    Subject: Re: 30 mm czy 16 mm?
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Date: Mon, 9 Nov 2015 10:59:32 +0100

    W dniu 2015-11-09 o 08:51, XX YY pisze:

    > to prawda , takie pogloski kraza. ale mamy nowa sytuacje w zakresie sprzetu foto -
    to nie sa inwestycje na cale zycie.
    > cos jak z samochodami. okreslony model jest produkowany przez kilka / kilkanascie
    lat , potem znikna z rynku , sa sprzedawane jeszcze czesci zamienne.

    > to samo zaczyna sie dziac z aparatem fotograficznym.
    > kupujesz okreslony aparat , konieczne obiektywy i uzywasz tak dlugo dopoki sie nie
    zepsuje. Kilka - parenascie lat winen wytrzymac.
    > dzisiaj produkowane obiektywy za 15 lat okaza sie przestarzale , nie bedzie sensu
    ich gromadzenie i wymiana dla nich body na nowy.
    > kupi sie nowy model z obiektywami na nastepnych parenascie lat.
    > i taki cykl ze 4 - 5 razy w zyciu i potem zycie sie skonczy.
    >
    > Nie masz zadnej pewnosci dzisiaj ze np system canona z bagneten EF sie utrzyma -
    jest juz ok 40 lat na rynku , okres lustrzanek jednoobiektywowych sie konczy z
    pewnoscia nadejda aparaty z celownikiem elektronicznym . Wchodzac w system canona tez
    nie masz pewnosci ze to na cale zycie.
    > drogie przed laty obiektywy dzisiaj kosztuja grosze a niektorych niemal , ze nie
    mozna sprzedac - np system FD.

    > to tylko zludzenie.
    >
    > zreszta tak jest z kompaktami - nikt nie kuuje kompakta z mysla o tym zeby uzywac
    go jako aparat systemopwy.
    > samsung to wlasciwie nalezy ztraktowac jako rodzaj kompakta z wyminnymi
    obiektywami.

    > wracajac do pytania poczatkowego - moze zamiast stalki , rzeczywiscie kupic
    pierscienie posrednie lub nasadke macro ? - to bedzie rozszerzenie mozliwosci.

    Wszystko prawda, tylko jaki jest wybór szkieł do Canona, a jaki w
    systemie NX :)

    Jeżeli ma już więcej nic nie być, no to trochę nie ma chyba większego
    sensu się w to pakować... Jeżeli nx500 przez swój dobry stosunek
    jakości/możliwości do ceny i, rzekłbym, bardzo dobry, kitowy obiektyw
    jest ok, tak nx1, to już bardzo duże ryzyko.