopodobnie jedzie na
    magnetronach.

    Swoją drogą, jeśli do mikrofalówek można robić magnetrony za śmieszne
    pieniądze, dlaczego nie do radarów. Jakoś nie mogę uwierzyć, że radar
    wojskowy jest szczególnie subtelny.

  • 4. Data: 2017-04-11 02:47:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    > W radarze jest jedna lampa - magnetron albo klistron, służąca do

    Ćśśś... bo zaraz się znajdzie znów ktoś, kto określi to odpowiednio, jako
    megatron (a co deceptikony na to?)m albo klajstron, pewnie stolarz do
    klejenia desek :)

    > wytwarzania mikrofal. Lepszy jest klistron, ale to luksus chyba jedynie w
    > radarach meteorologicznych. Barachło wojskowe prawdopodobnie jedzie na
    > magnetronach.

    Klistron lepszy, trwalszy i bardziej niezawodny, czy tylko parametrami
    roboczymi?

    > Swoją drogą, jeśli do mikrofalówek można robić magnetrony za śmieszne
    > pieniądze, dlaczego nie do radarów. Jakoś nie mogę uwierzyć, że radar
    > wojskowy jest szczególnie subtelny.

    Może to musi być drogie? Jak słuchawki Dr Dre, które miałem okazję zobaczyć
    w sklepie (chyba nawet w Tesco) i wydawało mi się, że jedynie z powodu
    marki, cena ich skoczyła zapewne z jakichś 40-50, na tyle mi konstrukcyjnie
    wyglądały, na jakieś 250 zyla (leżą gdzieś dane wyników pomiarów tego
    "cacka"?), no, tego rzędu... A zdziwisz się, jeśli radar rozbierzesz, a tam
    magnetron identyczny jak z mikroweli, jaką sąsiad przedwczoraj wystawił na
    fajans? Wyrwałbym kiedyś z jednej takiej, ale nie miałem jak odkręcić, a nie
    lubię rozwalać przy rozbiórce.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 5. Data: 2017-04-11 02:59:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-11 o 02:47, HF5BS pisze:

> [...]
    > do klejenia desek :)

    > Klistron lepszy, trwalszy i bardziej niezawodny, czy tylko parametrami

    Nie mam pojęcia jak z trwałością, ale na pewno lepsze parametry robocze,
    bo radar meteo potrafi zmierzyć gęstość padającego deszczu, a do tego
    potrzeba bardzo precyzyjnej fali.

    Natomiast nie wierzę że wojskowe radary mają porównywalną precyzję,
    zwłaszcza że artyleryjskie automaty przeciwlotnicze wolą polegać na
    kamerze termowizyjnej i dalmierzu laserowym.

    Phalanxy itp. wykorzystują radar, ale one potrzebują zasięgu rzędu 1 km,
    więc to się da na diodach Gunna zbudować.

  • 6. Data: 2017-04-11 06:44:50
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan J.F. napisa?:

    any-na-lampach-do-radar%C3%B3w/ar-BBzFakd

    > "A ceny obni?ano od kilkunastu do przesz?o 130 tysi?cy z?otych za jedn? lamp?".
    >
    > Co wy tam we Wroc?awiu za lampy Antkowi sprzedajecie, ?e mo?na tyle
    > opu?ci?, a one nadal drogie? Pierwsze co mi do g?owy przysz?o, to
    > ?e jakie? bardzo audiofilskie. Ale w takich radarach, to pewnie nie
    > siedzi zwyk?a ECC-82.

    Prokurator to pewnie liczy tak ze skoro "wojsko by nie kupilo" to
    to co zaplacilo to starta. Czyli pewnie 13 mln za 7 lat
    (od 2007 do 2013). Ja bym szacowal ze dla rozsadnego
    bezpieczenstwa wojsko potrzebuje rzedu 100 radarow chodzacych
    na okraglo (powinno miec wiecej, ale reszta ma czekac na godzine
    W). Jesli wierzyc zywotniosci lampy rzedu 1000-1500 godzin, to
    rzedu 7 lamp na radar. Czyli trzeba by rzedu 4900 lamp. To
    by dawalo troche ponad 2600 za lampe. Czyli jest mozliwe ze
    dzieki recyclingowi wojsko dostawalo lampy za 20% ceny lampy
    "calkiem nowej". Oczywiscie, radarow w ruchu moze byc mniej,
    moga byc inni dostawcy. Ale mysle ze znizka byla spora
    procentowo.

    Co do ceny lampy to klasyczny typ to chyba impulsowe magnetrony.
    Opis starego radaru okretowego podaje 25 kW w impulsie i zasieg
    100 km. Czestotliwosc 10GHz. Nowe radary zdaje sie ze moga
    pracowac przy kilkudziesicu GHz. Biorac pod uwage wymagania
    i skale produkcji ceny powyzej kilkunastu tysiecy wydaja sie
    rozsadne.

    --
    Waldek Hebisch

  • 7. Data: 2017-04-11 07:03:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Swoją drogą, jeśli do mikrofalówek można robić magnetrony za śmieszne
    > pieniądze, dlaczego nie do radarów.

    Magnetron wojskowy jest drogi, bo może. Jak w pewnym obscenicznym kawale
    o piesku...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2017-04-11 10:21:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wytwarzania mikrofal. Lepszy jest klistron, ale to luksus chyba
    >jedynie w radarach meteorologicznych. Barachło wojskowe

    IMO - wlasnie klistrony czy podobne, magnetronow mam wrazenie, ze
    wojsko juz nie uzywa.

    >Swoją drogą, jeśli do mikrofalówek można robić magnetrony za śmieszne
    >pieniądze, dlaczego nie do radarów. Jakoś nie mogę uwierzyć, że radar
    >wojskowy jest szczególnie subtelny.

    Glowy nie dam, ale czy to nie ma mocy rzedu 100kW ?

    J.

  • 9. Data: 2017-04-11 10:42:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    >
    > Swoją drogą, jeśli do mikrofalówek można robić magnetrony za śmieszne
    > pieniądze, dlaczego nie do radarów. Jakoś nie mogę uwierzyć, że radar

    Klistron kupiłem kiedyś w bomisie. Bo tak leżł i się prosił, ceną nęcił.
    Ale może tylko wyglądał na nówkę sztukę gdy był zapakowany w styropian,
    a zrobiony został z używanych części przez jakiegoś oszusta. To było
    za studenckich czasów, budżetu zbyt wielkiego nie miałem. Te wojskowe
    magnetrony i klistrony to jednak chyba muszą być audiofilskie.

    Kiedyś mi technik z Instytutu MGieł i Wiatrów mówił, że tam konserwacja
    radarów meteorologicznych, to była bardzo dobra fucha. W radarze są
    cztery falowody, na których czasem osiądzie jakiś drobny pyłek. Więc do
    tych czterech falowodów dawali cztery półlitrówki spiritusu z Polmosu
    -- i jazda w delegację by i sprzęt przepłukać. Wlewało się półlitry
    do zdemontowanego falowodu, wykonywało dwa ruchy płuczące i zawartość
    wylewało. Za kołnierz to oni tego nie wylewali.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-04-11 10:48:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Magnetron wojskowy jest drogi, bo może. Jak w pewnym obscenicznym
    > kawale o piesku...

    Znajomy ma firmę, co robi sprzęt ogólnowojskowy. Taka tam optoelektronika.
    Może nie za śmieszne pieniądze, ale zawsze jakoś taniej tam mozna było
    kupić niż u wielkich producentów. MON z tego zawsze korzystał, niezależnie
    od tego, kto rządził. Teraz nastała dobra zmiana.

    --
    Jarek