    From: Peter May <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: 2 problemy z divami - ogólnie
    Date: Mon, 04 Oct 2010 20:44:56 +0200

    W dniu 2010-10-04 16:39, Jakub Tarczewski pisze:

    > [...]
    >>

    > nie napisałem "nie jest złym" tylko "jest najmniej złym". Reprezentujesz
    > ortodoksyjne podejście do tagów, które budzi szacunek i jest na ogół

    [...]"ortodoksyjne podejście do tagów"[...]? Tutaj nie ma mowy o
    ortodoksji. Albo się programuje dobrze albo źle. Jest jeszcze jedna
    sytuacja, w której wybrane rozwiązania mogą być dyskusyjne, bo np. nie
    było / nie ma odpowiednich tagów, aby opisać właściwie daną zawartość.
    HTML5 znacznie rozszerzył ilość tagów, którymi można właściwie opisać
    zawartość. I to nie ma nic wspólnego z ortodoksyjnością.

    Dla nie ma czegoś takiego, jak "użyję <table> do rozplanowania wyglądu,
    bo nie wiem jak to zrobić np. używając elementu blokowego <div>".
    Określone tagi po prostu służą do przeznaczonych im celów.

    > jedynie słuszne, z wyjątkiem tych przypadków, kiedy mniej ortodoksyjne
    > projektowanie jest prostsze i tańsze, a też całkowicie wystarczające w

    [...] "mniej ortodoksyjne projektowanie jest prostsze i tańsze" [...] -
    tak nie jest. Zarówno Ci, co mają bardzo dobre doświadczenie i znajomość
    w temacie programowania html-a, css-a, itd. zupełnie tym samym czasie
    piszą dokładnie to samo, co Ci, co "używają tabel do wyglądu". Natomiast
    przy okazji Ci drudzy generują masę problemów, o których świadomości nie
    mają pojęcia lub niewielkie mają.

    > danym momencie. O tym, czy taki przypadek w jakiejś konkretnej sytuacji
    > zachodzi, a nawet, czy zachodzi kiedykolwiek w ogóle, wolałbym z Tobą
    > nie dyskutować, bo Twoje stanowisko znam, a przekonywać nie mam zamiaru
    > i powodu. Też potraktuj to jako komentarz do drugiej części Twojej
    > odpowiedzi -niekoniecznie to właśnie niewiedza czy niedbalstwo może być
    > powodem wyboru mniej semantycznego kodu czy ignorowania struktury DOM.

    Właściwe stosowanie tagów to jedno. Natomiast popełniać drobne "błędy"
    można, ale muszą one być robione "z głową". Przykładowo dodanie atrybutu
    dowolnego do dowolnego elementu skutkuje "nieprzejściem walidacji", ale
    nie ma to wpływu na działanie jako tako. Ot, weźmy <div
    mojatrybut="test"></div>. Walidator będzie "się czepiał", ale to w
    zasadzie nawet nie błąd i nie ma on wpływu na całe działanie kodu.

    Natomiast zastępowanie czegoś czymś, co nie powinno być, z reguły
    załatwia problem szybko, ale przy okazji generuje n następnych. I
    właśnie w tym tkwi problem, że większość programistów o tym zapomina.

    > Niestety, świat nie jest doskonały (choć być może powinien) a jak dalece
    > nie jest, można się przekonać oglądając HTML produkowany np. przez
    > niektóre moduły Joomli czy Drupala ;-) Oczywiście to żaden argument,
    > tylko przyczynek do tematu ;-)

    Szablony mają to do siebie, że zawsze można je zmienić ;-)

    --
    Peter