    From: "EM" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 12V DC -> 5V 1A DC
    Date: Thu, 24 Sep 2009 14:41:29 +0200

    > Mniejsza cewka jest wątpliwa. Oba układy pracują na podobnej
    > częstotliwości (260 vs. 250 kHz) a minimalnie mniejsza indukcyjność
    > (47 vs. 33uH) oznacza większy prąd tętnień i większy prąd szczytowy. W
    > konsekwencji na wielkości dławika nie zyskuje się absolutnie nic.
    > Gdyby zastosować 2.5A L5973D, to wręcz się traci, ba zamiast dławika
    > 47uH/1.5A potrzeba dławika 33uH/4-5A a to już kawał cewki jest.
    >
    > Pozostaje sprawa dostępności - w TME L5970 nie ma :(

    L5973D są w TME, ja je stosuję od dawna. Rzeczywiście w pdfie na pierwszej
    stronie jest podana cewka 33u, natomiast LM2675 - 47u. Dla L5973D jest
    podana cewka 15uH i to mi utkwiło w pamięci.
    Wersja AD ma 500kHz. Kosztuje około 1$ jak się kupuje trochę więcej.
    Z tym, że dla L5973D potrzeba cewki na 3A to chyba przesada. Ja używam cewki
    na ok. 1A (10uH) i nawet przy zwarciu nie zauważyłem nigdy problemu.

    Oczywiście nie ma się o co targować, po prostu jest to nieco inny układ.

    Pozdr
    EM