  • 21. Data: 2010-06-02 19:47:04
    Temat: Re: Pytanie o cache przeglądarek
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2010-06-02 20:12, Marek pisze:
    > Dnia Wed, 02 Jun 2010 17:54:13 +0200, the_foe napisał(a):
    >
    > Hej,

    > Z tym dałem sobie radę. Daję max-age na 10 minut. Tak więc mam gwarancję,
    > że najpóźniej po tym czasie użytkownik zassie bieżącą wersję.

    > Aha - czyli losujesz początek nazwy pliku. Zupełnie niepotrzebnie. Dawno
    > temu też tak robiłem, nawet prościej: orazek.jpg?nic=losowa_liczba
    > Tak czy owak to już nie jest potrzebne. W http 1.1 refresh cache'a działa
    > poprawnie na FF i IE gdy zapewnisz nagłówki.

    nie dziala jesli miedzyczasie plik jest podmieniany. Mialem taki projekt
    w ktorym mozna bylo prosto edytowac obrazek i w locie zmienialo pliki
    graficzne. FF sobei z tym nie radzil pokazujac zawsze popzrednia wersje
    obrazka (miniatura).

    --
    the_foe

  • 22. Data: 2010-06-03 17:06:54
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 21:47:04 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]
    > w ktorym mozna bylo prosto edytowac obrazek i w locie zmienialo pliki
    > graficzne. FF sobei z tym nie radzil pokazujac zawsze popzrednia wersje

    A tak, masz rację. Sprawdziłem to. U mnie to zjawisko nie występuje w
    zasadzie przez przypadek. W części redakcyjnej CMS prezentuję miniaturki
    załadowanych obrazków. Są one resamplowane w locie. Gdy obrazek jest
    resamplowany w locie (ograniczenia podawane są w nazwie pliku) to pomijam
    nagłówki umożliwiające cache'owanie po to aby nie gromadzić podglądów tego
    samego obrazka.

  • 23. Data: 2010-06-03 20:45:07
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 02 Jun 2010 20:47:04 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    > w ktorym mozna bylo prosto edytowac obrazek i w locie zmienialo pliki
    > graficzne. FF sobei z tym nie radzil pokazujac zawsze popzrednia wersje

    Na pewno miałeś odpowiednie nagłówki ustawione? Jeśli miniatura była
    osobnym URLem, to też miała odpowiednie nagłówki?

    Jeśli obrazek może się zmieniać w dowolnym momencie, to Cache-control:
    must-revalidate powinno załatwić sprawę (i powinieneś się upewnić, że
    serwer zmienia Last-Modified i ETag kiedy obrazek się zmienia).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 24. Data: 2010-06-04 18:44:45
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2010-06-03 22:45, porneL pisze:

> [...]
    > must-revalidate powinno załatwić sprawę (i powinieneś się upewnić, że
    > serwer zmienia Last-Modified i ETag kiedy obrazek się zmienia).

    naglowki byly dobzre ustawione, probowalem takze plik jako url gdzie po
    po prostu funkcja php "przeciagala" plik z serwera, naglowki poprawnie
    ustawione. Mowiac prawde nie wiedzialem ze dyskowe wartosci pliku maja
    tu znaczenie i moze to bylo to, teraz to juz niewazne. Choc dziwi mnie
    fakt ze przeladowanie strony, linkiem, z naglowkow (location, refresh)
    nic nie dawalo, a zrobienie to myszka wciskajac ikone przeladowania
    dawalo zadany efekt.

    --
    the_foe

  • 25. Data: 2010-06-04 19:51:43
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 04 Jun 2010 19:44:45 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:

    > Choc dziwi mnie fakt ze przeladowanie strony, linkiem, z naglowkow
    > (location, refresh) nic nie dawalo, a zrobienie to myszka wciskajac
    > ikone przeladowania dawalo zadany efekt.

    To jest normalne i logiczne. Pierwsza opcja unika zbędnego ściągania
    rzeczy, a druga służy specjalnie do ściągania wszystkiego ponownie.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 26. Data: 2010-06-05 07:12:11
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 04 Jun 2010 20:44:45 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]
    > fakt ze przeladowanie strony, linkiem, z naglowkow (location, refresh)
    > nic nie dawalo, a zrobienie to myszka wciskajac ikone przeladowania

    W międzyczasie sprawdziłem, że otrzymanie obrazka pod bieżącym FF z
    nagłówkiem must-revalidate powoduje, że jest on przy następnej wizycie
    pobierany z serwera, który może albo dać 304 albo 200. Obrazek mi się
    odświeża.

    A co do nagłówka location, to generuje on kod odpowiedzi 302 jeśli nie
    zadeklarujesz inaczej. Efekt jest taki sam gdybyś GET'em wszedł na docelowy
    adres. Jeśli coś było w nim cache'owane, to zostanie odczytane z cache.