  • 1. Data: 2023-07-07 03:01:18
    Temat: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Potrzebuję urządzenia w ilości sztuk czterech, które będzie zasilane z 5 V
    i będzie w stanie radiowo wyłączyć to 5 V na wyjściu. Podłączam, podaje
    napięcie, robię jakiś zdalny myk, i napięcie przestaje być podawane. Prąd
    do 1 A. Złącza USB-A, ale może być też micro USB.

    Zamiast 5 V może być 230 V. Urządzenia, które chcę wyłączać, mają
    zasilacze, więc albo wepnę się przed zasilaczem, albo za nim.

    Technologia radiowa dowolna -- może być WiFi, Bluetooth, cokolwiek, może
    być też coś własnego, co sobie przez GPIO w raspi obsłużę. Bo generalnie
    to ma to być sterowane z komórki, ale stronę softową sobie ogarnę --
    napisanie prostej apki na Androida, która mi się z tym połączy i wyśle
    komunikat do wspomnianego raspi (które wyśle coś na GPIO albo przez WiFi),
    mnie nie przerasta.

    Wszystkie odbiorniki mogą być na jednym kanale -- czyli nadajnik podaje
    sygnał i wszystkie odbiorniki się wyłączają.

    Włączanie nie jest potrzebne. Jak się wyłączą, to w końcu przyjdę i
    wyłączę im zasilanie fizycznie. A za jakiś czas włączę i cykl ma się
    zacząć od początku (czyli mają podać napięcie na wyjście do momentu
    otrzymania kolejnego sygnału, że mają już nie podawać).

    Feedback (czyli informacja, że faktycznie doszedł sygnał i urządzenie
    zadziałało) nie jest wymagany.

    Cena gra rolę. Im tańsze, tym lepsze. Potrzebuję 4 sztuk i nie chcę na to
    wydać więcej niż 100 zł.

    Bardzo ważne, żeby nie było fałszywych zadziałań. Czyli jak nie podam
    sygnału, to ma sobie z szumu nie wyłowić fałszywego sygnału. Miałem kiedyś
    taką lampkę na pilota, w nocy potrafiła się sama włączyć, bo jej się coś
    uroiło.

    Obszar działania -- ok. 5 metrów, ale w budynku, przez ściany.

    Są jakieś (tanie) gotowce, zanim zacznę rzeźbić z modułami radiowymi? Bo
    mam moduły radiowe (i te proste na 433 MHz, i te nRFcośtam na 2.4 GHz),
    ESP8266 też jest tanie (choć nigdy nie używałem, ale może w końcu byłaby
    okazja), ale wolałbym wczepić gotowca i najwyżej dorzeźbić sobie nadajnik,
    niż rzeźbić teraz cztery sztuki odbiorników. Tym bardziej, że jak podliczę
    obudowę, moduły radiowe, mikrokontrolery, tranzystory / przekaźniki,
    złącza, to ~20 zł / sztukę może nie być realne.

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki

  • 2. Data: 2023-07-07 04:45:27
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, July 6, 2023 at 8:03:27 p.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:
    > Hej,

    siem Panie rospisoliles :)

    https://allegro.pl/oferta/esp8266-esp-01s-przekaznik
    -wifi-smart-home-11536671634

    Sketch do tego to jakies 2-3h roboty wraz z obejrzeniem jakiegos jutuba:
    https://www.youtube.com/watch?v=VnfX9YJbaU8

    Dopinasz zasilacz i jakas skrzynke.
    Podejrzewam ze wiecej kasy i czasu ci zejdzie na skrzynke niz na to esp i sketch w
    arduino.

    Jak se sprytnie zrobisz to mozesz czytac polecenia z zewnetrznego serwera, dodac
    restart co 24h dla pewnosci i takie tam

    Felerem jest fakt ze te urzadzenia dosyc slabo robia https i moze ci troche zejsc
    zeby sensownie jakis serwerek https na tym zmontowac tak aby internet nie
    podsluchiwal jak tym kurom swiatlo gasisz ;)

    Powodzenia!

  • 3. Data: 2023-07-07 05:27:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-07, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:
> [...]
    >
    > Zamiast 5 V może być 230 V. Urządzenia, które chcę wyłączać, mają
    > zasilacze, więc albo wepnę się przed zasilaczem, albo za nim.

    Nie do końca chwytam ideę ale coś takiego jest tanie i w mnogości form:
    https://allegro.pl/oferta/wlacznik-radiowy-230v-zdal
    ne-sterowanie-4x1000w-2p-12878862085?reco_id=a37da06
    4-1c73-11ee-a4e3-52cc03be51d5&sid=3ec404f37aa2fad625
    3fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118
    Link pierwszy z brzegu.

    Nie ma tam nic 5V ale baterie wytrzymują lata (mam takie coś w
    oryginalnej funkcjonalności) a i przerobić te piloty na 5V nie powinno
    być zbyt trudno.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-07-07 07:08:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 03:01 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

> [...]
    > napięcie, robię jakiś zdalny myk, i napięcie przestaje być podawane. Prąd
    > do 1 A. Złącza USB-A, ale może być też micro USB.

    Ja takie zdalne wyłaczanie robię na tym:

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-re5v1c-beznapieciow
    y-przekaznik-wi-fi-5v-12174634985?reco_id=e9add13c-1
    c83-11ee-b04b-ae32f72ebfef&sid=0e7a5475e04eefd78184d
    559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=arc
    hiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

    lub na tym:

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-mini-r2-przelacznik
    -wifi-smart-dopuszkowy-12853129776?fromVariant=13097
    778186

    TG

  • 5. Data: 2023-07-07 09:40:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > napięcie, robię jakiś zdalny myk, i napięcie przestaje być podawane. Prąd
    > do 1 A. Złącza USB-A, ale może być też micro USB.

    Cztery razem czy osobno?

    Jak razem, to Wemos:

    https://allegro.pl/oferta/modul-wemos-d1-wifi-r3-esp
    8266-zgodny-z-arduino-12623289153

    i 4 przekaźniki:

    https://allegro.pl/oferta/przekaznik-4-kanalowy-wyso
    ki-niski-h-l-5v-arduino-8338280681

    Jak osobno to tańszy Wemos i jeden przekaźnik czyli 4 komplety.

    Oprogramowanie najlepiej tutaj:

    https://gui-generic-builder.supla.io/

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-07-07 11:33:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2023 03:01, Arnold Ziffel wrote:
> [...]
    > obudowę, moduły radiowe, mikrokontrolery, tranzystory / przekaźniki,
    > złącza, to ~20 zł / sztukę może nie być realne.

    Realne.

    https://allegro.pl/oferta/modul-wifi-wemos-d1-mini-e
    sp8266-12168244283

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004967205772.html

    Do tego dowolny mosfet lutowany na pająka, za kilka gr. Da się zmieścić
    w 10zł.

    Jeśli chodzi o gotowce, to może najzwyczajniejsze inteligentne gniazdko,
    np. typu sonoff.

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-s26-r2-inteligentne
    -gniazdko-wifi-16a-4000w-13555651047

    Droższe, ale nie tracisz czasu na programowanie, bo masz gotowca. A jak
    Ci się nie spodoba (np z podowu chmurowości), to w przypadku sonoff
    łatwo je wymienić na własne.

  • 7. Data: 2023-07-11 14:55:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > napisanie prostej apki na Androida, która mi się z tym połączy i wyśle
    > komunikat do wspomnianego raspi (które wyśle coś na GPIO albo przez WiFi),

    Jak masz rpi i uważasz za przydatny to ... 4 klucze podłączasz i
    właściwie koniec tematu jak chodzi o elektronikę. Jak chodzi o
    oprogramowanie to ... bym HomeAssistanta dał.

    > Wszystkie odbiorniki mogą być na jednym kanale -- czyli nadajnik podaje
    > sygnał i wszystkie odbiorniki się wyłączają.

    To przekaźnik z wieloma stykami :-)

> [...]
    > zacząć od początku (czyli mają podać napięcie na wyjście do momentu
    > otrzymania kolejnego sygnału, że mają już nie podawać).

    No to jakoś jednak musisz włączać. Sugeruję HA. Możesz sobie zrobić
    przycisk przy urządzeniu do włączania.

> [...]
    > taką lampkę na pilota, w nocy potrafiła się sama włączyć, bo jej się coś

    To byś musiał jakiegoś watchdog'a zrobić, jakąś analizę jaki stan jest
    bzpieczny.

> [...]
    > obudowę, moduły radiowe, mikrokontrolery, tranzystory / przekaźniki,
    > złącza, to ~20 zł / sztukę może nie być realne.

    A co to w ogóle jest?

  • 8. Data: 2023-07-16 01:15:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Realne.
    >
    > https://allegro.pl/oferta/modul-wifi-wemos-d1-mini-e
    sp8266-12168244283

    No, to byłoby spoko. Przyjrzę się temu, dzięki!

    > Jeśli chodzi o gotowce, to może najzwyczajniejsze inteligentne gniazdko,
    > np. typu sonoff.

    No właśnie tak się waham. Z jednej strony nie chce mi się poświęcać na to
    czasu, z drugiej nie lubię niepotrzebnie wydawać pieniędzy, a przynajmniej
    przy okazji nauczę się czegoś nowego (ESP).

    --
    Mistrz w pchnieciu kula do trenera:
    - Dzis musze pokazac klase... na trybunie siedzi moja tesciowa.

  • 9. Data: 2023-07-18 00:44:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    sp8266-12168244283

    > No, to byłoby spoko. Przyjrzę się temu, dzięki!

    No i nabyłem, choć samo gołe ESP (skoro i tak będę robił do tego PCB...).

    https://allegro.pl/oferta/esp-01s-esp8266-modul-wifi
    -esp8266ex-11537031079

    Teraz jeszcze tylko o tym poczytać :)

    Widzę, że obsługuje komendy AT. Idealnie by było, jakby out of the box
    można było:

    - połączyć się interfejsem szeregowym
    - skonfigurować SSID i WPA2-PSK komendami AT
    - skonfigurować domyślny stan GPIO po podaniu zasilania
    - móc pobrać i zmienić stan GPIO łącząc się na cokolwiek na IP
    przydzielonym temu urządzeniu przez DHCP (cokolwiek, czyli może być UDP,
    a może być WebAPI)

    Ale tak prosto pewnie się nie da?

    --
    Wpada zajączek do lisiej nory i pyta:
    - Jest ojciec?

  • 10. Data: 2023-07-18 01:19:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > - móc pobrać i zmienić stan GPIO łącząc się na cokolwiek na IP
    > przydzielonym temu urządzeniu przez DHCP (cokolwiek, czyli może być UDP,

    wamać, podałem. Podłącz to kabelkiem USB i wejć na
    https://gui-generic-builder.supla.io/

    Tam se wyklikaj co chcesz i wgraj bezpośrednio ze strony. Potem jest
    prosto/z górki.

    Oooczywiście, że możesz to maksymalnie skomplikować ale nachuj?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>