  • 1. Data: 2024-04-04 09:17:29
    Temat: ROM telefonu - czasami trudno wgrać
    Od: universi <u...@i...pl>

    Wyjąłem z szuflady stary Alcatel Pixi 3 (3.5) celem przysposobienia go
    do współczesności i danie mu zadań do wykonywania w domu.
    Pierwsze co chcę zrobić to wymienić mu Androida z 4.4.2 na 7+. Telefon
    był kiedyś root'owany, ale teraz udało mi się zdjąć root'a i wprawdzie
    wykonuje on akcję
    "Recovery" czyli Power + Audio+, ale to tylko restart telefonu się robi
    bez jakichkolwiek zmian w telefonie. W ustawieniach znalazłem "Factory
    Data Reset", a w internecie kod: *#2886# - obie rzeczy do hard resetu i
    obie też tylko restart wykonują.

    ADB - polecenie "adb devices" zwraca:
    C:\ADB\platform-tools>adb devices
    * daemon not running; starting now at tcp:5037
    * daemon started successfully
    List of devices attached

    ale następne polecenie mające na celu dojście do telefonu przez Wi-Fi:

    C:\ADB\platform-tools>adb tcpip 5037
    error: no devices/emulators found

    rozwiewa nadzieję na wykorzystanie ADB. Pozostają jeszcze 2 możliwpści:
    Mobile Upgrade S Gotu2 v5.4.4 ponoć od Alcatel'a i SP Flash. Pierwsze
    ściąga do podłączonego telefonu chyba stock'owy ROM 1097 MB, po czym
    wypisuje ile czasu to trwało i inne nieistotne rzeczy i zaraz po tym
    zabiera się za ponowne ściąganie tego samego. Po 3 takich "manewrach" i
    braku zmian w telefonie wyłączyłem to.

    SP Flash - po zapodaniu mu plików xxxxxx_DA.bin z zasobów SP Flash i
    pliku XXXXX_scatter.txt ze stock'owego ROM'u - i wciśnięciu "Download" -
    ani myśli pokazać jakiejś transmisji na pasku postępu. No cóż - uroki
    wgrywania Root'a.

    Mam w pamięci masowej telefonu TWRP w wersji .img - dedykowane dokładnie
    na ten telefon, ale nie wiem nawet jak to "ruszyć". Proszę o jakąś pomoc
    w temacie.

  • 2. Data: 2024-04-04 11:10:17
    Temat: Re: ROM telefonu - czasami trudno wgrać
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Apr 2024 08:17:29 +0100, universi wrote:
> [...]
    > * daemon started successfully
    > List of devices attached
    >
    > ale następne polecenie mające na celu dojście do telefonu przez Wi-Fi:

    Hm, ja sie an adb nie znam, ale cos pisza, ze przez Wifi to działa od
    wersji 11.

    Ale co - przez USB nie dziala ?

    Pamieci nie brakuje?

    J.

  • 3. Data: 2024-04-04 21:01:42
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 4.04.2024 o 10:10, J.F pisze:
    [..]

    > Ale co - przez USB nie dziala ?

    [..]
    > Pamieci nie brakuje?

    No nie działa przez usb - nie przyjmuje transmisji.
    Jedyną szanse upatruje na zainstalowaniu tego TWRP ktore jest skopiowane
    do telefonu, nie wiem jednak czym i jak to zrobić.
    Pamięci nie brakuje.

  • 4. Data: 2024-04-05 20:01:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.04.2024 o 21:01, universi pisze:
> [...]
    > Jedyną szanse upatruje na zainstalowaniu tego TWRP ktore jest skopiowane
    > do telefonu, nie wiem jednak czym i jak to zrobić.

    Spróbuj tego
    https://gsmusbdriver.com/alcatel-pixi-3-7
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-04-05 20:17:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Spróbuj tego
    > https://gsmusbdriver.com/alcatel-pixi-3-7

    Aaa, teraz widzę że następny 4% z Linuksem :D No cóż.

    Co to 4%? 4% ludzi na CAŁYM ŚWIECIE używa Linuksa na desktopie...stąd
    często problemy, jeśli trzeba zrobić coś więcej, niż odebrać pocztę i
    napisać jakiś tekst :)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operati
    ng_systems
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2024-04-08 22:14:27
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 5.04.2024 o 19:17, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 05.04.2024 o 20:01, LordBluzg(R)?? pisze:

    [..]
    [..]>> Spróbuj tego

    > Aaa, teraz widzę że następny 4% z Linuksem :D No cóż.
    [..]
    Nie mogłem od razu odpowiedzieć. Ściągnąłem oba drivery które tam są: do
    ADB, a drugi to Mediatek driver. Zacząłem od deinstalacji Mobile Upgrade
    S Gotu2 v5.4.4 bo z niego pochodził driver do tego telefonu. Po
    restarcie zainstalowałem tylko driver do ADB. Przy okazji "podciągnołem"
    do prac drugi podobnie leciwy telefon, tyle że całkowicie sprawny
    (samsung gt-s5310) - tak dla porównań rezultatu wykonywanych komend.
    I tak komenda: "adb devices" dla samsunga zwróciła:

    C:\ADB\platform-tools>adb devices
    * daemon not running; starting now at tcp:5037
    * daemon started successfully
    List of devices attached
    4d0a01b5cccd1100 device

    a po restarcie komputera ta sama komenda dla Alcatel Pixi3 zwróciła:

    C:\ADB\platform-tools>adb devices
    * daemon not running; starting now at tcp:5037
    * daemon started successfully
    List of devices attached

    - ostatnia linia dla samsunga nie występuje pod Alcatel'em. Samsung
    wykonuje też posłusznie polecenie: "adb reboot" czego nie mogę
    powiedzieć o Acatel'u. Martwi mnie też brak opcji: Debugowanie USB lub
    Opcje programisty w telefonie Alcatel - szukałem długo i nie znalazłem.
    Przeciąganie plików do i z komputera pracuje poprawnie, telefon nie
    wykonuje opcji recovery: przycisk Power + Vol+ i nie wykonuje opcji ADB
    jak należy lub w ogóle - tego nie wiem bo dopiero co poznaję ADB.
    W pamięci masowej telefonu mam TWRP - dedykowane na ten telefon, ale nie
    wiem jak to zainstalować na telefonie. Mam też stock'owy ROM do tego
    telefonu, oraz dwa Rom'y typu custom, ale jak wcześniej napisałem SP
    Flash ani myśli ruszyć z jakimś transferem. Po wszystkim doinstalowałem
    driver MTK i wykonałem/wszystkie komendy w obecności tych dwóch
    driver'ów, ale żadnych nawet drobnych różnic nie zaobserwowałem.
    ========

    Widzę że jesteś antagonistą systemów Linux. Nie wiem z jakich czasów
    znasz ten system, ale teraz to on niewiele się różni od Windows - jam na
    nim mam nawet FreeCAD'a a jak napisałeś ża Linux to tylko poczta i
    pisanie plików txt to bulwers :) mnie chwycił i zainstalowałem pod
    Linux'em ADB bo dotychczas pracowałem z ADB pod Win10 64 bit
    rezydującego na sąsiedniej partycji. Pod Linux'em wszystkie komendy
    zwracają to samo co pod Windows.
    A teraz wyobraź sobie że serwery stacjonarne internetu i te warstwy
    przesyłowej których większość w internecie pracujące pod
    Unix'ami/Linux'ami przestawia się na Windows i staje oko w oko z...
    setkami tysięcy wirusów napisanych przecież nie na Linux'y a na
    Windows'y :). Dzieki Linux'om masz internet :). Wyobraź sobie też
    rakiety z ładunkami jądrowymi na Alasce i Syberii sterowane systemami
    Windows - ja sobie tego nie mogę wyobrazić bo za cienką wyobraźnię mam :).

  • 7. Data: 2024-04-12 12:52:41
    Od: universi <u...@i...pl>

    Mam nieznaczny przełom w temacie. Jak wcześniej pisałem z telefonem nie
    bylo komunikacji programu ADB przez USB. Powodem był brak pozycji w
    "Settings": "Debuggowanie USB". Szukałem kilkakrotnie tego ustawienia i
    nie znajdowałem, ale ostatnio postanowiłem poszukać co na ten temat jest
    w sieci. I okazuje się że dla nieznacznie różnego firmaware to
    ustawienie jest w: "About phone" --> "Build Number" - wyklikałem i nie
    ma w mojej wersji, ale był "hint" od telefonu: "stuknij 4 razy a
    zostaniesz developerem" co też się stało i mam wreszcie to ustawienie i
    komunikację od ADB. Telefon reaguje na wszystkie komendy ADB, ale w
    przypadku : "adb reboot recowery" robi wprawdzie restart telefonu, ale
    tylko restart - do zielonego ludzika nie dochodzi. Z posiadanego softu
    mam : TWRP dedykowane na ten model telefonu - jest w formie .IMG, mam
    też inne TWRP, romy: 1 stockowy, i dwa rom'y custom, zainstalowany na
    kompie SP Flash. Może teraz będzie łatwiej o pomoc.