eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
  • Data: 2017-04-27 15:16:47
    Temat: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, April 26, 2017 at 6:23:52 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

    > Myślę że ten wypadek pokazuje jak pusty jest mit o bezpieczeństwie Ady.

    Ten wypadek pokazuje, że jak się nie korzysta z mechanizmów języka, to nie będzie
    pozytywnych efektów, które te mechanizmy mogłyby dać.

    Parafrazując - samochód utonął w rzece razem z kierowcą a Ty pokazujesz, jak pusty
    jest mit o bezpieczeństwie poduszek powietrznych.

    > *WSZĘDZIE*.

    Bad news: nie wszędzie byłeś. W szczególności nie byłeś tam, gdzie się tego nie robi.
    To obniża efektywność tej dyskusji.

    W Twoim trollowaniu są proste błedy logiczne - w tym samym poście twierdzisz, że
    systemy krytyczne piszą idioci i jednocześnie że "wszędzie" pisze się symulatory
    procesów fizycznych. Może przyjmij jakąś jedną spójną wersję. Nawet błędną, ale
    jedną.

    > Język jest winien tworzenia idiotycznej atmosfery bezpieczeństwa

    Nie. To wybór języka wynika z tej atmosfery. Atmosfera była wcześniej i jest
    niezależna od użytego języka.
    Naprawdę.

    Dlatego właśnie w projektach w C nie jest lepiej - a byłoby, bo przecież z tego co
    piszesz, wtedy nie byłoby "idiotycznej atmosfery bezpieczeństwa" i obniżania jakości.
    Więc jakość powinna być wyższa. A wiadomo, że nie jest. Czyli znowu masz błąd
    logiczny w Twoim trollowaniu.

    Ogólnie - słabe.

    > Kiedyś czytalem wypociny pewnego przygłupa od Ady który twierdził że
    > język jest tak znakomity że już nawet nie testują częsci kodu bo wiadomo
    > że działa dobrze.

    Wykorzystanie statycznych metod analizy pozwala obniżyć rygor pokrycia testami i to
    wynika z procesów a nie z zastosowanego języka. Takie strategie stosuje się
    niezależnie od użycia Ady, w C również. I nie dotyczy to tylko latania w kosmos, ale
    również np. cywilnej branży lotniczej.

    To są ciekawe tematy, ale jeśli chcesz podyskutować, to przestań trollować. Na
    pytania chętnie odpowiem, ale z trollowaniem nie chce mi się walczyć.