  • Data: 2010-02-27 07:53:39
    Temat: Re: 0-10V vs. 4-20mA/0-20mA
    Od: PIOTR SP5FCI <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-25 23:44, Konrad pisze:
    > Możecie podpowiedzieć "czym sie rożnią" te standardy ? tzn jakie sa zalety i
    > wady kazdego znich ??
    > Będe budował pewien ukłąd i musze sie na jakis standard zdecydowac,
    > najbardziej mi sie widzi 0-10V, chyba najłatwiej zmierzyć, ale może o czyms
    > nie wiem??

    Witam

    0-10 jest zdecydowanie tańsze, dla takich odległości jak podałeś nie ma
    znaczenia czy będzie to sygnał napięciowy czy prądowy, czujnik
    temperatury i tak pewnie będzie pasywny, większość sterowników jest
    uniwersalna, tzn sam decydujesz czy korzystasz z prądu czy z napięcia,
    zaleta układów napięciowych to to że są prostsze i szybsze w diagnostyce
    w przypadku awarii.
    pamiętaj też o tym że o ile prawie wszystkie sterowniki obsługują prąd i
    napięcie , to w przypadku elementów pasywnych już tak różowo nie jest

    Pozdrawiam Piotr SP5FCI