  • 1. Data: 2010-12-09 16:52:12
    Temat: Radeon X600 Pro pasywnie ?
    Od: "onion" <o...@x...pl>

    Czy da sie schłodzić Radeona X600Pro radiatorem ? widze że niektóre wersje
    tej karty miały tylko radiator, zależy mi na bezgłośnym chłodzeniu.

    Karta dokładnie taka
    http://allegro.pl/karta-graficzna-radeon-x600pro-256
    mb-vivo-hurt-i1353306088.html

    tylko zamiast wentylatora dałbym radiator...

  • 2. Data: 2010-12-09 20:16:09
    Temat: Re: Radeon X600 Pro pasywnie ?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > tylko zamiast wentylatora dałbym radiator...
    da się. Swego czasu właśnie tego typu wentylatory po prostu paliły się a
    karta zostawała na samej blaszce i jak ktoś nie zapuszczał 3d to nawet nie
    wiedział, że ma niesprawną kartę.

  • 3. Data: 2010-12-09 22:57:08
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-12-09 17:52, onion pisze:
> [...]
    > http://allegro.pl/karta-graficzna-radeon-x600pro-256
    mb-vivo-hurt-i1353306088.html

    > tylko zamiast wentylatora dałbym radiator...

    Radiator na Pro może nie wystarczyć.
    GeForce 8400GS nowe z pasywnym chłodzeniem za 100zł i mocniejsze i ze
    dwie generacje do przodu i sterowniki aktualne wchodzą.

    miab

  • 4. Data: 2010-12-10 14:38:54
    Od: "onion" <o...@x...pl>

    > Radiator na Pro może nie wystarczyć.
    > GeForce 8400GS nowe z pasywnym chłodzeniem za 100zł i mocniejsze i ze dwie
    > generacje do przodu i sterowniki aktualne wchodzą.

    ale ja dałem 5zł za kilka takich kart i chce je wsadzić do komputerów
    biurowych jako że mają DVI i dsuba...

    zainstalowałem dzisiaj na dużym radiatorze chodziła całe 8h i OK ale
    radiatorek parzył

    nie wiem czym sprawdzić temperature, czy te karty miały wbudowany
    czujnik?
    ati tools nie działa, gpuz nie podaje odczytu, jakiś inny soft?

    system win2000

  • 5. Data: 2010-12-10 15:04:45
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > zainstalowałem dzisiaj na dużym radiatorze chodziła całe 8h
    > i OK ale radiatorek parzył

    Chip karty pewnie to jakos zniesie, ale szybko
    usmazysz wszystkie kondensatory w okolicy.

    Wystarczy wiatrak wyciagniety ze zedezelowanego
    zasilacza i podpiety pod 5V. W typowych, biurowych
    warunkach nie powienien byc jakos mocno slyszalny.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2010-12-10 15:27:34
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-12-10 15:38, onion pisze:

> [...]
    > czujnik?
    > ati tools nie działa, gpuz nie podaje odczytu, jakiś inny soft?

    Może HWmonitor cos zmierzy.
    Obniż im taktowanie jak to biurówki.

    miab

  • 7. Data: 2010-12-10 16:46:44
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > zainstalowałem dzisiaj na dużym radiatorze chodziła całe 8h i OK ale
    > radiatorek parzył

    daj jakiś 8cm np z zasilacza montowany na śledziu piętro niżej. Jak
    oryginalne wentylatory ulegały uszkodzeniu to po prostu wydłubywałem je ze
    środka a na śledziu pod kartą montowałem zwykły 8cm wentylator jak w
    zasilaczu który dmuchał na całą kartę. Wentylator przymocowany do śledzia 2
    paskami zaciskowymi wystarczał.