  • 1. Data: 2009-09-23 12:31:28
    Temat: 12V DC -> 5V 1A DC
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Poradźcie proszę jak zbudować układ zasilający który nie będzie
    wydzielał tyle ciepła co 7805? Czy dodanie 7809 przed nim wystarczy? Bo
    jeśli dobrze rozumuję w ciepło pójdzie taka sama moc, więc chyba się to
    nie sprawdzi.
    Przetwornic DC-DC do tej pory nie budowałem.
    Zasilany układ jest cyfrowy ale z pomiarem sygnałów analogowych, więc
    przydałoby się te 5V stabilizowane. Nie musi być idealnie 5V, ważne żeby
    nie było większych wahań napięcia.

    Dariusz Żołna

  • 2. Data: 2009-09-23 12:43:58
    Temat: Re: 12V DC -> 5V 1A DC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >wydzielał tyle ciepła co 7805? Czy dodanie 7809 przed nim
    >wystarczy? Bo jeśli dobrze rozumuję w ciepło pójdzie taka sama

    Ale bedzie rozlozone na dwa uklady, wiec zalezy co cie boli :-)

> [...]
    >więc przydałoby się te 5V stabilizowane. Nie musi być idealnie 5V,
    >ważne żeby nie było większych wahań napięcia.

    Kup sobie ladowarke do telefonu [samochodowa] - zobaczysz co i jak
    :-)

    J,

  • 3. Data: 2009-09-23 12:56:47
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ale bedzie rozlozone na dwa uklady, wiec zalezy co cie boli :-)

    Boli mnie 10W ciepła :)
    Obudowa jest metalowa i do niej jest 7805 przykręcony, więc ciepło sobie
    ulatuje. Obawiam się np o elektrolity, bo ciepło raczej im nie służy.

    > Kup sobie ladowarke do telefonu [samochodowa] - zobaczysz co i jak :-)

    Hmm... a to jest dobra myśl, tylko czy pociągnę z niej 1A?

    Dariusz Żołna

  • 4. Data: 2009-09-23 13:00:50
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    mw158979 pisze:
    > Zasilanie czesci analogowej mozesz zrobic na osobnym stabilizatorku
    > (czy wrecz na referencji). Nie beda sie grzac bo to sladowy prad pobiera.

    To się zgadza.

    > A przetwornic no to masz do wyboru do koloru, zobacz co jest do kupienia.

    Patrzyłem, ale ~50zł podnosi mi koszt urządzenia o 10%... sporo.

    Dariusz Żołna

  • 5. Data: 2009-09-23 13:10:00
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Dariusz Zolna" <a...@u...com> schrieb
> [...]

    A przetwornic no to masz do wyboru do koloru, zobacz co jest do kupienia.

    hej

  • 6. Data: 2009-09-23 13:18:50
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Dariusz Zolna" <a...@u...com> schrieb im Newsbeitrag
    > Patrzyłem, ale ~50zł podnosi mi koszt urządzenia o 10%... sporo.

    Nie no LM2575-5.0 widzialem po kilka zl.
    Osiagi ma moze niezachwycajace, ale watpie zeby
    inne przetwornice kosztowaly 50.00.

    Duza ilosc potrzebujesz? SMD czy przewlekane?

    hej

  • 7. Data: 2009-09-23 13:38:28
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    mw158979 pisze:
    > Nie no LM2575-5.0 widzialem po kilka zl.
    > Osiagi ma moze niezachwycajace, ale watpie zeby
    > inne przetwornice kosztowaly 50.00.

    A tu się zgodzę, patrzyłem na te gotowe przetwornice DC-DC.

    > Duza ilosc potrzebujesz? SMD czy przewlekane?

    Póki co kilka sztuk, SMD.

    Dariusz Żołna

  • 8. Data: 2009-09-23 16:49:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

> [...]
    > Zasilany układ jest cyfrowy ale z pomiarem sygnałów analogowych, więc
    > przydałoby się te 5V stabilizowane. Nie musi być idealnie 5V, ważne żeby

    LM2675. A jak jesteś skąpy, to MC34063.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-09-23 16:50:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    > To się zgadza.
    > Patrzyłem, ale ~50zł podnosi mi koszt urządzenia o 10%... sporo.

    Jakie 50 zł?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-09-23 16:53:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    > A tu się zgodzę, patrzyłem na te gotowe przetwornice DC-DC.

    Ani to rewelacyjnych parametrów nie ma ani ceny normalnej.

    > Póki co kilka sztuk, SMD.

    LM2675M-5.0 w TME koło 12PLN/sztukę.

    --
    Best regards,