  • Data: 2005-10-25 18:51:19
    Temat: Re: 10 Mb/s w TP
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> szukaj wiadomości tego autora

    Sied@r <s...@c...safenet.pl> napisał(a):

    > chyba wzoru nie widziales.

    Ziew, polityka opłat co rok się zmienia, aczkolwiek rzeczywiście
    PI /24 = 1 AS, z tym że nie od tego wątek wyszedł. Chodzi o to, ze nie każdy
    LIR pobiera opłaty - przynajmniej bezpośrednio - za przyznane klinetom adresy
    IP - niezależnie czy jest to PA, PI, IPv6 czy też sam numer ASa.
    Zresztą zrozumiałe jest, że za te ostatnie jest największy score.

    > poza tym z tego co na Lir Traing rozmaiwalismy z ludzmi z Ripe - IPv6
    > daja bez dodatkowych problemow oplat. Ale jak sie sami wyrazili jeszcze
    > dluga droga IPv6.

    No ja też rozmawiałem, no i co z tego? W przypadku Europy jest znacznie
    mniejsze ciśnienie na ipv6, znacznie mniej klientów/providerów jest
    zainteresowanych wdrażaniem tego u siebie, zresztą nie mają, póki co,
    jeszcze dużej potrzeby. Z drugiej strony samo RIPE nieco ślamazarnie
    opracowywało politykę dotyczącą przydziału adresów IPv6.
    Nieco inaczej sytuacja wygląda w USA czy w Azji. Tam się to przekłada
    na _realne_ potrzeby.

    --
    [ ŁT ]