    From: universi <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: ROM telefonu - czasami trudno wgrać
    Date: Mon, 8 Apr 2024 21:14:27 +0100

    W dniu 5.04.2024 o 19:17, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 05.04.2024 o 20:01, LordBluzg(R)?? pisze:

    [..]
> [...]
    [..]>> Spróbuj tego

    > Aaa, teraz widzę że następny 4% z Linuksem :D No cóż.
    [..]
    Nie mogłem od razu odpowiedzieć. Ściągnąłem oba drivery które tam są: do
    ADB, a drugi to Mediatek driver. Zacząłem od deinstalacji Mobile Upgrade
    S Gotu2 v5.4.4 bo z niego pochodził driver do tego telefonu. Po
    restarcie zainstalowałem tylko driver do ADB. Przy okazji "podciągnołem"
    do prac drugi podobnie leciwy telefon, tyle że całkowicie sprawny
    (samsung gt-s5310) - tak dla porównań rezultatu wykonywanych komend.
    I tak komenda: "adb devices" dla samsunga zwróciła:

    C:\ADB\platform-tools>adb devices
    * daemon not running; starting now at tcp:5037
    * daemon started successfully
    List of devices attached
    4d0a01b5cccd1100 device

    a po restarcie komputera ta sama komenda dla Alcatel Pixi3 zwróciła:

    C:\ADB\platform-tools>adb devices
    * daemon not running; starting now at tcp:5037
    * daemon started successfully
    List of devices attached

    - ostatnia linia dla samsunga nie występuje pod Alcatel'em. Samsung
    wykonuje też posłusznie polecenie: "adb reboot" czego nie mogę
    powiedzieć o Acatel'u. Martwi mnie też brak opcji: Debugowanie USB lub
    Opcje programisty w telefonie Alcatel - szukałem długo i nie znalazłem.
    Przeciąganie plików do i z komputera pracuje poprawnie, telefon nie
    wykonuje opcji recovery: przycisk Power + Vol+ i nie wykonuje opcji ADB
    jak należy lub w ogóle - tego nie wiem bo dopiero co poznaję ADB.
    W pamięci masowej telefonu mam TWRP - dedykowane na ten telefon, ale nie
    wiem jak to zainstalować na telefonie. Mam też stock'owy ROM do tego
    telefonu, oraz dwa Rom'y typu custom, ale jak wcześniej napisałem SP
    Flash ani myśli ruszyć z jakimś transferem. Po wszystkim doinstalowałem
    driver MTK i wykonałem/wszystkie komendy w obecności tych dwóch
    driver'ów, ale żadnych nawet drobnych różnic nie zaobserwowałem.
    ========

    Widzę że jesteś antagonistą systemów Linux. Nie wiem z jakich czasów
    znasz ten system, ale teraz to on niewiele się różni od Windows - jam na
    nim mam nawet FreeCAD'a a jak napisałeś ża Linux to tylko poczta i
    pisanie plików txt to bulwers :) mnie chwycił i zainstalowałem pod
    Linux'em ADB bo dotychczas pracowałem z ADB pod Win10 64 bit
    rezydującego na sąsiedniej partycji. Pod Linux'em wszystkie komendy
    zwracają to samo co pod Windows.
    A teraz wyobraź sobie że serwery stacjonarne internetu i te warstwy
    przesyłowej których większość w internecie pracujące pod
    Unix'ami/Linux'ami przestawia się na Windows i staje oko w oko z...
    setkami tysięcy wirusów napisanych przecież nie na Linux'y a na
    Windows'y :). Dzieki Linux'om masz internet :). Wyobraź sobie też
    rakiety z ładunkami jądrowymi na Alasce i Syberii sterowane systemami
    Windows - ja sobie tego nie mogę wyobrazić bo za cienką wyobraźnię mam :).