eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 27 Apr 2017 23:09:40 -0700 (PDT)
    <e...@g...com>
    <odtb6q$445$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Thursday, April 27, 2017 at 7:53:32 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

    > Czyli nie pisali w Adzie.

    Nie ma systemów napisanych w 100% w Adzie. To, że wywaliło się w tym kawałku, gdzie
    Ada nie była wykorzystana (albo nie była wykorzystana w pełni) pokazuje, że problem
    nie był w Adzie. Dla mnie to logiczne.

    > Dziwne, bo się tym wielu ludzi chwalilo, na
    > newsach też często czytam że krytyczny soft pisze się w Adzie.

    W tym samym poście twierdzisz, że pisali, i że nie pisali.

    > Zauważ że decyzje biznesowe
    > dotyczące wyboru technologii prawie nigdy nie podlegają osobie która ma
    > o nich pojęcie.

    Nadal nie wykazałeś, że decyzja o wyborze technologii była zła.

    > Proszę: caly świat testuje oprogramowanie in vitro poza esą ktora robi
    > to na hura.

    Proszę: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_software_bugs

    Jak widać, "cały świat" testuje. Na symulatorach, zapewne.

    > Nie wykorzystują.

    Wykorzystują, bo część takich metod jest wpisana w język, np. w system typów.

    > Pisza i od razu jest dobrze, tak powiedział.

    Niech zgadnę - zrobiłeś skrót z cudzej skróconej wypowiedzi? A może za tą wypowiedzią
    stoi jakiś bardziej przemyślany proces? Ale nie, na pewno na świecie jest N-1
    idiotów.

    > Pod warunkiem że bugi tkwią w składni lub algorytmice. Gorzej gdy w
    > zakresach.

    Właśnie testowanie zakresów da się w ten sposób wykluczyć najszybciej.

    > Mówisz np o DO-254. No więc coś Ci powiem o tym. Akuratnie ilośc
    > testowania kodu w hardware i software rośnie.

    Skoro rośnie, to kiedyś była mniejsza. Ariane 5 to było 20 lat temu.
    To, że 20 lat później masz poczucie wyższości nad tamtymi ludźmi to nie jest wielkie
    osiągnięcie. Trzeba było tam być 20 lat temu.

    > Nigdy tak wiele nie
    > testowano

    Przecież cały czas o tym piszę. W Ariane 5 wsadzono moduł z mniejszej rakiety, bez
    kompletnych testów integracyjnych.

    > Czasem trzeba. Inaczej programisci Ady będa chodzili tak samo nadęci

    Akurat ci, których znam, są raczej skromni. Zdaje się, że swiadomi swoich ograniczeń.

    > Spuśc troche powierza. Zarobiłem zaczepkę z mrugnięciem i od razu
    > zaczynasz straszliwą dyskusję

    Nie wyrażam się z pogardą o nikim. Nikogo nie nazwałem idiotą ani debilem. I tak
    dalej. Nawet nie ja zacząłem tą dyskusję. Przeczytaj swoje posty i porównaj.

    Dyskutujemy czy trollujesz dalej?

    > Nie zgadzam się z tym że na tym się oszczędza.

    Oszczędza się właśnie na tym, bo weryfikacja nie produkuje żadnych artefaktów. I
    widać to zwłaszcza w waterfallu, który był (i nadal jest) popularną metodą w takich
    systemach.

    BTW:

    http://www-users.math.umn.edu/~arnold/disasters/aria
    ne5rep.html

    "It is not mandatory, even if preferable, that all the parts of the subsystem are
    present in all the tests at a given level."

    Jak również:

    "A large number of closed-loop simulations of the complete flight simulating ground
    segment operation, telemetry flow and launcher dynamics were run in order to verify
    [...]"

    Porównaj to ze swoimi wypowiedziami na temat tego, co zrobili albo czego nie zrobili
    albo co zrobiłby każdy student, albo co robią wszyscy na całym świecie, itd.
    I przede wszystkim, przeczytaj ten raport.