  • 1. Data: 2023-12-11 22:32:06
    Temat: Canon i RAW
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Adam Śmiałek opublikował materiał na temat odblokowania i wykorzystania
    trybu zapisu RAW w aparatach Canon:

    https://youtu.be/XW-ErfCFVYI

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-12-11 22:46:07
    Temat: Re: Canon i RAW
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 11.12.2023 22:32, Adam wrote:
    > Cześć.
    >
    > Adam Śmiałek opublikował materiał na temat odblokowania i wykorzystania
    > trybu zapisu RAW w aparatach Canon:
    >
    > https://youtu.be/XW-ErfCFVYI

    Dobrze, że przypomniał o istnieniu CHDK. Przy okazji odblokowuje /
    włącza jeszcze kilka ciekawych funkcji.

  • 3. Data: 2023-12-12 22:10:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2023 22:46:07 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Dobrze, że przypomniał o istnieniu CHDK. Przy okazji odblokowuje /
    > włącza jeszcze kilka ciekawych funkcji.

    Canon to nie była moja parafia - robiłem raczej na Nikonach.
    Ale ściągnąłem SX620 HS i w wolnej chwili zobaczę, co da się zrobić - o ile
    na tym aparaciku będzie widać jakąś różnicę RAW vs JPG.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-12-12 22:45:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 12.12.2023 22:10, Adam wrote:

    > Canon to nie była moja parafia - robiłem raczej na Nikonach.
    > Ale ściągnąłem SX620 HS i w wolnej chwili zobaczę, co da się zrobić - o ile
    > na tym aparaciku będzie widać jakąś różnicę RAW vs JPG.

    W moim S90 tryb RAW mało co dawał w porównaniu z JPEG z kontrastem
    ustawionym na minimum. Ale tam było kilka ciekawych funkcji użytkowych,
    np. wyzwalanie migawki przez USB, zebra na prześwietleniach itp.

  • 5. Data: 2023-12-13 00:19:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-12, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Canon to nie była moja parafia - robiłem raczej na Nikonach.
    > Ale ściągnąłem SX620 HS i w wolnej chwili zobaczę, co da się zrobić - o ile
    > na tym aparaciku będzie widać jakąś różnicę RAW vs JPG.

    Tam było zawsze kupę dodatkowej funkcjonalności i to nie tylko takiej
    standardowej, ale np. różne w stylu fotografii poklatkowej czy robienia
    zdjęć piorunów (różne skrypty). Muszę przy okazji zerknąć jak się to to
    rozwinęło bo ostatni raz bawiłem się z 10-15 lat temu.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-02-11 02:52:19
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>