  • 91. Data: 2023-07-26 00:15:30
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2023 23:24, LordBluzg(R)?? wrote:
    > AI, czyli to samo ale odwrotnie. U mnie mam zbuforowany materiał +10sec
    > przed i po + gotowy film/zdarzenie. On musi szukać.

    Czego mam szukać, bo się pogubiłem?

  • 92. Data: 2023-07-26 00:23:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2023 22:55, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Ja nie. Już kiedyś z "heby" miałem dyskusję i znacznie wyprzedziłem jego
    > rozwiązanie, stosując AI i IVS. Zupełnie coś innego, czego nie obskoczy
    > realnie jego ZonaMinder.

    Albowiem?

    Do ZM jest co najmniej kilka pluginów AI.

    Choćby takie:

    https://github.com/enkore/zm-aidect
    https://github.com/pliablepixels/zmeventnotification
    https://github.com/goruck/smart-zoneminder
    https://medium.com/zmninja/diy-doorbell-face-recogni
    tion-with-zoneminder-and-dbell-e15d4cd261c4

    Ich użytecznośc jest znikoma w praktyce. Sprawdziłem, użyłem i
    zapomniałem, detekcja pięćsetnego samochodu przed podjazdem, 40 kuriera,
    setngo kota nie ma sensu praktycznego. Problem jest ten sam co zawsze:
    nadmiar informacji.

    "Znacznie wyprzedziłem" uznaję za taki żarcik.

  • 93. Data: 2023-07-26 00:33:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 00:15, heby pisze:

    > Czego mam szukać, bo się pogubiłem?

    Nie wiem. Mi się w apce smartfon/pc/rejestrator pokazuje zdarzenie z
    konkretnym filmem na pierwszym planie w "zdarzenie". Niczego nie szukam
    już jest. Na dodatek mam powiadomienie i nie są to ćmy/pająki.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 94. Data: 2023-07-26 00:37:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2023 23:43, io wrote:
    > przykład na to, że gotowy tv jak na razie nie oferuje oczywistej
    > funkcjonalności kamerki. Może zresztą jakieś oferują, ale już raczej nie
    > ogarną, by użytkownikowi poruszającemu się po pomieszczeniach załączać
    > ten tv w którym pomieszczeniu akurat znajduje się. I masz akurat
    > pożądaną funkcjonalność, że jak przechodzi to ma mu się załączyć.

    HA, a pewnie i inne, potrafi wyświetlić obraz na wskazanym Chromecast.

    https://www.home-assistant.io/integrations/cast/

    Automatycznie potrafi też sterować niektórymi telewizorami smart. Moim
    potrafi (LG).

    Gdzieś widziałem integrację z mumudvb (czyli TV po lan), gdzie dokładnie
    taki ficzer ktoś zrobił - podczas przemieszczania się po pomieszczeniach
    telewizory załączały się i pokazywały jakiś kanał news. Pewnie może też
    pokazywać obraz z kamer, nie widzę problemu.

    Automatycznie wyświetlanie dowolnego obazu w dowolnym pomieszczeniu
    sprawadza się do (nietrywialnego) zagadnienia detekcji obecności
    człowieka w nim, kiedy przestaje się ruszać.

    > Z tego właśnie wychodzę, że obecnie dostępne automatyzacje są raczej
    > prymitywne.

    Raczej mało kto robi *automatyzacje*. Zazwyczaj robi się *monitoring* i
    od biedy proste sterowanie on/off.

    Automatyzacje możesz zrobić sobie dość wypasioną, tylko że to przerasta
    możliwości przeciętnego człowieka.

  • 95. Data: 2023-07-26 00:39:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 00:33, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Nie wiem. Mi się w apce smartfon/pc/rejestrator pokazuje zdarzenie z
    > konkretnym filmem na pierwszym planie w "zdarzenie". Niczego nie szukam
    > już jest. Na dodatek mam powiadomienie i nie są to ćmy/pająki.

    Mi też.

    https://zoneminder.readthedocs.io/en/1.32.3/userguid
    e/viewevents.html

    Więc czego szukam, bo się pogubiłem?

  • 96. Data: 2023-07-26 00:43:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 00:23, heby pisze:

> [...]
    > nadmiar informacji.
    >
    > "Znacznie wyprzedziłem" uznaję za taki żarcik.

    To zależy jak sobie ustawisz "strefę" konkretną. Ja nie mam hurtowni i
    40 kurierów dziennie. Może gdybym miał, to zapewne bym markował każdego
    bo mi może krasnala ogrodowego uszkodzić ale w tym przypadku IVS też
    załatwia sprawę (obszar chroniony/linia przekroczenia) czego czujka PIR
    nie ogarnia :)...czy pozostawiona paczka :) Koty mnie nie obchodzą bo
    nie mam ustawionej na nie detekcji/mogę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 97. Data: 2023-07-26 00:50:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 00:39, heby pisze:

    > Mi też.
    >
    > https://zoneminder.readthedocs.io/en/1.32.3/userguid
    e/viewevents.html

    > Więc czego szukam, bo się pogubiłem?

    Szukasz tego, czego Ci ZM nie obskoczy na wszystkich kamerach naraz
    :]...bo masz za mało mocy obliczeniowej. Nie kombinuj, bo Ci linknę do
    tego co sam napisałeś jakiś czas temu. Procki&algorytm z obecnych kamer
    (2023/ AI czy rejestratorów) są megaznacznie zaawansowane niż
    kilkusetletni ZM na starym kompie :) Więc nie musisz kozaczyć :)

    Nie widzę tutaj dyscypliny porównania. Naprawdę nie musisz :)

    Dodam jeszcze rozpoznawanie twarzy z ładną bazą + audio= Dziędobry Panie
    Listonoszu, cóżto ma Pan dzisiaj do zaawizowania? :D...bo to w pakiecie
    za grosze.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 98. Data: 2023-07-26 00:58:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dodam jeszcze rozpoznawanie twarzy z ładną bazą + audio= Dziędobry Panie
    > Listonoszu, cóżto ma Pan dzisiaj do zaawizowania? :D...bo to w pakiecie

    Ło! mój link jest bardziej trendy :]

    https://youtu.be/xP3dv0VPC0Y?t=141
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 99. Data: 2023-07-26 01:01:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Surury. Nachuj kontrolować zdechły aku i mnożyć brednie? Oddaj go do
    > śpitala na OIOM :D

    A nowy mogę czy tylko zdechły?

  • 100. Data: 2023-07-26 01:04:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2023 o 00:37, heby pisze:

> [...]
    > telewizory załączały się i pokazywały jakiś kanał news. Pewnie może też
    > pokazywać obraz z kamer, nie widzę problemu.

    Więc mówię, że za pomocą zewnętrznej automatyzacji (np HA) da się to
    zrobić, ale "telewizory nie mają tego od 50 lat" ani nie mają w ogóle.