eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika100C › Re: 100C
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 100C
    Date: Wed, 26 Jul 2017 06:27:57 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <ol9ub2$41h$1@dont-email.me>
    References: <ol85gs$e78$1@dont-email.me>
    <16plvx6z3dr5o.1wf20pve82bsx$.dlg@40tude.net>
    <ol8go6$jk9$1@dont-email.me> <5977cc4f$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 26 Jul 2017 11:27:31 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="cbf243255f034abee9c00463ae508a88"; logging-data="4145";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/mYVFsa5zo46TOWl4FZu2V"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <5977cc4f$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:vuXKQxoH1+N7nk+DFzbBHrN8IdI=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2611242 pl.misc.elektronika:721351
    [ ukryj nagłówki ]

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    news:5977cc4f$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
    >> J.F.<j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >> Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
    >> ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
    >> akumulatora...
    >>> Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil
    >>> :-P
    >>
    > Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
    > raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
    > kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

    Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się
    szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można
    się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?

    >> No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
    >> w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.
    >>
    > Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane,
    > i to bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym.

    Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest.

    > A druga, a raczej
    > pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
    > podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
    > poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
    > degradacji ogniwa.

    Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: