  • 1. Data: 2024-04-04 09:25:27
    Temat: ROM telefonu - czasami trudno wgrać
    Od: universi <u...@i...pl>

    Wyjąłem z szuflady stary Alcatel Pixi 3 (3.5) celem przysposobienia go
    do współczesności i danie mu zadań do wykonywania w domu.
    Pierwsze co chcę zrobić to wymienić mu Androida z 4.4.2 na 7+. Telefon
    był kiedyś root'owany, ale teraz udało mi się zdjąć root'a i wprawdzie
    wykonuje on akcję "Recovery" czyli Power + Audio+, ale to tylko restart
    telefonu się robi bez jakichkolwiek zmian w telefonie. W ustawieniach
    znalazłem "Factory Data Reset", a w internecie kod: *#2886# - obie
    rzeczy do hard resetu i obie też tylko restart wykonują.

    ADB - polecenie "adb devices" zwraca:
    C:\ADB\platform-tools>adb devices
    * daemon not running; starting now at tcp:5037
    * daemon started successfully
    List of devices attached

    ale następne polecenie mające na celu dojście do telefonu przez Wi-Fi:

    C:\ADB\platform-tools>adb tcpip 5037
    error: no devices/emulators found

    rozwiewa nadzieję na wykorzystanie ADB. Pozostają jeszcze 2 możliwpści:
    Mobile Upgrade S Gotu2 v5.4.4 ponoć od Alcatel'a i SP Flash. Pierwsze
    ściąga do podłączonego telefonu chyba stock'owy ROM 1097 MB, po czym
    wypisuje ile czasu to trwało i inne nieistotne rzeczy i zaraz po tym
    zabiera się za ponowne ściąganie tego samego. Po 3 takich "manewrach" i
    braku zmian w telefonie wyłączyłem to.

    SP Flash - po zapodaniu mu plików xxxxxx_DA.bin z zasobów SP Flash i
    pliku XXXXX_scatter.txt ze stock'owego ROM'u - i wciśnięciu "Download" -
    ani myśli pokazać jakiejś transmisji na pasku postępu. No cóż - uroki
    wgrywania Root'a.

    Mam w pamięci masowej telefonu TWRP w wersji .img - dedykowane dokładnie
    na ten telefon, ale nie wiem nawet jak to "ruszyć". Proszę o jakąś pomoc
    w temacie.