  • Data: 2010-10-04 14:39:11
    Temat: Re: 2 problemy z divami - ogólnie
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma czegoś takiego, że "niewielka tabelka" nie jest złym wyjściem. To
    > _nie jest_ rozwiązanie problemu tylko użycie tagu niezgodnie z jego
    > przeznaczeniem. A to to _jest_ różnica. Analogicznie można stwierdzić,
    > że po co mi (1):
    [...]
    > Ktoś wybrał rozwiązanie (2), bo nie wychodzi mu wykonanie poziomej,
    > wycentrowanej listy. Takie działanie to niezrozumienie semantyki w
    > html-u i nie znajomość dostatecznie CSS-a oraz czasem JavaScript-u.

    nie napisałem "nie jest złym" tylko "jest najmniej złym". Reprezentujesz
    ortodoksyjne podejście do tagów, które budzi szacunek i jest na ogół
    jedynie słuszne, z wyjątkiem tych przypadków, kiedy mniej ortodoksyjne
    projektowanie jest prostsze i tańsze, a też całkowicie wystarczające w
    danym momencie. O tym, czy taki przypadek w jakiejś konkretnej sytuacji
    zachodzi, a nawet, czy zachodzi kiedykolwiek w ogóle, wolałbym z Tobą
    nie dyskutować, bo Twoje stanowisko znam, a przekonywać nie mam zamiaru
    i powodu. Też potraktuj to jako komentarz do drugiej części Twojej
    odpowiedzi -niekoniecznie to właśnie niewiedza czy niedbalstwo może być
    powodem wyboru mniej semantycznego kodu czy ignorowania struktury DOM.
    Niestety, świat nie jest doskonały (choć być może powinien) a jak dalece
    nie jest, można się przekonać oglądając HTML produkowany np. przez
    niektóre moduły Joomli czy Drupala ;-) Oczywiście to żaden argument,
    tylko przyczynek do tematu ;-)